4-خودتان باشید,هر برند شخصی دیگری قبلا" بکار گرفته شده است
هیچ کسی تقلید از دیگران را دوست ندارد.اگر سعی کنید که برند دیگری را کپی کنید,اهمیت ندارد که چقدر خوب هستید,همیشه برای بهترین در مرتبه دوم نمایان خواهید شد.بنابراین با خود صادق باشید,و از اینکه شخصیت منحصر بفرد خود را درون برندتان تزریق می کنید واهمه نداشته باشید.برخورداری از یک مربی برندی که او را تحسین کنید مهم است,اما بخاطر داشته باشید که نمی خواهید نمونه ای عینا" مانند او شوید!در عوض,باید همیشه هدفتان گذاشتن امضای خودتان بر روی چیزها باشد.برندهای شخصی برتر دنیا از مربیان خود الهام گرفته اند.اما مطمئن می شدند که برند شخصیتی خودشان را بصورت مجزا و منحصربفرد نسبت به آنها می سازند.
اصیل بودن با اطلاع و پذیرش مشتاقانه نسبت به آنکه چه کسی هستید (شناخت نقاط قوت,ضعف,اشتیاق ها و علائق ,باورها و ارزش ها)بطور خیلی مشابه آغاز می شود.بمجرد اینکه بجای مدل ناقص و رنگ پریده ای از دیگران بودن,خود را بشناسید و مالک داشته های خود بوده و به خویشتن عشق بورزید,در می یابد که این حقیقت شما را برای زندگی,نفس کشیدن وبه اشتراک گذاشتن برند شخصیتی تان با دنیا توانمند می کند.
5-بیانیه برند شخصی خود را بسازید
نباید خیلی برای الفاظ و عبارات دقیق نگران باشید,اما سعی کنید با کسی که هستید,ویژگی ها و برجستگی های برجسته ای که دارید و علتی را که مردم باید توجه کنند مطابقت داشته باشد.عکس العملی را که در مردم هنگام اندیشیدن به خودتان انتظار دارید ملاحظه کنید.برای مثال,تصور برندIKEA نسبتی با مبلمان و اسباب و اثاثیه خانه ندارد;فقط برای خلق یک زندگی روزانه راحت برای مردم است.هدف شما در اینجا ایجاد اعلامیه مختصر,موجز و قابل یادآوری برای عرضه خود می باشد.این تمرین کمک می کند که بطور دقیق بر خود تمرکز کنید بطوریکه بعنوان فردی عنوان نشوید که در همه حرفه ها دیده می شود ولی در هیچ کدام هم استاد نیست.برخی نمونه ها برای شروع بشرح ذیل است:
من می خواهم برای توانائی ام جهت....در....برای .....شناخته شوم.
من در....متخصصم بطوریکه  می توانم ...برای ...انجام دهم.
من از ...و ....خودم برای ...استفاده می کنم.
بمحض اینکه اعلامیه خود را ایجاد کردید,از طریق گفتگو با مردم راجع به موضوع آن را آزمایش کنید.اگر آنها بطور واقعی کنجکاو یا علاقه مند بنظر نمی رسند,لازم است که دوباره طرحی نو مهیا کنید,زیرا احتمالا" منحصربفرد بودن شما در تخصص تان را نمایش نمی دهد.
ادامه دارد
https://m.careerfaqs.com.au/news/news-and-views/personal-branding-guide
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور