در یکی از دیدارهایم از ایران,تمایل داشتم که درخواست دعا کردن در مقبره امام خمینی رابا رئیس جمهور روحانی در سالگرد رحلت امام خمینی داشته باشم.من مسلمان نیستم و نمی دانستم که توهین آمیز تلقی می شود.
اگر دیدار آمریکایی ها از ایران بطور دائم قدغن شود و من هرگز به مقبره اش بر نگردم ,امکان دارد که حسرت تمام عمرم گردد,زیرا از دست دادن فرصت ثبت تصویری از احترام,فضل ,کمال و رهبری بود که امام خمینی به مردم ایران عرضه کرد حتی اگر چه آن واقعیت را اکثر آمریکایی ها درک نکنند.
من در تلاش برای توضیح این نکته هستم که چراما پتانسیل خیلی واقعی برای جنگ جهانی سوم داریم و زمان بعدی دموکرات ها اختلاف عقاید قابل ملاحظه ای دارند.شاید آنها  بجای قمار کردن بر روی گونه های انسانی ازروی تکبر و خود را مستحق دانستن,بایدگوش کنند.
بعنوان یک آمریکایی,اگر برای همیشه از ورود به ایران ممنوع شوم,می خواهم از ایرانی ها بخاطر گرمی,مهمان نوازی و بخششی که در حال اقامت در ایران تجربه کردم تشکر کنم.امیدوارم که هر چه زودتر بتوانم به کشور شما برگردم و امیدوارم که از ورود شما به کشور من نیز بمجرد خاتمه یافتن ویرانگری ترامپ استقبال شود.
اما شاید در طی عمر من امکان پذیر نباشد,خیلی چیزها هست که بخاطر آنها بایدسپاسگزار باشم.از شما بخاطر خنده هنگام سوار شدن اشتباهی در سمت زنان اتوبوس و کمک کردن جهت رفتن به سمت درست سپاسگزارم.می خواهم بخاطر دریافت نان مجانی از فروشنده هنگامی که فکر می کردم پول کافی دارم و لی نداشتم تشکر کنم. می خواهم و تشکر می کنم از شما برای تاکسی مجانی تا ولنجک هنگامی که تصور می کردم ریال کافی دارم ولی نداشتم.یا از تحویل دار بانک که به من یادآوری کرد که از تعویض دلار هفته قبل 100ریال اضافی به من بدهکارند.همچانکه گفتم,ترامپ موقتی است.مردم,فقط مردم هستند.
قانون اساسی آمریکا ظرفیت زیادی برای محدود کردن قدرت اجرائی ترامپ دارد.همچنانکه سیاست هایش دیوانه وارتر می شوند.من امیدوارم که جمهوری خواهان وارد عمل شده و اجبارسیاست هایش را محدود کنند.ایرانی ها باید بدانند که نمایندگان ما نیز ظرفیت عزل یک رئیس جمهور از مقام خود را دارند.همچنانکه رئیس جمهور ترامپ رفتارهای غیر معمول تری از خود بروز دهد.بر این باورم که دنیا نفس جمعی خودرا نگهه دارد این هر چه زودتر اتفاق می افتد.اما خوشبین نیستم که واقعا" بوقوع پیوندد.ما اژدهایی را خلق کرده ایم که باید چهار سال تمام متعلق به خودمان باشد.
نوشته شده توسط:کریستین اچ-کوپر
منبع:ستون مقاله تهران تایمز14فوریه2017
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور