ما اکنون با انتخاب ترامپ ماورای این ایده قرار داریم که بسادگی بگوییم مردم ایران و آمریکا همدیگر را درک می کنند.آنچه که بصورت اضطرار مورد نیاز است وجود کانالی منفرد و قابل اعتماد است که امکان انتقال دغدغه های درست هر طرف بدان طریق وجود داشته باشد.
همچنین ایرانی ها باید بدانند که اکثریت برجسته ای از آمریکایی ها بر ضد کلینتون رأی دادند.او به این علت انتخاب شد که دموکرات ها کاندیدی غیر قابل انتخاب شدن را نامزد کرده بودند همان موقع آمریکایی ها در ایالات معروف به "دیوار آبی" که پایگاه رأی دموکرات ها و بالطبع کلینتون بودند در حال درخواست عاجزانه از تک,تک افراد فقط برای رأی به هیلاری کلینتون بودند.بچه های "ردیف جلو"تصور می کردند که بهتر می دانستند.( توئیترکریس آرنید)
میلیون ها رأی دهنده از جمله خودم برای ممانعت از وزیر خارجه خانم کلینتون برای در معرض رأی قرار ندادن خود به سختی کار کردیم.نه بخاطر اینکه مناسب جایگاه نبود,بلکه بعلت اینکه ما در آمریکا فقط دو گزینه داریم.من دموکراتی مترقی هستم.اما مظنون بودم که او از روز اول هیچ امیدی برای انتخاب نداشت و هر کسی از حزب مخالف وزیر خارجه کلینتون را شکست خواهد داد.
اکثر ما انشقاق در آمریکا و رنج اجتماعی و اقتصادی شدیدی را که کشور بواسطه بمب دستی نامزدی ترامپ اکنون با آن دست به گریبان است درک می کردیم.من تمایلی به بازی رولت روسی با دادگاه عالی نداشتم و در ابتدا از هیلاری کلینتون پشتیبانی نکردم.
تاریخ نامزدی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری ممکن است بدترین روز در این قطاع خیلی کوچک تاریخ انسانی باشد که ما آمریکا را رهبر دنیای آزاد می خوانیم.با نامزد کردن هیلاری کلینتون باید مالک اژدهایی باشیم که خود خلق کرده ایم.
آنچه که لازم است ایرانیان دریابند این است که ترامپ انعکاسی از ارزش های آمریکایی نیست اما انعکاس کاملی از سیاست آمریکایی است.منعکس کننده آن است که چگونه یک طرف سیاست آمریکایی یعنی حزب دموکرات به بالاترین مزایده خریده و فروخته شده است.
همانند خیلی از موارد ,پول در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد و این مرتبه پول هنگفت قمار نادرستی کرد.اما اکنون آن قمار نادرست عینا" بزرگترین زرادخانه هسته ای دنیا را به مردی به تمام معنی دیوانه سپرده است. 
ادامه دارد
نوشته شده توسط:کریستین اچ-کوپر
منبع:ستون مقاله تهران تایمز14فوریه2017
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور