توصیه های مدیریت زمانی که اثر بخش هستند
 آیا به سازماندهی و بهره وری بیشتر احساس نیاز می کنید؟آیا تمام روز را با شتاب کار می کنید و سپس متحیر می شوید که دستاورد خیلی زیادی نداشته اید؟پس این توصیه های مدیریت زمان برای شما هستند,به شما کمک خواهند کرد تا بازدهی تان افزایش و خونسرد و دارای حضور ذهن بمانید. 
1-درک کنید که مدیریت زمان یک افسانه است
این اولین چیزی است که باید در خصوص مدیریت زمان درک کنید;مهم نیست که سازماندهی ما چه اندازه است,همیشه در یک روز فقط 24ساعت وجود دارد.
زمان تغییر نمی کند.همه آنچه که می توانیم واقعا" مدیریت کنیم خودمان و کاری است که با زمان خود انجام می دهیم.این حقیقت را درک و درونی کنید.و تا حد امکان هر چه زودتر به توصیه بعدی بروید.
2-دریابید که کجا در حال اتلاف وقت هستید
خیلی از ما ها قربانی اتلاف وقت هایی می شویم که  زمانی را از ما می ربایند که می توانستیم با بازدهی خیلی بیشتری از آن استفاده کنیم.سارقان زمان شما چه هستند؟آیا وقت خیلی زیادی را صرف وب گردی,خواندن ایمیل,پست گذاری در فیس بوک,پیامک بازی یا انجام گفتگوهای شخصی می کنید؟
3-اهداف مدیریت زمان را ایجاد کنید.
بخاطر داشته باشید,که بطور واقعی تمرکز بر مدیریت زمان تغییر رفتارها و نه تغییر زمان است.یک جای خوب برای شروع حذف اتلاف وقت های شخصی است.بعنوان مثال,برای یک هفته هدفی را تعیین کنید که تلفن شخصی نداشته و در حال کار به هیچ یک از پیامک های غیر مرتبط با کار جواب ندهید.
4-اجرای یک طرح مدیریت زمان
این را بعنوان بسط و توسعه توصیه سوم مدیریت زمان فرض کنید.هدف تغییر رفتار با گذر زمان برای رسیدن به هر چیزی است که بعنوان هدف عمومی همانند افزایش بهره وری یا کاهش استرس برای خود تعریف کرده اید.بنابراین,نیاز دارید که نه فقط اهداف ویژه خودتان را تنظیم کنید,بلکه در طول زمان آنها را پیگیری کنید تا دریابید که در حال تحقق آنها هستید و یا نیستید؟
ادامه دارد
(Source:thebalance.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور