به برندتان بعنوان آبرو و شهرت خود بیندیشید,ماهیتی است که مردم شما را بواسطه آن می شناسند.اگر اپرا(مشهورترین و پول دار ترین مجری زن آفریقا-آمریکایی سیاه پوست) ناگهان شروع به گزارشگری ورزشی کرد,آیا بنظر کمی عجیب می رسید؟البته,چون کاملا" خارج از حوزه برند اواست.
اگر کار خوبی جهت خلق و ارتباط در خصوص برندتان با مردم انجام می دهید,مردم می آموزند که شما را به ویژگی اختصاصی تان مربوط کنند,این  موجب آعاز پروسه حصول به جایگاه شخصی مطلوبتان می شود.
بنابراین,با برند"پیش فرض"خود زندگی نکنید;آنچه را که مردم از شما بخاطر می آورند کنترل کنید.برندتان را بطریقی خلق,پرورش و نمایش دهید که بتوانید از میان جماعت برجسته شوید.
1-برند ایده ال تان چگونه است؟
مدت زمانی را به تفکر در خصوص اینکه از اصل و اساس چه کسی هستید از جمله در مورد خصوصیاتی که منحصربفرد تان می سازند  وقت صرف کنید.از آنچه که خودتان را به شخصیت,شرح شغل یا صنعتی که در آن کار می کنید محدود کرده اید فراتر روید.
به آنچه که شما را از دیگران متمایز می کند و تصویری که می خواهید هنگام نام بردن از شما در ذهن دیگری شکل بگیرد بیندیشید.این جایی است که لازم است کاملا" واقع بین حتی بیرحم باشید.اگر می خواهید که بذله گو و نکته سنج شناخته شوید اما همیشه آخرین فردی هستید که جوک می گوئید,احتمالا" بررسی مجدد جایگاه شخصی خود لازم است.
از خودتان بپرسید:
نقاط قوت کلیدی شما چه هستند؟برخی از نقاط قوت شما که قبلا" دیگران تصدیق کرده اند کدامند؟در خصوص چه چیزهای پر حرارت هستید؟چه چیزی شما را برمی انگیزد؟بیشترین افتخارتان بابت چه چیزهای است؟به چه چیزی می خواهید شناخته شوید؟در چه چیزی بنظر می رسد از دیگران بهتر هستید؟(این می تواند بطور ویژه شامل آموزش,یک توانائی منحصر بفرد یا یک ویژگی شخصی باشد).فکر می کنید که دیگران شما را چگونه می بینند؟
ادامه دارد
https://m.careerfaqs.com.au/news/news-and-views/personal-branding-guide
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور