سیاره ما به آرامی در حال قرار گرفتن در لبه یک بحران محیطی شدید است.مشکلات محیطی فعلی اکنون و در آینده ما را در مقابل بلاها و فجایع آسیب پذیر می کند.با وجودمشکلات محیطی که پیرامون ما بطور سرسام آوری رو به افزایش هستند در یک وضعیت اضطراری جهانی قرار داریم.مگراینکه به موضوعات مختلف محتاطانه و جدی بپردازیم در غیر اینصورت مطمئنا"محکوم به بلاها و حوادث هستیم.مشکلات محیطی فعلی مستلزم توجه جدی هستند.
1-آلودگی:جبران آلودگی هوا,آب و خاک مستلزم میلیون ها سال صرف وقت است.بخارات خروجی از اگزوز وسایل نقلیه و صنعت آلوده کننده های شماره یک هستند.فلزات سنگین,نیترات و پلاستیک ها سمومی برای ایجاد آلودگی هستند.در حالیکه آب از طریق نشت نفت و مشتقات نفتی,باران اسیدی و فاضلاب شهری آلوده می شود;آلودگی هوا توسط سموم و گازهای مختلف رها شده از صنایع و کارخانجات و سوزاندن سوخت های فسیلی بوجود می آید;آلودگی خاک عمدتا"از مواد زائد صنایع نشأت می گیرد که آن را از دریافت مواد مغذی محروم می کنند.
2-گرمای جهانی:تغییر اقلیم مانند گرم شدن جهان نتیجه اعمال انسان همانند انتشار گازهای گلخانه ای است.گرمای جهانی به افزایش دمای اقیانوس ها و سطح زمین که موجب ذوب شدن کلاهک های یخی قطب می شود,افزایش سطح دریاها و همچنین الگوهای غیر طبیعی نزولات آسمانی مانند سیل های برق آسا,بارش برف بیش از اندازه یا کویرزایی منجر می گردد.
3-ازدیاد جمعیت:جمعیت سیاره در حال رسیدن به سطوح غیر قابل تحمل است بطریقی که با کمبود منابعی همانندآب ,سوخت و غذا مواجه است.
ازدیاد جمعیت در کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته در حال اعمال فشار بر منابع کمیاب قبلی است.کشاورزی فشرده برای تولید غذا از طریق استفاده از کودهای شیمیایی,آفت کش ها و حشره کش ها به محیط زیان رسانده است.ازدیاد جمعیت یکی از مشکلات حاد محیطی فعلی است.
ادامه دارد
(Source:conserve-energy-future. com)
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور
معضل محیطی,آلودگی,ازدیاد جمعیت,گرمای جهانی,سیل های برق آسا