ایبارا گفت,"دشواری در کنترل تمایلات نوجوانان را با احتمال بیشتری مستعد تسلیم در مقابل انگیزشی می کند که طبق تحقیقات بر بزرگسالان نیز تأثیر می گذارد.برای اینکه بر صفحه ای موضوعی را بنویسد و ارسال کند که هرگز بصورت شخصی نگفته است."
او گفت,"من فکر می کنم محرک بصری علائم غیر کلامی(تعامل چهره به چهره)است که می تواند خیلی قوی باشد." گاهی اوقات مردم می توانند دریابند که موقعی یک صفحه وجود دارد وارد کردن اطلاعات(برقراری ارتباط)مشکل تر است.
گرین برگ گفت,"حوزه خدعه آمیز دیگر در پیام های متنی لحن است.او به CNNگفت,پیام های باقصد مثبت اغلب خنثی تفسیر می شوند و نوشته های خنثی اغلب بعنوان منفی خوانده می شوند.
گرین برگ گفت,"در ارتباطات بین نوجوانان لحن دچار سوء برداشت می شود."آنها ضرورتا" نوع پیامی را می خواهند تحویل نمی دهند."
او افزود,"ماهیت سریع ارسال پیامک که به نوجوانان بطور ویژه زمانی برای تفکر در خصوص پیام هایی که ارسال می کنند نمی دهد به موقعیت ها کمک نمی کند."
*کنترل و گفتگو
گرین برگ گفت,موقعی که جوان در حین ارتباط از طریق پیام های متنی با چالش های ویژه ای مواجه می شود,به معنای آن نیست که نوجوانان بویژه مسن ترین آنها در قبال اعمال خود مسئولیتی ندارند.
او گفت,"بخاطر اینکه احساس می کنیم که این ها نوجوان هستند و مغزهای آنها بطور کامل رشد نکرده است,مسئولیت کمتری از آنچه که واقعا" باید بر دوش شان باشد متوجه آنها می کنیم."
گرین برگ با اشاره به کارتر گفت,"در هفده سالگی نوجوان دارای عاملی برای درک بهتر است,دارای توانائی و ظرفیت مغز برای پی بردن به میزان نفوذ خویش است."
کارشناسان گفتند,"برای کمک به نوجوانان جهت عبور از این موقعیت ها,والدین باید ارتباطات آنها را در سطحی کنترل کنند که متناسب با رفتارهای خانوادگی آنها باشد."
ایبارا گفت, چون موضوعات در گفتگوهای شخصی از پیام های متنی به رسانه های اجتماعی انتقال می یابند,والدین موظف هستند که با نوجوانان راجع به روابط سالم و قلدری کردن گفتگو کنند.
او گفت,روشی که ما راجع به پیام های نوشتاری می اندیشیم روشی است که با زندگی های ما در آمیخته است .و مکالماتی که با نوجوانان داریم باید بیشتر با زندگی آنها آمیخته شود."
(Source:CNN)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور