۴۹)خنده را درون روزکاری خود بگنجانید.خنده بیش از هر عامل دیگری استرس را کاهش می دهد.با یک همکار با مزه گفتگو کنید یا در تمام روز ویدیوهای خنده دار بیابید.
۵۰)با یک فرد محبوب خود مکالمه تلفنی برقرار کنید.گفتگویی کوتاه با کسی که دوستش دارید می تواند موجب محو تدریجی استرس گردد.
۵۱)استرس را در زندگی تان دوباره تعریف کنید.مردم موقعی که استرس را بعنوان واکنش طبیعی بدن به یک  چالش و نه بار سنگین ناشی از شرایطی دردناک ببینند آن را بهتر مدیریت می کنند.
۵۲)بیاموزید تا شکست را بعنوان فرصت ببینید.بطور مشابه،افراد موقعی که شکست را بعنوان یک فرصت یادگیری بنگرند با آن بهتر مواجه می شوند.
۵۳)چند گیاه سبز داشته باشید.سبزی می تواند شما را شادتر  و بهره ورتر سازد.
۵۴)تصمیمات را سریعتر بگیرید.به تصمیمات خود بیندیشید،اما بیش از اندازه به آنها فکر نکنید.درنگ خیلی زیاد وقت شما را تلف و با احتمال زیاد در صورتیکه تصمیم درست از کار درنیاید موجب افسوس می گردد.قاطع باشید.
۵۵)خستگی ناشی از تصمیم را تشخیص و محدود کنید.تصمیمات خیلی زیاد می تواند شما را مضطرب سازد و استرس را افزایش دهد. با محول کردن برخی تصمیمات به اتفاق،سایر مردم یا تکرار(شبیه روزانه نهار یکسانی خوردن)آنها را محدود کنید.
۵۶)لیستی از دستاوردها را نزدیک میزتان بگذارید.هر چه را که به آن افتخار می کنید فهرست بندی کنیدو هر وقت که احساس شکست و ناتوانی کردید به آن لیست نگاه کنید.
۵۷)کمال گرائی را تحت کنترل داشته باشید.کمال و بی عیبی دشمن خوبی و مفید بودن است.
۵۸)کاری را انجام دهید که شادتان می کند.چند دقیقه سرگرمی می تواند بلادرنگ وضع روانی تان را تقویت و شما را برای کار دوباره آماده کند.
۵۹)کار بر روی وظایف مرعوب کننده را با فواصل زمانی کوچک شروع کنید(قانون پنج دقیقه).شروع وظایف سخت است ولی حفظ نیروی حرکت آسانتر است.خیلی از افراد  فقط تعهد۵دقیقه ای برای کار بر روی یک وظیفه را آسانتر می یابند.پس از تکمیل آن ۵دقیقه، برای ادامه کار بر روی آن بیشتر برانگیخته می شوند.
۶۰)کیفیت و نه فقط کمیت کار خود را ببینید.به نتیجه کار خود فقط بر حسب کمیت نیندیشید،بلکه به کیفیت و کمیت آن بطور هم زمان توجه داشته باشید.
۶۱)به تمرین آنچه که شما را به چالش می کشد بپردازید.بخاطر نگرانی و عدم اطمینان از چالشی ترین وظایف خود اجتناب نکنید.بیشترین تمرین را به آنها اختصاص دهید.
۶۲)خودتان را بخشی از جامعه سازید.با هم تیمی های خود مشغول شوید.فعالیت اجتماعی و تجربه احساس بخشی از یک تیم بودن می تواند برای انگیزش شگفتی آفرین باشد.
*استادی در هنر زمان سنجی
گاهی اوقات،انجام وظایف با الگوهای زمان سنجی متفاوت تمام زمانی است که برای بهبود بازده خروجی خودتان نیاز دارید.
۶۳)وظایف خلاقانه را در اوایل هر روز انجام دهید.خلاق بودن پس از یک روز طولانی کار سخت دشوارتر است.
۶۴)ساعات اوج بهره وری خود را بدانید.آیا سحر خیز یا شب زنده دار هستید؟بر آن اساس روز خود را برنامه ریزی کنید.
۶۵)برای بررسی ایمیل محدودیت های محکمی وضع کنید.بررسی ایمیل در اوقات دیر وقت شب برای سلامت روانی تان بد است.بین ساعات حرفه ای و شخصی یک خط ترسیم کنید.
۶۶) زمان "خلوت"و "باز بودن برای روابط اجتماعی"را به تناوب تغییر دهید.ارتباط خیلی خوب است،اما می تواند موجب گیجی و حواس پرتی نیز گردد.زمان"باز بودن برای ارتباط"و "خلوت"را تنظیم کنید و آن را علنی اعلام کنید‌.
۶۷)به دستورات جلسات پایبند باشید.اجازه ندهید تا جلسات  بطور جزئی یا کلی از موضوع اصلی خارج شوند.چنین کاری وقت همه را تلف می کند.
۶۸)جلسات را در مجموع محدود کنید.در حقیقت،بطور کلی جلسات خیلی زیاد را متوقف کنید.
۶۹)از زمان ایاب و ذهاب خودتان استفاده کنید.ایمیل های صوتی،کتاب های صوتی و موارد ضبط شده همه می توانند به حفظ بهره وری تان در حین رانندگی کمک کنند.
۷۰)بیاموزید که زمان مرده  خود را مهار کنید.در صف انتظار هستید؟مدتی صرف سازماندهی باکس نامه های ورودی خود یا نوشتن یادداشت های کوتاه برای بعدا" کنید.
۷۱)به خود زمان های استراحت کوتاه مکرر بدهید.زمان های استراحت کوتاه به شما شانسی برای بازیابی مجدد انرژی تان می بخشند.
۷۲)در وسط هر کاری و نه در آخر آن استراحت کنید.بعهده گرفتن یک وظیفه در وسط دوره زمانی انجام آن آسانتر است تا اینکه یک وظیفه جدید را از ابتدا آغاز کنید.
۷۳)در تعطیلات و مرخصی ریلکس سازی کنید.تعطیلات گاه و بیگاه برای سلامت روان خیلی خوب هستند.
۷۴)تایمرهایی برای وظایف و افکار انحرافی و پرت کننده حواس تنظیم کنید.بجای توقف کامل حواس پرت ها،سعی کنید فقط برای یک دوره زمانی کوتاه به آنها مشغول شوید.سپس به کار برگردید.
۷۵)زمانی برای جبران عقب ماندگی بسازید.ساعات" جبران"یا درکل"روزهای جبران"را برنامه ریزی کنید.
ادامه دارد