*موفقیت را تجسم کنید و موقعی که نمی توانید نتایج را کنترل کنید بپذیرید.
هر اندازه که رویداد یا کار محتمل الوقوعی مشابه یک عامل عمده تغییر دهنده زندگی بنظر آید،یک احتمال خیلی قوی وجود دارد که واقعا" چنین نباشد.بلکه فقط وظیفه دیگری برای انجام دادن باشد.
از خودتان سوالات ذیل را بپرسید:
۱)آیا این  نگرانی سودمندی است؟
۲)آیا هیچ کاری وجود دارد که بتوانم انجام دهم؟
۳)آیا مشکل بطور کامل از کنترل من خارج است؟
اضطراب اغلب موقعی رخ می دهد که احساس تردید و فقدان کنترل می کنیم.برای رفع و رجوع آن،از خود گفتگویی مثبت بهره ببرید،بر نتایج خوب بالقوه تمرکز کنید،و برای موقعیت آماده شوید تا با احساس راحتی با آن مواجه شوید.
*استراتژی هایی برای اضطراب پایان روز
برای خیلی از ماها،خوابیدن سخت است،چون موقع خواب در حال پردازش و تفکر در خصوص رویدادهای روز هستیم.اغلب نیز  بیش از حد برانگیخته شده و از قبل ذهن خود را به آنچه که باید روز بعد انجام دهیم مشغول می کنیم،بنابراین،نگرانی و اضطراب اضافی را پیشاپیش آینده فکنی می کنیم.
موقعی که احساس می کنید آن تفکرات منفی در حال بروز هستند،به خود یک "توقف!" ملایم،اما موکد دادن می تواند خیلی موثر باشد.
 بسته به شرایط، می توانید آن را با صدای بلند یا درون ذهن تان بگوئید.اما می تواند روش خیلی خوبی برای در نطفه خفه کردن آن تفکرات خودشکنانه باشد.
تصدیق می کنید که قبلا" هم این شرایط را تجربه کرده اید،و نگرانی در گذشته هیچ فایده ای نداشته است.بدی موقعیت بندرت تا حدی است که در ذهن خود می سازید.
اگرچه موقع تلاش برای خوابیدن،ضرورتا" نمی خواهید که اضطراب را به شور و هیجان مبدل کنید،اما شناسایی و توقف فرآیندهای تفکر مضر مهم است.
این شیوه از تکنیک های مشابه برای نام گذاری مجدد اضطراب تان بعنوان شور وتهییج استفاده می کند،بطور کلی در ارتباط با آگاهی کامل نسبت به تفکرات خود و بدست آوردن کنترل مجدد بر احساسات خویش است.
*حرف آخر
اضطراب فقط سر پوشی بر شور و تهییج است که شما را متنفر می سازد،بنابراین سرپوش های لعنتی را کنار بزنید،زیرا هیچ کس برای آن اضطراب لعنتی وقت ندارد.
بدست آوردن کنترل مجدد بر روی جنبه هایی از زندگی خود که می توانید تغییر دهید و رها کردن آنهایی که نمی توانید تغییر دهید حیاتی است. اکثر اضطراب ها را می توانید از طریق آگاهی در خصوص فرآیندهای فکری که برانگیزاننده آنها هستند و طرح و بیان مجدد آن تفکرات مدیریت کنید.
بمجرد اینکه اختلال اضطرابی بروز می کند،تبدیل مجدد تفکرات منفی به مثبت بطرز فزاینده ای مشکل می شود ،بنابراین برای دستیابی  به یک دیدگاه مثبت باید همین اکنون گام هایی بردارید.
منبع:Source: greatist.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور