هر چیزی را رها کنید و این راهنمایی را جهت برند کردن شخصی بخوانید
نوشته شده توسط:زارا کمبل-اونول
من خبرهای خوب و بد دارم.
خبر خوب:
هر فردی از قبل یک برند شخصی دارد.(بله,شما نیز دارید)
قبل از اینکه نفس راحتی بکشید,خبر بد را فراموش نکنید:
اگر مالکیت برند شخصی خود را بعهده نگیرید,شخص دیگری آن را بعهده خواهد گرفت.
برندسازی شخصی مفهوم مبهم جدید است,یکی از آن کلمات فریبنده ای است که تقریبا"20سال ظاهر شده و تا حد زیادی کنار گذاشته شده است,اما بنظر می رسد که هیچ کسی آن را کامل درک نکرده و یا نمی داند چرا اهمیت دارد.
بنابراین,برند شخصی واقعا" چیست؟
برند شخصی عقیده کلی مردم در خصوص شما است:ترکیبی از تصویر شما(هم بدنی و هم اجتماعی است) و درک مردم از توانائی های شما است.بسته ای است که اصل و اساس کسی راکه هستید خلاصه کرده و به مردم می گوید.
برندها مفاهیمی قوی هستند:علت بحث های خیلی هیجان انگیز در خصوص کامپیوتر شخصی در مقابل مکنتاش و کوکا کولا در مقابل پپسی در همین نکته نهفته است.آنچه که مردم را در خصوص محصولاتی از یک نوع مجبور به جبهه گیری های متضاد می کند تا حد زیادی به خود محصول برنمی گردد بلکه به برند پشتیبانی کننده از محصول و چگونی ارتباط مردم به آن برند بستگی دارد.
برند شخصی شما مشابه با عصاره سحرآمیزخودتان می باشد:با وجود آن می توانید خود را نسبت به دیگران متفاوت و حائز حائز اهمیت سازید.موقعی مردم نام شما را می شنوند,در ذهن آنها تصوری از شغل,صدا و سبک رفتار و گفتارتان شکل می گیرد.مردان و زنان بزرگی در جهان برندهای جهانی چند میلیون دلاری ساخته اند که مترادف با نام های آنها است.
شما دو انتخاب دارید:می توانید برندتان را به شانس بسپارید و بگذارید سایر افراد آن را برایتان تعریف کنند.یا می توانید کنترل را بدست گرفته و خودتان آن را بسازید.
ادامه دارد
https://m.careerfaqs.com.au/news/news-and-views/personal-branding-guide
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور