2-برند فعلی شما چیست؟
اینجا جایی است که به یک میزانی تحقیق و دیدن و شنیدن دقیق نیاز دارید.مشاهده کنید که مردم شما را چگونه به یک غریبه معرفی می کنند.ببینید همکاران برای چه چیزی به جستجوی شما می پردازند؟از چند دوست قابل اعتماد,اعضای خانواده,همکاران یا رئیس خود(قدیمی و فعلی)بخواهید که در پنج کلمه شما را به کسی که نمی شناسد معرفی کنند.
از آنها بخواهید که بر مشخصات و ویژگی هایی تمرکز کنند که شما را از دیگران جدا می کند.آنها می تواند مثبت یا منفی باشد و خصوصیات,علائق یا عادات شما را توصیف کنند.به آنها بگوئید که راجع به آن خیلی فکر نکنند,بلکه کلماتی را انتخاب کنند که ابتدا به ذهن می رساند.اگر از لاپوشانی مردم در جواب ها بعلت رعایت ملاحظات بیم دارید,می توانید از طریق نرم افزارهای ارزیابی کامپیوتری مانندsurveymonkey یا surveygizmoنظرات دیگران را جویا شوید بطوریکه در ارائه نظرات صادقانه شان احساس راحتی کنند.این ممکن است بنظر دیوانگی بیاید,اما تمرینی است که ارزش انجام را دارد,چون به شما فیدبک با ارزشی خواهد داد. 
از خودتان بپرسید:
آیا هیچ مشترکاتی در ارزیابی مردم در خصوص اینکه چه کسی هستید وجود دارد؟آیا هیچ یک از موارد بیان شده شما را شگفت زده می کند؟آیا موارد همان هایی هستند که تمایل دارید با آنها شناخته شوید؟چه کاری انجام می دهید که مردم در خصوص شما اینگونه می اندیشند؟
3-آیا برند فعلی شما بر برند ایده ال تان منطبق است؟
اگر برند ایده ال شما مربی موفقیت قابل اعتماد برای رهبران تجاری مانند مدیران عامل شرکت ها باشد,اما در نظر مردم "سراینده ای عاشق سرگرمی,گستاخ و طعنه زننده "جلوه کنید,شاید لازم باشد که در رفتارهایی که موجب چنین نگرشی نسبت به شما در اذهان دیگران می گردد تجدید نظر کنید,یا بطور کلی برند ایده ال خود را دوباره ارزیابی کنید.امکان دارد قادر باشید تا اندازه ای شوخ طبعی رفتاری خود را به درون رابطه تعاملی با مدیران عامل تزریق کنید,ولی اگر "گستاخی و بی احترامی" اولین برداشت آنها از شخصیت شما باشد بنظر نامحتمل است که شما را به دیگران توصیه کنند.مجبور نیستید کامل باشید,اما اطمینان حاصل کنید که برندتان منعکس کننده مهارت هایی است که از قبل تا حدودی در آنها خوب بوده اید بطوریکه با سرمایه گذاری در زمان و انرژی خود می توانید در آنها از برتری و مزیت ویژه برخوردار شوید.
ادامه دارد
https://m.careerfaqs.com.au/news/news-and-views/personal-branding-guide
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور