۱۳مهارت رهبری که یک دهه قبل نیاز نداشتید ولی اکنون ضروری هستند
شورای مربیان Forbes
پست نوشته شده توسط شورای مربیان Forbes
مربیان شغل و کسب و کار خیلی برجسته از شورای مربیان نقطه نظرات دست اول را در زمینه حرفه و توسعه رهبری عرضه می کنند.
مهارت های رهبری راکد نیستند. ورود و خروج نسل های متفاوت از محیط کار، تغییراتی را بر روی روش های رهبری افراد اعمال می کنند.
این یکی از دلایلی است که به روز کردن مهارت های رهبری را ضروری می سازد.اگر در اندیشه اطلاع از مهارت های اثر بخش رهبری به روز هستید،به خواندن نقطه نظرات ۱۳مربی حرفه ای شورای مربیان Forbesادامه دهید.
1-شخصیت اجرائی
شخصیت اجرائی یک مفهوم رهبری نسبتا" جدیدی است.این ویژگی یک ضرورت برای مسئولیت اجرائی و نیز گزارشات مستقیم رهبران است.شخصیت اجرائی چیزی بیش از کاریزما است؛جلوه آن در چگونگی اعتماد کردن و مورد اعتماد قرار گرفتن ،چگونگی برقراری ارتباط،چگونگی رشد و توسعه استراتژی و چگونگی کنترل خویشتن تحت فشار است. شخصیت اجرائی می تواند با پرورش قابلیت اندیشه و عمل توسعه یابد.
۲-قابلیت انعطاف
طی دهه گذشته،سرعت تغییر و پیچیدگی رو به رشد محیط کسب و کار بطور چشمگیری افزایش یافته است.
رهبران اغلب در عکس العمل نسبت به چنین چالش هایی خیلی خسته و دستپاچه هستند.لذا شکل گیری قابلیت انعطاف آنها یک مجموعه مهارت ضروری است.رهبران قابل انعطاف قادر به مدیریت موثر اضطراب سازمانی و شخصی و افشاندن بذر آرامش و اطمینان در محیط کار هستند.
۳-مدیریت فرهنگ
از سال ۲۰۱۴کلمه فرهنگ در سایت
Merriam-Webster.com(مورد اعتماد ترین دیکشنری آنلاین آمریکا)از جمله کلماتی است که در صدر مراجعات قرار گرفته است.کارکنان در جستجوی هدف بزرگتر،فعال بودن بیشتر در جوامع و گروهها،انگیزش برای گشودن راههای نوین و نیز دستاوردی هستند که به آن افتخار کنند.رهبران باید مهارت خلق،حفظ و توسعه فرهنگ را داشته باشند.
۴-هدایت و راهبری در شرایط ابهام
افزایش سریع آهنگ تغییرات و پیچیدگی رو به رشد توان هدایت و راهبری در شرایط ابهام را برای رهبری ضروری ساخته است. ما شاهد تغییر مختل کننده در همه جهات هستیم و رهبران باید برای رهبری در زمان ابهام چابک بوده و رقابتی بمانند.
رهبرانی که می توانند در هر شرایطی آرام و ریلکس باشند و در مواجهه با پیچیدگی فزاینده الهام بخشی به تیم خود را ادامه دهند برای شرکت های خود فوایدی عالی به ارمغان می آورند.
۵-ترکیب مهارت ها
این حقیقت در حال اثبات است که تنوع مهارت ها در حوزه های چند گانه کسب و کار بویژه درون حوزه مدیران ارشد اجرائی یک مزیت مطلوب رهبری است.زمانه تخصص انفرادی سپری شده است؛اکنون کسب و کارها تنوع مهارت را طلب می کنند.رهبران هر چه بیشتر در معرض عملکردهای شغلی متنوع باشند،بهتر می توانند دنیای در حال تکامل تجارت را راهبری ،از نردبان شغلی بالا رفته و بر حوزه اقلیم خود تسلط یابند.
۶-مدیریت چند نسلی
اکنون برای سازمان ها داشتن کارکنانی دارای رنج سنی از ۱۶تا۷۵سال نرم است.ودر حالیکه این سناریو عمومیت دارد،مدیریت نیروی کار چند نسلی یک چالش کامل است.
رهبران باید از طریق بررسی دقیق کلیشه های نسلی راجع به همکاران خود از نحوه کمک به آنها بخوبی آگاه باشند .بعلاوه رهبران مجبور خواهند شد تا اندیشه های شکل گرفته قبلی خود در خصوص چگونگی رهبری موثر یک تیم گوناگون را نادیده بگیرند.
ادامه دارد
https://www.forbes.com
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور
۳
اثر تکنولوژی جدید بر روی بنگاهها می تواند از طریق معروفیت رایانش ابری(سرویس های پردازشی در بستر اینترنت) اندازه گیری شود.تقریبا" بنگاهها پس از استقرار یک روش حل مساله مبتنی بر رایانش ابری مانند SaaS(خدمت نرم افزاری) چابکی بهتر و پاسخ دهی مطلوب تر ۴۰درصدی را گزارش کرده اند.
همچنانکه خیلی از توسعه دهندگان نرم افزار می دانند ،صورت ها و مغزهای پشت جدیدترین استارت آپ ها اشخاص خیلی تحصیل کرده ای هستند که با تکنولوژی از زمانی که قادر بوده اند تبلتی را در دستشان نگهدارند رشد کرده اند و می دانند که چگونه نرم افزار عالی جدید را کشف کنند.
نسل وای (نسل هزاره )ها می خواهند برای خودشان کار کنند ،و قصد دارندموفق شوند.
سرمایه گذاری آنها در صنعت تکنولوژی از میان تعداد زیادی صنایع ،نخست صنعت دیگری را فعال کرده است:بنگاههای کوچک به توسعه،نرم افزار بنگاه،برنامه های کاربردی و سایر محصولاتی دست یافته اند که حتی بهتر از انواع استفاده شده توسط شرکت های بزرگ از چند دهه قبل هستند.
سرمایه گذاری ها بر روی تکنولوژی می تواند به خلق تعاملات بهتر با مشتریان کمک کند.
به ملاحظه مورد چت بات ها ( چت بات یک برنامه کامپیوتری است که از هوش مصنوعی برای تقلید از مکالمات انسانی یا از طریق متن یا صدا استفاده می کند.همچنین معمولاً در سرویسهای خدمات مشتری مستقر می شود، معمولاً به عنوان دستیار آنلاین برای خرید است.)بپردازید.
آنها در میان جمعیت جوانتر یک نمونه پر مشتری هستند، ۶۰درصد نسل هزاره حداقل یک مرتبه با چات بات تعامل داشته اند.
در حقیقت،۷۰درصد آن نسل هزاره ای ها تعامل خودشان را مثبت گزارش کرده اند.پس تعجبی ندارد اگر انتظار برود که بازار چات بات تا سال ۲۰۲۵به ۱۰۲۳بیلیون دلار در سطح جهان برسد.چات بات ها با پیشرفت هایی در پردازش زبان طبیعی و افزایش دستیاران صوتی مانند دستار آمازون الکسا ( دستیار مبتنی بر صوتی است که قادر است وظایف مختلفی نظیر پخش موسیقی، کنترل گجت های هوشمند خانگی، خاموش ویا روشن کردن چراغهای منزل، قفل درها و حتی تنظیم ترموستات را انجام دهد.)قادر به فراهم کردن پاسخ های سریعتر به سوالات مشتریان ،و بالتبع توانائی برقراری تعاملات بهتری با مشتریان هستند.
همچنین موردی وجود دارد که رسانه های مجازی قادر به بهتر شدن تعاملات مشتری می گردند.۸۴درصد بنگاههای کوچک در ایالات متحده حداقل از زیر ساخت یک رسانه مجازی جهت فراهم کردن اطلاعات برای مشتریان استفاده می کنند ،و ۸۰درصد کارآفرینان کوچک از تکنولوژی دیجیتال همانند برنامه های کاربردی پیام رسان فوری برای ارتباط با مشتریان و فروشنده ها استفاده می کنند.
همچنانکه تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی شروع به رشد وبلوغ می کنند،می توان انتظار داشت که شخصی سازی در تکنولوژی به سمت عمومی تر شدن برود، بطریقی که جهت بکار گیری در بنگاههای کوچک مناسب تر گردد.
بنگاههایی که در شروع قرن بیست و یکم اینترنت را نادیده گرفتند برای ماندن در رقابت زمان سختی داشتند.امروز همان قاعده در مورد تکنولوژی صدق می کند.خواه در ارتباط با بخشی از یک استارت آپ یا بنگاه کوچک تاسیس شده ای باشید،همیشه نه فقط برای اینکه در بازی بمانید،بلکه برای ساخت بنگاه بیلیون دلاری بعدی باید چشم انتظار نوآوری بزرگ بعدی باشید۰
(Source: forbes.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور
دلایلی که همه شرکت ها باید در تکنولوژی سرمایه گذاری کنند
مالکان بنگاههای کوچک و کسانی که سودای تاسیس استارت آپ در سر دارند از اهمیت تکنولوژی در خصوص رابطه با مشتریان،ارباب رجوع بالقوه ،سایر بنگاهها و کل دنیا واقف هستند.
اگر چه گنجاندن تکنولوژی عمیق تر از فیس بوک،اینستاگرام یا لینکدین (یک شبکه اجتماعی تجاری)در بودجه بنگاههای کوچک ممکن است بنظر فشار آور باشد،اما امکان پذیر است.
و از نظر تاریخی،ثابت شده است که برای رشد و پیشرفت یک بنگاه قطع نظر از شکل یا اندازه سرمایه گذاری در تکنولوژی جدید حیاتی است.
بعنوان مدیر عامل و بنیان گذار یک انجمن توسعه نرم افزار آنلاین ، برای توجیه اینکه همه شرکت ها باید بخشی از سرمایه خود را به توسعه نرم افزار و سایر ابزارهای تکنولوژی دیگر اختصاص دهند سه دلیل بشرح ذیل عرضه می کنم:
۱-سرمایه گذاری در تکنولوژی موجب کاهش مخارج کلی می گردد.
مهم ترین دلیل،اهمیت یادآوری این نکته است که عملی سازی تکنولوژی نبایستی گران باشد.استارت آپ ها اغلب از صرف پول بودجه خود برای توسعه نرم افزار یا تکنولوژی دیگر اجتناب می ورزند؛لکن،مقاله ای درسایت Forbes جزئیات هزینه واقعی تکنولوژی در مقایسه با هزینه های منظم دیگر بنگاه را عنوان کرده است.یافته ها اثبات می کند که فضای اداری بطور متوسط ۲دلار در ساعت هزینه دارد.یک "نیروی کار دانشی (نفر فنی که کار او مبتنی بر دانش و اطلاعات است)"تقریبا" ۶۰دلار در ساعت هزینه دارد و هزینه تکنولوژیی مانند یک ایستگاه کاری پیشرفته(کامپیوتر پیشرفته تری که به یک بنگاه امکان می دهد بدون از تاخیر یا مشکلات فنی دیگر از راه حل های تکنولوژی پیشرفته بهره ببرد)یا توسعه نرم افزار جدید توسط یک فرد حرفه ای بطور نمائی کاهش یافته و فقط دو دهم (۰.۲)دلار در ساعت است.
اگر چه کارکنان و فضای ظاهری بنگاه بر ارباب رجوع تاثیر می گذارد،ولی پرداخت سنت هایی(هر سنت معادل یک صدم دلار است) در ساعت برای ابزارهایی که امکان دسترسی بیشتر به مخاطبان زیادتری را فراهم می کند نیز ارزش آن را دارد.
دلیل دوم آنکه ،استارت آپ ها باید در فرآیند خلق تکنولوژی که باید متناسب با بنگاهها و استارت آپ های کوچک و نه فقط همتایان تجاری بزرگ آنها باشد نقشی ایفاء کنند.اگر یک گروه تکنولوژیک همانند یک شرکت توسعه نرم افزار ببیند که برای محصولات و خدمات خود شامل توسعه برنامه کاربردی یا نرم افزار،کد گذاری ،UX(تجربه کاربری) وتوسعه و طراحی شبکه بازاری در دنیای بنگاههای کوچک وجود دارد، بیشتر به سمت خلق روش های حل مساله برای بنگاههای کوچک بهبود یافته و جدید گرایش می یابند.
*توسعه نرم افزار می تواند موجب بهبود و پیشرفت بنگاه گردد.
ثابت شده است که نرم افزار هوشمند بنگاهها را به جایگاه جلوتری انتقال می دهد. در دهه ۹۰ شرکت هایی به جایگاههای رفیعی صعود کردندکه سفرهای موفقیت خود را با جستجوی الگوریتم هایی آغاز کردند که کمک می کردند تا ایده های آنها را به جایگاه جلوتری انتقال دهند.و درست شبیه توسعه دهندگان نرم افزار که به آن کارآفرینان برای تحقق ایده های بزرگشان کمک کردند ،شرکت های توسعه نرم افزار امروز نیز در جستجوی پیشرفت بعدی در نرم افزار هوشمند و ماورای آن برای انتقال یک استارت آپ یا بنگاه کوچک به پروژه بیلیون دلار بعدی هستند.
ادامه دارد
(Source: forbes.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور
قدرت برتر شما در کار چیست؟
آیا می دانید که هر کسی برایتان کار می کند قدرت برتری دارد؟بله،آنها چنین قدرتی دارند.
سوپر من می تواند ساختمان های طویل را بلند کند،و لوقای آسمان نورد از قدرت های برتری در خصوص شناور شدن در هوا و هشدار در مورد خطرات آینده (برای سایرین!)برخوردار بود.بعنوان یک رهبر،کارتان کشف استعدادها و توانمندی های طبیعی هر یک از اعضای تیم و بهره برداری کردن از آنها است.
قدرت برتر یک شخص نبوغ ویژه او است:مهارت ویژه،منحصر بفرد و تخصصی است که با خود به محیط کار می آورد.عصاره پنهان فرد است.
اگر برای شناسائی قدرت های برتر نفرات خود وقت صرف کنید،نه فقط استعداد پنهان آنها را کشف خواهید کرد،بلکه هر فردی را ترغیب می کنید تا حداکثر توان خود را مصروف کار کند.
موقعی که شخصی احساس می کند قدرت برترش عنوان و مورد تصدیق و تشویق قرار گرفته است،احساس می کند که دیده شده و به او اعتبار بخشیده اید،و می داند که آنچه را برای تیم می آورد غیر قابل جایگزین است.ناگاه،او دیگر کارگری با یک سری مهارت ها نیست،بلکه قهرمانی است که در محیط کار از اتفاق بدی جلوگیری و یا موفقیت را به ارمغان می آورد!
یک قدرت برتر یک مهارت نیست،بلکه یک نقطه نظر فکری،نگرش فکری و روش کاری است که به هر چه دست می زنید آن را تقویت می کند.یک ویژگی منحصر بفرد و شبیه اثر انگشت،بخشی از برندتان است.خصوصیتی است که دیگران را وامی دارد تا بگویند،" کسی را می شناسید که برای ...خیلی عالی باشد؟یا"باید برای فلان و فلان برویم.آنها دقیقا" می دانند که اینجا چه کاری انجام دهند."
افراد می خواهند بدانند که آنچه انجام می دهند مهم است.آنها می خواهند بدانند که خدمت ویژه ای برای ارائه دارند.و می خواهند برای ارزشی که برای انجام کار در وجود خود دارند دیده شوند.موقعی که پرسنل با اطلاع از قدرت های برترشان کار می کنند، خود را با انرژی،خوشنود و هدف دار می یابند که تمام این عوامل انگیزشی تعهد را افزایش،انرژی را حفظ و آنها را برای کار بیشتر و آنسوی شرح وظایف ترغیب می کند.
در مقابل،موقعی پرسنل از قدرت برتر خود مطلع نبوده یا بواسطه آن احساس ارزش نمی کنند،به فردی با یک شغل غیر مهم کوچک در یک سازمان بزرگ مبدل می شوند.
*قدرت های برتر را نام ببرید
یکی از مشتریان ما که دارای یک تیم پراکنده جهانی است،اخیرا" قدرت های برتر پرسنل را در کل سازمان خود طی دوره یک روزه دوری از محل کار عیان و اعلام کردند.این تمرین ساده و سرگرم کننده، روحیه،انرژی و ارتباط بین همکاران را تقویت کرد،و در بین کسانی که اغلب بصورت شخصی نمی خواهند همدیگر را ببینند تفاوت بزرگی ایجاد کرد.
برای تیم خودتان چه کاری می توانید انجام دهید؟یک نقطه شروع خوب این است که ببینید می توانید قدرت برتر خودتان را عنوان کنید.آن چیزی که تدارک می بینید خیلی مهم است.امکان دارد کسی باشید که گوش می دهد و گوش می دهد و سپس بطور مرتب ایده برجسته گفتگو را خلاصه می کند.یا شاید کسی هستید که فکر و احساس دیگران را بدون از اینکه سخن بگویند درک می کنید.یا شاید اطلاعات خیلی پیچیده را می گیرید و برای دیگران قابل هضم می کنید.
شاید هرگز بطور واقعی متوجه قدرت برتر خود نشده باشید،احتمالا" بخاطر اینکه ماهیتی است که هر روز بدون از حتی فکر کردن راجع به آن در کار از آن استفاده می کنید.فقط نمی دانستید که آن را چه بنامید.اما وجود دارد،و دیگران موقعی که جهت حفظ موقعیت لازم باشد جهت بکار گرفتن قدرت برترتان به شما تکیه می کنند.
در جلسه بعدی تیم خودتان،زمانی صرف برشمردن قدرت برتر هر یک از اعضای تیم خود کنید.آیا هر عضو تیم ویژگی را که در همکارانشان می بینند بیان می کنند.این اقدام بیش از اندازه تعالی بخش و برانگیزاننده است.
سه سوالی که می توانید جهت کمک به شناسائی قدرت های برتر اعضای تیم تان مورد استفاده قرار دهید بدین شرح هستند:
چه کمک منحصر بفردی این شخص به پروژه ها،مکالمات و جلساتی که حضور می یابد می تواند عرضه کند؟
برای چه چیزی دیگران به این شخص مراجعه می کنند؟
اگر این شخص تیم یا سازمان را ترک کندچه چیزی از دست می رود؟
با این کار سرگرم شوید.مرکز گرافیک ما برای هر عضو تیم شخصیت های خنده دار خلق کرد و قدرت های برتر آنها را فهرست بندی کرد.چنین اقدامی موجب انگیزش و وقوع اتفاقات شگفت انگیزی در کار می گردد!
www.henleyleadership.com
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور
I don't believe in love at first sight because my mother started loving me before seeing
me
Luffina Lourduraj
"من عاشق شدن در نگاه اول را باور ندارم زیرا مادرم عشق ورزیدن به مرا قبل از دیدنم آغاز کرد."
تنها راه جلوگیری از انتقاد,هیچ کاری انجام ندادن,هیچ چیزی نگفتن و هیچ کسی نبودن است."ارسطو"
بهترین آمادگی برای فردا حداکثر تلاش و بهترین عملکرد امروز است.
در هوای ابری دیگران رنگین کمان باشید
زندگی را جدی نگیرید.زیرا از آن زنده بیرون نمی آیید.
25درصد زندگی اتفاقات و 75درصد آن عکس العمل به این اتفاقات است.