تولید برق از اشک و بزاق دهان

دانشمندان از اشک و بزاق دهان برق تولید می کنند
دانشمندان روشی کشف کرده اند که بدان طریق امکان تولید برق از ترشحات چشم و سایر قسمت های بدن وجود دارد.
این همه در پرتو وجود پروتئینی بنام لایسیزم است که موقعی تحت فشار قرار گیرد برق تولید می کند و اگر امکان جمع آوری آن بطور مؤثر وجود داشته باشد می تواند به منبع سوختی جدید برای همه دستگاههای کار گذاشته شده در بدن بکار رود.
لایسیزم که در اشک,بزاق دهان,شیر,مخاط بینی وسفیده تخم مرغ وجود دارد آنزیمی است که به تجزیه دیوار سلولی میکروبی کمک می کند,اما در شکل بلوری محققین دانشگاه لیمریک ایرلند دریافتند که  می تواند با دستکاری برای تولید یک شارژ الکتریکی نیز بکار رود.
*لایه بلورهای لایسیزم
تیم پژوهشی با اعمال فشار بر روی لایه ای از بلورهای لایسیزم تحت فشار قرار گرفته بین دو اسلاید شیشه ای شکلی از انرژی بنام پیزو الکتریک را اندازه گیری کرد که یک شارژ برقی جمع شده در پاسخ به فشار الکتریکی اعمال شده است .
ایمی استیپلتن فیزیک دان از گروه پژوهشی توضیح می دهد که,"در حالیکه پیزو الکتریسیته پیرامون ما استفاده می شود ,ولی ظرفیت تولید الکتریسیته  این پروتئین ویژه کشف نشده بود."
"لکن چون یک ماده بیولوژیکی است,غیر سمی است.بنابراین می تواند کاربردهای ابتکاری زیادی همانند استفاده بعنوان الکترو فعال پوشش های ضد میکروبی ایمپلنت های پزشکی داشته باشد."
مطابق با اظهار نظر تیم,بازده لایسیزم به اندازه بازده کریستال های کوارتز است,که برای مدت طولانی از زمان کشف توسط فیزیکدانان فرانسوی پیر و جاک کوری در اواخر قرن نوزدهم  بخاطر ظرفیت پیزو الکتریک آن شناخته شده است.
البته کوارتز ماده ای غیر بیولوژیک است,بنابراین یافتن ماده ای که سازگار با درون بدن باشد می تواند در را بر روی همه انواع دستگاههای پیزو الکتریک قابل کاشت جدید بگشاید,و اولین مرتبه ای است که این پتانسیل در چیزی به سادگی پروتئین مشاهده شده است.
*روش جدید
پژهشگر ارشد توفیل سید می گوید,"این یک روش جدید است,چون دانشمندان از مدت ها قبل در تلاش برای فهم پیزو الکتریسیته در بیولوژی با استفاده از ساختارهای مراتبی مانند بافت ها,سلول ها و پلی پپتیدها بجای بررسی بلوک های ساختمانی اساسی ساده تر بوده اند."
اگر تحقیق آینده از مزیت این کشف برخوردار شود,تیم پیش بینی می کند که عصر جدیدی از دستگاههای الکترونیکی جمع کننده انرژی و قابل انعطاف امکان پذیر خواهد بود.
این می تواند شامل انواع جدید ایمپلنت هایی باشد که داروها را در بدن آزاد کرده و توسط سنسر هایی که لایسیزم زیر پوست را مشخص می کنند نیرو گرفته و کنترل می شوند.
تیم در مقاله توضیح می دهد که ,"ما همچنین تصور می کنیم که لایسیزم ممکن است در ساخت یک پوشش /افزودنی ضد میکروبی,پیزو الکتریک بعنوان یک ماده زیست تجزیه پذیر برای ایمپلنت های مرسوم بکار رود."
این پروتئین زمانی توسط آلکسندر فلمینگ قبل از اینکه او پنسیلین را کشف کند بعنوان یک کاندیدای آنتی بیوتیک بررسی شد,و یکی از اولین پروتئین هایی است که تاکنون در سه بعد در سال 1965 ترسیم شده است.
توفیک سولمین زیست شناس ساختاری یکی از اعضای تیم می گوید,"در حقیقت,آن دومین ساختار پروتئینی و اولین ساختار آنزیمی است که تا کنون کشف شده اند.اما اولین مرتبه است که ما از این کریستال ها بعنوان عاملی برای تولید پیزو الکتریسیته بهره گرفته ایم."
(Source:sciencealert.com)
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور

ذخیره نور بعنوان صدا (انقلابی در ارسال اطلاعات)

برای اولین مرتبه نور بعنوان صدا ذخیره شده است
برای اولین مرتبه تاکنون دانشمندان اطلاعات با اساس نوری را بر روی یک تراشه کامپیوتری بعنوان موج های صوتی ذخیره کرده اند,چیزی که پژوهشگران آن را با تصور نور رعد وبرق بعنوان تندر مقایسه می کنند.
در حالیکه این ممکن است کمی عجیب بنظر برسد,ولی هر زمانی قصد انتقال از کامپیوترهای الکترونیکی ناکارای فعلی به کامپیوترهای نوری که اطلاعات را با سرعت نور انتقال می دهند داشته باشیم این تبدیل حیاتی است.
کامپیوترهای فوتونیک یا نوری دارای ظرفیتی برای کارکرد حداقل 20برابر سریعتر از لپ تاپ هستند,لازم به ذکر این حقیقت نیست که آنها حرارت تولید نکرده یا همانند دستگاههای موجود انرژی جذب نمی کنند.
زیرا در تئوری اطلاعات را بجای الکترون ها به شکل فوتون ها پردازش می کنند.ما می گوئیم در تئوری ,زیرا علی رغم اینکه شرکت هایی مانند IBMو Intelدر حال پیگیری ساخت کامپیوترهای نوری هستند ولی گفتن از انتقال ساده تر از عملی کردن آن است.
کد کردن اطلاعات درون فوتون ها به اندازه کافی آسان است,ما قبلا" هنگام ارسال اطلاعات با فیبر نوری این کار را انجام داده ایم.
اما یافتن روشی برای تراشه کامپیوتری جهت قادر ساختن آن برای بازیابی و پردازش اطلاعات ذخیره شده در فوتون ها به دلیل جذابیت نور ( سرعت خیلی زیاد آن برای خواندن توسط میکرو تراشه های موجود )سخت است.
به همین علت اطلاعات نوری که در امتداد کابل های اینترنت به پرواز در می آیند هم اکنون به الکترون های با سرعت کند تبدیل می شوند. اما یک آلترناتیو بهتر کند کردن نور و تبدیل آن به صوت است.
این به آن معنا است که کامپیوترها از مزایای تحویل اطلاعات از طریق نور (سرعت های زیاد,بدون حرارت ناشی از مقاومت الکترونیکی,و عدم تداخل منتج از تشعشع الکترومغناطیسی) بهره می برند,اما همچنین قادر به کند کردن سرعت اطلاعات به اندازه کافی بطریقی هستند که تراشه های کامپیوتری قادر به انجام کاری مفید با آنها باشند.
(Source: sciencealert.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور

قسمت دوم و آخر:چرا خیلی خسته ام؟

3-مشکلات تیروئید
یک غده کوچک,پروانه ای شکلی است که در زیر گردن قرار دارد.هورمونی تولید می کند که چگونگی استفاده از انرژی را کنترل می کند.موقعی که غده تیروئید درست کار نکند,سیستم بدن فرد هم به درستی کار نمی کند.فریدمن می گوید,"افراد با تیروئید کم کار احساس خستگی می کنند." سلول های آنها به خوبی کار نمی کند,تنبل هستند,و عکس العمل آنها کند است."
دکتر می تواند با تست خون اثر هورمون تیروئید برفرسودکی فرد را بررسی کند.
4-بیماری قلبی
خستگی مفرط یک علامت عمومی نارسائی قلبی تراکمی است که اگر قلب به خوبی خون را پمپاژ نکند اتفاق می افتد.اگر به چنین مرضی مبتلا هستید,فرسودگی شما معمولا" هنگام ورزش بدتر می شود.ممکن است همچنین ورم هایی در بازوان و پاها و نیزتنگی نفس داشته باشید.
5-حبس نفس هنگام خواب
این اختلال از دریافت اکسیژن کافی هنگام خواب جلوگیری می کند,به آن مفهوم است که فرد در حین خواب استراحت واقعی نمی کند.لسا شایوز دکتر پزشکی,مدیر مرکز طب خواب دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای سانتیاگو می گوید,"مغز متوجه می شود که دی اکسید کربن از بدن دفع نمی شود,در نتیجه در یک وضعیت هشدار دهنده واقعا" بطور کوتاه مدت فرد بیدار می شود."فرد حتی این وضعیت را درک نمی کند,به همین علت درک علت خواب آلودگی در روز سخت است.شایوز می گوید,"در این وضعیت فردبه مرحلهREMدر خواب نمی رسد یعنی  مرحله ای  از خواب که به فرد بهترین احساس را می بخشد.
دستگاهی بنان ماشین فشار جریان هوای پیوسته(CPAP)می تواند به باز نگهداشتن مسیر جریان هوا برای خواب خوب شب کمک کند.
6-یائسگی
اگر زنی هستید که در دوره یائسگی بسر می برید,ممکن است به سختی خواب خوب داشته باشید.هورمون ها در این دوره زیاد تغییر می کنند که منجر به تولید ترشحات داغ و عرق های شبانه می گردد.این مشکل می تواند فرد را در شب بیدار نگهه دارد,در نتیجه او را در روز بشدت خسته کند.
7-افسردگی
افسردگی مواد شیمیایی مورد نیاز برای بهترین عملکرد مغز را بسرقت می برد.یکی از آن مواد سروتونین است که به تنظیم ساعت درونی بدن کمک می کند.افسردگی می تواند میزان انرژی فرد را کاهش داده و او را در حین روز خسته کند.ممکن است همچنین فرد شب به سختی بخوابد یا امکان دارد زودتر از موعد مورد نظر در صبح بیدار شود.اگر تصور می کنید افسرده اید با دکتر خود صحبت کنید.دارو و گفتگو درمانی می تواند کمک کند.
(Source: webmd.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور

قسمت اول:چرا خیلی خسته ام؟

وسط روز است و عینا" علی رغم تلاش زیاد نمی توانید بر خستگی و کسلی خود غلبه کنید.آیا فقدان خواب است,یا می تواند عامل دیگری وجود داشته باشد که احساس می کنید از انرژی تهی شده اید؟این عوامل فرسودگی را بررسی و برای استواری گام هایتان مقداری انرژی کسب کنید.
آیا سبک زندگی تان نیاز به یک تنظیم دارد؟در اولین گام از خودتان بپرسید که:آیا با بدنتان درست رفتار می کنید؟
تئودور فریدمن دکترای پزشکی می گوید,"با بیمارانم راجع به ستون های سلامتی یعنی خواب,رژیم غذایی و ورزش گفتگو می کنم.
"اگر خوب نخوابید,خوب خوردن سخت است,و ورزش کردن هم سخت است.عکس آن نیز همینطور است .آنها همه به هم مربوط هستند."بنابراین سعی نکنید که از خواب خود بگذرید.بزرگسالان به 7تا9ساعت خواب نیاز دارند.یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه ها,سبزیجات و پروتئین کم چرب و فعالیت بدنی منظم داشته باشید.اگر همه این موارد را رعایت می کنید و هنوز روزهایتان  را به سختی می گذرانید,ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که دلایل پزشکی احتمالی فرسودگی خود را بررسی کنید.
1-کم خونی
اختلالی است که انتقال اکسیژن توسط خون در سراسر بدن را سخت می کند.یک نوع عمومی کم خونی ناشی از "فقر آهن"نامیده می شود.آهن شبیه ماشین قطار مانندی عمل می کند که اکسیژن را در خون حمل می کند.فریدمن می گوید,"افرادی که کمبود آهن دارند در قطار خود واگن های کافی ندارند,"."آنها خسته هستند,موقع ایستادن سرگیجه می گیرند,مغزشان مغشوش می شود و ضربان قلبشان خیلی تند می زند.
دکتر می تواند کم خونی را با یک تست خون ساده چک کند.
2-دیابت ها
دکترها نمی دانند که چرا دقیقا" این بیماری اشخاص را خیلی خسته می کند.یک دلیل احتمالی آن است که بدن برای کنار آمدن با تغییرات مکرر در میزان قند خون مقدار زیادی انرژی مصرف می کند.
آنچه دکترها می دانند آن است که فرسودگی یکی از عمومی ترین علائم دیابت ها است.علائم دیگری نیز دارد.امکان دارد احساس تشنگی کرده و لازم باشد که اغلب به دستشویی بروید.
ادامه دارد
(Source: webmd.com)

ورود به سایت

سخنی پند آموز

....به جای این‌که از هیچ نتیجه‌گیری کنید یا در ذهن خود حدس بزنید چه اتفاقی افتاده، یک لحظه صبر کنید. یک نفس عمیق بکشید و جلوی قضاوتی که از درونتان می‌جوشد را بگیرید. در مورد نتایج سخت‌گیر باشید و در مورد فرد، سهل‌گیر
No matter how old you are,you always want your mother's love and acceptance.I guess I'm hoping one day I'll get it back
Hilary Grossman
مهم نیست که چند سال دارید,همیشه محتاج عشق و پذیرش مادر هستید,حدس می زنم که روزی دوباره آن را بدست خواهم آورد

You cannot create experience.You must undergo it.
Albert Camus
تجربه را نمی توانید خلق کنید,باید آن را تحمل کنید
طلایی ترین بخش سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

سفیران ما،شاعران و عارفان و حکیمان‌مان هستند ما با حافظ جهان  رافتح کرده ایم چه نیازی دیگر،به فتح جدید داریم

If you want to shine like a sun,first burn like a sun
A.PJ.Abdul Kalam
اگر می خواهید همانند یک خورشید بدرخشید,ابتدا مانند یک خورشید بسوزید

There is no greater heaven the heart of a loving mother
Bangambiki Habyarimana
هیچ بهشتی بزرگتر از قلب یک مادر مهربان نیست

We must take sides.Neutrality help the oppressor,never the victim.Silence encourages the tormentor ,never the tormented
Elie Wiesel
ماباید جبهه گیری کنیم.بی تفاوتی کمک به ظالم است و هر گز به نفع قربانی نیست.سکوت عذاب دهنده را تشویق می کند و هرگز به نفع عذاب دیده نیست

If you tell the truth,you don't have to remember anything
اگر حقیقت را بگوئید,مجبور نیستید که چیزی را بخاطر آورید
Last week,Masoud Nikdel,an Iranian artist,covered himself in mud and sat motionless on the stairways of Milad Tower for three hours to show his worries about water crisis
If you want to shine like a sun,first burn like a sun
A.PJ.Abdul Kalam
اگر می خواهید همانند یک خورشید بدرخشید,ابتدا مانند یک خورشید بسوزید
 There is no greater heaven the heart of a loving mother
Bangambiki Habyarimana
هیچ بهشتی بزرگتر از قلب یک مادر مهربان نیست
Elie Wiesel
If you tell the truth,you don't have to remember anything
Mark Twain
اگر حقیقت را بگوئید,مجبور نیستید که چیزی را بخاطر آورید.

Nothing is softer or more flexible than water,yet nothing can resist it
Lao Tzu
هیچ چیزی نرم تر یا قابل انعطاف تر از آب نیست,با این وجود هیچ چیزی نیز قادر به مقاومت در برابر آن نیست
ذهن های بزرگ به ایده ها,ذهن های متوسط به رویدادها و ذهن های ضعیف به دیگران می اندیشند
People tend to forget their duties but remember their rights
Indira Gandhi
مردم تمایل دارند که وظایف خود را فراموش کنند اما حقوق شان را بخاطر آورند.
Wise men speak because they have something to say;Fools because they have to say something
Plato
عاقلان سخن می گویند چون سخنی برای گفتن دارند;نادانان سخن می گویند برای اینکه حرفی زده باشند

How wrong is it for a woman to expect the man to build the world she wants,rather than to create it herself
Virginia Woolf
چقدر اشتباه است که زنی بجای اینکه دنیای مطلوبش را خودش خلق کند,از مردی انتظار داشته باشد که آن را  برای او بسازد
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see.
Mark Twain
مهربانی زبانی است که کر می شنود و کور می بیند.

A man who stands for nothing will fall for anything
Malcolm X
مردی که هیچ عقیده ای ندارد برای هر چیزی شخصیت خود را تنزل می دهد
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination
Albert Einstein
علامت واقعی هوش دانش نیست,بلکه تخیل است
A developed country is not a place where the poor have cars,It's where the rich use
public transportation
"Gustavo Peter,the mayor of Bogota in Colombia"
کشور توسعه یافته جائی نیست که فقرایش خودرو دارند ,بلکه جائی است که ثروتمندانش از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند
 كسي كه قدرت را با پول بخرد عدالت را هم به پول ميفروشد
قدرت باد آورده آثار مخرب تري از ثروت باد آورده دارد .

"شادروان دكتر ناصر كاتوزيان
پدر علم حقوق ایران"
نگاه طعمه ای به مسئولیت که در واقع یک امانت است برای رسیدن به ثروت و امتیازات خاص موجب کوچک و حقیر شمردن فرد می شود.
"رهبرمعظم انقلاب"
Choose a job you love,and you will never have to work a day in your life

Confucius
"شغلی را که دوست داری انتخاب کن,در آن صورت در تمام عمر خود حتی یک روز مجبور به کار کردن نیستی"

I don't believe in love at first sight because my mother started loving me before seeing

me

Luffina Lourduraj

"من عاشق شدن در نگاه اول را باور ندارم زیرا مادرم عشق ورزیدن به مرا قبل از دیدنم آغاز کرد."

تنها راه جلوگیری از انتقاد,هیچ کاری انجام ندادن,هیچ چیزی نگفتن و هیچ کسی نبودن است."ارسطو"

بهترین آمادگی برای فردا  حداکثر تلاش و بهترین عملکرد امروز است.

در هوای ابری دیگران رنگین کمان باشید

زندگی را جدی نگیرید.زیرا از آن زنده بیرون نمی آیید.

25درصد زندگی اتفاقات  و 75درصد  آن عکس العمل به این اتفاقات است.