۸-اغراق کننده ها و تحریف کنندگان افراد زهر آگین معینی وجود دارند که دارای نیات بدی هستند،رضایت عمیقی از درد و بدبختی دیگران کسب می کنند.آنها یا قصد آزار و اذیت ،یا القای احساس بد و یا گرفتن چیزی را دارند؛و گرنه به فرد هیچ علاقه ای ندارند.تنها چیز خوب راجع به این نوع افراد پی بردن سریع به نیات شوم آنها است که موجب می شود سریع تر از زندگی تان آنها را بیرون برانید. ۹-قضاوتی افراد قضاوتی سریع به فرد می گویند که چه چیزی دقیقا" مطلوب است و چه چیزی نیست.آنها روشی برای گفتگو در مورد موضوعی را دارند که نسبت به آن بیشترین اشتیاق و حرارت را دارید و کاری می کنند که در خصوص آن احساس وحشت کنید.بجای قدر دانی و آموختن از کسانی که با آنها متفاوت هستند،افراد قضاوتی خود را برتر از دیگران می پندارند. افراد قضاوتی شور و شوق و رسایی کلام را از بین می برند،بنابراین،بهترین شیوه خلاص شدن از شر آنها جدا شدن و تلاش برای خود بودن است. ۱۰-متکبر و گستاخ افراد متکبر یک منبع اتلاف زمان هستند زیرا به کاری که انجام می دهید بعنوان یک چالش شخصی می نگرند.تکبر یک اعتماد کاذب است و همیشه ناامنی های عمده را می پوشاند. بنا به نتیجه تحقیقی از دانشگاه شهر اکرون ایالت اوهایو،تکبر مربوط به بخش زیادی از مشکلات در محیط کار است.افراد متکبر تمایل به کار اجرایی سطح پایین تری داشته و ناسازگارترندو مشکلات ادراکی بیشتری نسبت به یک شخص متوسط دارند. افراد زهرآگین شما را دیوانه می کنند چون رفتارشان خیلی غیر معقول است.راجع به اینکه رفتارشان بدرستی ضد منطق است دچار خطا نشوید،بنابراین چرا به خود اجازه می دهید که از نظر احساسی نسبت به آنها عکس العمل نشان داده و خود را گرفتار وضعیت مبهم و نامطلوبی کنید؟ هر چه شخصی غیر معقول تر بوده و رفتار کاملا" نادرستی داشته باشد ،برای شما رهائی از دام مزورانه او آسانتر خواهد بود. سعی نکنید از طریق بازی خود زهر آگین ها با آنها مبارزه کنید.از نظر احساسی فاصله خودتان با آنها را حفظ کنید،و با آنها به گونه ای تعامل کنید که گویی یک پروژه علمی (اگر این قیاس را ترجیح می دهید روانپزشک آنها باشید)هستند.نیازی نیست نسبت به آشوب های احساسی واکنش نشان دهید،فقط نسبت به حقایق عکس العمل نشان دهید. حفظ یک فاصله احساسی نیازمند آگاهی است.نمی توانید کسی را ازجریحه دار کردن احساسات خود بازدارید در حالیکه نمی دانید چه وقت می خواهند چنین کاری کنند.گاهی اوقات خود را در موقعیتی می یابید که نیازمند گروهبندی دوباره و انتخاب بهترین راه پیش رو هستید.این خوب است،و نباید از اختصاص وقت برای چنین کاری بترسید. اکثر مردم احساس می کنند چون با کسی کار یا زندگی می کنند ،هیچ راهی برای کنترل این آشوب احساسی ندارند.ولی این نمی تواند خیلی حقیقت داشته باشد.بمجرد اینکه شخص زهر آگینی را شناسائی کردید، شروع به تلاش برای قابل پیش بینی تر کردن و نیز درک آسانتر رفتار او کنید. چنین کاری شما را مجهز می کند که بصورت معقول بیندیشید که چه موقع و کجا با آنها برخورد داشته و چه موقع و کجا نداشته باشید. می توانید مرزها را ایجاد کنید،اما چنین کاری را باید کنشگرانه و آگاهانه انجام دهید.اگر اجازه دهید که کارها بصورت طبیعی اتفاق بیفتد ،مجبور می شوید که همیشه خود را درگیر در مکالمات مشکل سازید.اگر مرز ها را تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که چه موقع و کجا گرفتار یک شخص مشکل شوید،می توانید بیشتر آشوب را کنترل کنید. تنها ترفند تلاش برای عدم تغییر نگرش تحت تاثیر وسوسه دیگران و حفظ مرزها در جای درست در هنگامه ای است که شخص قصد تعرض به آنها را دارد،یعنی همان کاری که افراد زهر آگین می کنند. منبع؛ https://www.success.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور
افراد زهرآگین منطق را به مبارزه می طلبند.برخی افراد سعادتمند هستند که از اثر منفی خود بر اطرافیان ناآگاه هستند،و سایرین بنظر می رسد که از ایجاد آشوب و خشمگین کردن مردم خشنود می شوند. به همان اندازه که آموختن چگونگی رفتار با انواع متفاوت افراد مهم است،افرادی که براستی زهرآگین هستند ارزش صرف وقت و انرژی را ندارند و مقدار قابل توجهی از وقت و انرژی را می گیرند.افراد زهر آگین ابهام غیر ضروری،دلسردی و بدتر از آن استرس خلق می کنند. تحقیق اخیری از دانشگاه فریدریش شیلر آلمان نشان می دهد که چقدر خطرات افراد زهر آگین جدی هستند. آنها دریافتند که مراوده با افراد زهرآگین همانند قرار گرفتن در معرض محرک هایی است که احساسات منفی قوی ایجاد می کنند و موجب بروز یک عکس العمل استرسی عظیم در مغز افراد می گردند. خواه زهر انسان های زهرآگین ناشی از وضعیت منفی نگری،ستمکاری ،مرض قربانی یا فقط دیوانگی آشکار باشد آنها مغز را به حالت استرسی می برند که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. مطالعات طولانی نشان داده است که استرس می تواند یک اثر منفی طولانی مدتی روی مغز داشته باشد. حتی چند روز در معرض استرس قرار گرفتن اثربخشی عصب ها در ناحیه هیپو کامپ مغز را که یک ناحیه مهم درون مغز بوده و عهده دار تعقل و حافظه می باشد مورد مصالحه قرار می دهد. هفته ها استرس موجب خسارت برگشت پذیر به سلول های مغز و ماهها استرس می تواند بطور دائم آنها را تخریب کند.افراد زهر آگین نه فقط فرد را بدبخت و تیره روز می کنند،بلکه واقعا" اثر بدی بر روی مغز فرد دارند. توانائی برای مدیریت احساسات و آرام ماندن تحت فشار ارتباط مستقیمی با عملکرد فرد دارد. TalentSmartتحقیقی بر روی بیش از یک میلیون نفر انجام داده است که بنا به نتایج آن ۹۰درصد مدیران ارشد اجرائی به منظور آرام و تحت کنترل ماندن طی زمان های استرس در مدیریت احساسات خود مهارت دارند.یکی از بزرگترین موهبت ها توانایی شناسایی افراد زهر آگین و دور نگهداشتن خود از خطر آنها است. اغلب گفته می شود که شخصیت هر فردی ماحصل شخصیت پنج نفری است که بیشترین وقت را با آنها می گذراند.اگر یکی از آن پنج نفر زهرآگین باشد،بزودی فرد در خواهد یافت که همان یک نفر چقدر قادر است که او را عقب نگهدارد. تا ابتدا ندانید که افراد زهرآگین چه کسانی هستند نمی توانید امیدوار باشید که بتوانید خود را از آنها دور کنید.زیرکی آن است که افراد آزار دهنده یا بطور ساده سخت گیر را از کسانی که بدرستی زهرآگین هستند جدا کنید.آنچه در پی می آید ۱۰نوع اتلاف کنندگان زهر آگینی هستند که باید به هر هزینه ای خود را از آنها دور نگهدارید بطوریکه خودتان یکی از آنها نشوید. ۱-بدگویان و سخن چینان "انسان های بزرگ از ایده ها می گویند؛انسان های متوسط از رویدادها می گویند؛و انسان های کوچک از مردم می گویند."(الینور روز ولت ) سخن چین ها از بدبختی و بیچارگی دیگران لذت و شادی کسب می کنند.ممکن است کنجکاوی و نگریستن دقیق به لغزش های حرفه ای و شخصی فرد دیگری در ابتدا سرگرم کننده باشد،اما بمرور زمان،کسل کننده شده و موجب احساس نفرت و صدمه رساندن به دیگران می گردد. بجای اتلاف وقت برای گفتگو راجع به بدبختی و بیچارگی دیگران، نکات مثبت فراوان ونیز موارد زیادی برای آموختن از افراد جالب وجود دارد. ادامه دارد منبع؛ https://www.success.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور
یکی از ویژگی های دیگر اینستاگرام آن است که می توانید اکانت های دیگر را هم بر روی داستانتان ضمیمه کنید.این روشی برای تبلیغ یک کسب و کار یا به نمایش گذاشتن یک شیوه تاثیر گذار( influencer)است.
به چه طریقی انجام می شود:
برای افزودن متن بر روی آیکن " Aa"بزنید
حرف @ را تایپ و بلافاصله پس از آن نام کاربری اکانتی می آید که دوست دارید.
اکانتی را که می خواهید ذکر کنید انتخاب نمائید.
چک کنید که چگونه داستان های اینستا گرام تان در حال نمایش هستند.
داستان را باز کنید
صفحه را مرور کنید.
اکنون می توانید تعداد و نام کسانی را ببینید که از هر عکس یا فیلمی در داستانتان بازدید کرده اند.
۴-برخی توصیه ها در خصوص پخش زنده بر روی اینستاگرام
پخش زنده یک ویژگی موثر اینستاگرام برای رسیدن به مخاطب به یک روش تعاملی هیجان انگیز است.
اینستاگرام زنده می تواند:
* بهبود قابلیت دیده شدن:با الگوریتم جدید اینستاگرام،محتوای شما امکان دارد همیشه جلب توجه نکند.این ویژگی قابلیت دیدن تان را با ارسال اعلان های ترغیبی برای هر دنبال کننده اکانت شما افزایش می دهد.
*افزایش تعهد:اینستاگرام زنده به شما کمک می کند تا بطور مستقیم با تاثیرگذار ،سلبریتی یا حتی برند اینستاگرام مطلوب خودتان گفتگو و سوالاتی از آنها بپرسید و این امکان موجب افزایش تعهد با نزدیک تر کردن دنبال کنندگان به دنیای واقعی تان می گردد.
*خلق روابط:موقعی که در حال پخش یک داستان زنده هستید مخاطب با شما رابطه برقرار می کند.این رابطه به شناسایی برند منتهی می شود.برند با حضور زنده بر روی اینستاگرام و اشتراک آن با جامعه مخاطبان اینستاگرام هویت خود را توسعه می دهد.
*مقصود از پخش زنده را مشخص کنید.
مطابق با هدف ما یعنی خلق محتوای کیفی اینستاگرام ،پخش زنده بر روی اینستاگرام باید به بازدید کنندگان چیز ویژه اضافی بدهد که نتوانند از اکانت اینستاگرام نرمال تان کسب کنند،بنابراین چگونه می توانید از این ویژگی برای تحویل ارزش به دنبال کننده هایتان بهره ببرید.
معرفی محصولات جدید:محصول جدید خود را با استفاده از پخش زنده بر روی اینستاگرام معرفی کنید
پشت صحنه ها:بازدید کننده ها دوست دارند که با اینستاگرام زنده بطور واقعی باشما باشند،یک توری با محصول خودتان بسازید.
مهمان ویژه:یک اینستاگرام زنده با تاثیر گذارانی بسازید که به برندتان علاقه مند هستند.
سوال و جواب بر روی اینستاگرام زنده: یک تاکتیک خیلی خوب برای ارتباط مستقیم با دنبال کننده هایتان استفاده از اینستاگرام زنده برای پاسخ به سوالات آنها است.این تکنیک نشان می دهد که به گفته آنها توجه می کنید.
اطلاع از فیدبک بازدید کنندگان:با استفاده از پخش زنده در اینستاگرام یک فیدبک آنی برای پرسیدن از بازدید کنندگان در خصوص فیدبک آنها راجع به محصول جدید تان دریافت می کنید.
موقعی که بصورت زنده بر روی اینستاگرام هستید،
عنوان زنده خود را الحاق کنید.
عنوان را در کامنت های ارسالی زنده تایپ کنید
کامنت را باز کنید
ببینید چه کسی در حال تماشا است.
آیکن "چشم"را بر روی صفحه خودتان بگذارید.
دید دوربین خود را تغییر دهید
بازدید کنندگان را با تغییر دید دوربین خود مجذوب کنید.
از دنبال کنندگان بخواهید که بطور مستقیم به اکانت خودتان پیام بدهند.
موقعی که پخش زنده بر روی اینستاگرام خاتمه می یابد
فیلم خود را ذخیره کنید
دکمه"ذخیره"را که بزنید فیلم به کتابخانه تان ارسال می شود.
کم و کیف را بنویسید
به ردیابی تعداد کسانی که در حال تعامل با پخش زنده تان هستند ادامه دهید.
پس از برنامه زنده یک داستان یا پست اینستاگرامی بگذارید
خلاصه آنچه را که در حین فیلم زنده تان بوقوع پیوست بعنوان یک پست جدید به اشتراک بگذارید.
پیگیری و به سوالات پاسخ دهید
startupik.com
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور
خلق محتوای با کیفیت اینستاگرام یک کلید مهم برای جذب مخاطب است ،اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که این دنبال کننده ها مجذوب پست هایتان شده و کمک می کنند تا بعنوان یک بنگاه یا وسیله کسب و کار بر روی اینستاگرام رشد کنید؟این مهم از طریق محتوای با کیفیت در اینستاگرام تحقق می یابد.
این پست دقیقا" چگونگی خلق محتوای کیفی بر روی صفحه اینستا گرام و همچنین برخی توصیه ها برای طراحی سودمند در راستای خلق محتوای خلاقانه را پوشش می دهد.
۱-یک زیر نویس اینستاگرام خیلی خوب بسازید
موقعی که قصد دارید محتوای با کیفیت در اینستاگرام بسازید،عنوان اینستاگرام خیلی خوب برندتان را نشان داده و برای مخاطب سرگرم کننده و لذت بخش است و/یا مردم را مجبور به نشان دادن واکنش می کند. طول زیر نویس می تواند تا ۲۲۰۰حرف شامل شکلک و تا ۳۰هشتک باشد.
به آن معنا نیست که زیر نویس هایتان باید مملو از هشتک با پیغام های شکلکی مرموز باشد.
زیر نویس اینستاگرام شما باید جلب توجه کند و برای خواندن آسان باشد.
چگونگی نوشتن زیر نویس هایتان بدین شرح است:
زیر نویس ها را خلاصه کنیدزیرا تردیدی وجود ندارد که طول زیر نویس باید محدود باشد و نیز اکثر افراد بصورت اجمالی و سریع پست ها را از نظر می گذرانند.
در اینستاگرام ،فقط ۳خط اول یک زیر نویس نشان داده خواهد شد.برای زیر نویس های بیش از آن،برای خواندن تمام مطلب دکمه بیشتر"More"را فشار می دهند بنابراین اینستاگرام استفاده از ۱۲۵حرف یا کمتر را توصیه می کند.
همانطوریکه می دانید در نمایش اجمالی پست های کاربران ،فقط چند خطی از متن زیر نویس قابل مشاهده است،بنابراین لازم است که نکات کلیدی یا در خواست برای هر اقدامی در شروع زیر نویس و هر گونه یادآوری ها و هشتک ها نیز در انتها قرار داده شوند.باید به خواننده دلیلی برای فشردن دکمه"بیشتر" جهت خواندن بقیه متن زیر نویس ارائه دهید.
*از هشتک ها به روش درست استفاده کنید
از هشتک هایی استفاده کنید که مربوط به پست تان بوده و از طریق آنها مخاطب را هدف قرار دهید. از هشتک های خیلی زیاد استفاده نکنید بطریقی که در متن ازدحام ایجاد شده و خواندن آن را مشکل کند.
*از این روش ها برای پنهان کردن هشتک ها و اجتناب از درهم و برهم بودن زیر نویس هایتان استفاده کنید:
*موقعی نوشتن زیر نویس را تمام کرده اید،دکمه گوشه چپ پایین صفحه کلید ۱۲۳حرفی را فشار دهید.برگشت را انتخاب و سپس یک نقطه،خط تیره یا ستاره را وارد کنید.این گام ها را حداقل پنج مرتبه تکرار کنید.
*هشتک ها را در زیر نویس همه پست هایتان قرار ندهید.در عوض،آنها را پس از آنکه پست را منتشر کردید در کامنت بگذارید.
بمحض اینکه،مخاطب یا دنبال کننده ها چند کامنتی می گذارند،هشتک ها قابل رویت نیستند مگر اینکه گزینه دیدن همه انتخاب شود.
*در زیر نویس سوالی طرح کنید
یکی از بهترین روش ها برای دریافت کامنت های بیشتر در مورد پست استفاده از زیر نویس جهت طرح یک سوال برای دنبال کننده ها است.
*با درخواست از مخاطبان برای اقدام ،آنها را به مشارکت تشویق کنید
از مردم برای گذاشتن یک کامنت یا نام گذاری دوستان خودشان دعوت کنید.
*از شکلک در زیر نویس استفاده کنید.
شکلک سر زنده می تواند چشم خواننده را بگیرد و روش خوبی برای افزودن شخصیت به زیرنویس هم هست.بعلاوه می تواند جای تمام کلمات را بگیرد و رونوشت را کوتاه نگهدارد.
۲-از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.
اگر می خواهید محتوای اینستاگرام با کیفیت خلق کنید استفاده از تصاویر با کیفیت بالا روش دیگری است،برای یافتن تصاویر با کیفیت بالا که واقعا" "خشن"بنظر نرسند،به وب سایت های Unsplash( یک وب سایت اختصاصی برای به اشتراک گذاشتن عکسهای بدون کپی رایت تحت مجوز Unsplash )یا Stocksnap.io(منبعی برای عکس های مجانی قشنگ)مراجعه کنید.
می توانید به یک سلسله تصاویر مجانی دسترسی داشته باشید،و مقید هستید که از میان منابع موجود ،تصویر مناسبی بیابید.
اگر بودجه ای برای هزینه کردن دارید Stocksy(بانک ذخیره عکس ها)،را بیازمائید.
بدقت اطمینان حاصل کنید که از تصویر با سایز درست استفاده می کنید.(تعداد کمی از افراد در ذهن دارند که ابعاد توصیه شده برای تصویر پست اینستا گرام 1080p x 1080pاست.)
*در تصویرمرزها و فضای سفید قرار دهید.
استفاده از لبه های سفید پیرامون تصاویر اینستاگرام می تواند اثری خلق کند که چشم را به خود جذب می کند.این گونه ویرایش تصویر کمک می کند تا عناصر درون طرح پست مکانی برای تنفس داشته باشند: جنبه مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا قصد دارید از یک پست شلوغ اجتناب ورزید.
ادامه دارد
startupik.com
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور
I don't believe in love at first sight because my mother started loving me before seeing
me
Luffina Lourduraj
"من عاشق شدن در نگاه اول را باور ندارم زیرا مادرم عشق ورزیدن به مرا قبل از دیدنم آغاز کرد."
تنها راه جلوگیری از انتقاد,هیچ کاری انجام ندادن,هیچ چیزی نگفتن و هیچ کسی نبودن است."ارسطو"
بهترین آمادگی برای فردا حداکثر تلاش و بهترین عملکرد امروز است.
در هوای ابری دیگران رنگین کمان باشید
زندگی را جدی نگیرید.زیرا از آن زنده بیرون نمی آیید.
25درصد زندگی اتفاقات و 75درصد آن عکس العمل به این اتفاقات است.