آرلین
جذاب است و هیچ مشکلی برای ملاقات با مردان مطلوب خود ندارد،اما در حفظ یک رابطه برای بیش از سه ماه مشکل دارد.آرلین با مزه و جالب است،اما حتی اگر چه بطور دائم تبسم و لبخند بر لب دارد.ولی از خود تنش و فشار ساطع می کند‌,شانه ها و ابروهایش بطور قابل ملاحظه ای بالا می روند،صدایش بلند و نامطبوع است  و بدنش سفت و شق است.لذا دور و بر آرلین بودن خیلی از مردان را مضطرب و ناراحت می کند.آرلین ویژگی های خوب زیادی دارد،لکن  بواسطه ناراحتی که در دیگران القاء می کند از ارزش او کاسته می شود.
 تد
وقتی که او شارن را ملاقات کرد تصور می کرد که همتای کامل خود را یافته است.اما شارن خیلی مطمئن نبود.زیرا تد خوش قیافه،سخت کوش و زبان سلیس و روانی دارد ،اما بنظر می رسد که به تفکرات خودش بیش از شارن توجه می کند.موقعی که شارن چیزی برای گفتن دارد،تد همیشه با چشمانی وحشی قبل از اینکه شارن بتواند تفکراتش را تمام کند مهیای تکذیب و انکار سخن اوست.این موجب شد تا شارن احساس کند نادیده گرفته می شود،لذا بزودی شروع به گذاشتن قرار ملاقات با مردان دیگری کرد.تد به همان دلیل در کار هم شکست خورد،ناتوانی او در گوش دادن به دیگران موجب عدم محبوبیت در نظر کسانی می شود که در حد اعلی آنها را تحسین می کند.
این افراد با هوش و با حسن نیت در تلاش خودشان برای برقراری ارتباط با دیگران دچار کشمکش و چالش هستند.مشکل این است که از پیغام های غیر کلامی که مبادله می کنند نا آگاه هستند.
اگر می خواهید که بطور موثر ارتباط برقرار کنید،از سوء تفاهم ها اجتناب ورزید و از روابط اجتماعی و حرفه ای استوار و قابل اطمینان لذت ببرید،درک چگونگی استفاده و تعبیر زبان بدن و بهبود مهارت های ارتباطی غیر کلامی خود حائز اهمیت است.
*چگونه ارتباط غیر کلامی را بهبود دهید
ارتباط غیر کلامی فرآیند سیالی است که بسرعت عقب و جلو می شود،لذا نیازمند تمرکز کامل بر تجربه لحظه به لحظه است.اگر موقع مکالمه در حال برنامه ریزی برای گفتن چیزی هستید که بعد می خواهید بگوئید یا به چک کردن گوشی مشغولید یا به موضوع دیگری می اندیشید. اطمینان حاصل کنید که تقریبا" سیگنال های غیر کلامی را از دست داده و بطور کامل نکات ظریفی از آنچه را که در حال مبادله است درک نمی کنید.بعلاوه با حضور کامل می توانید ارتباط غیر کلامی خویش را با آموختن مدیریت استرس و پرورش آگاهی احساسی خود بهبود دهید.
*مدیریت استرس لحظه ای را بیاموزید
استرس توانائی برقراری ارتباط را به خطر می اندازد.هنگامی که دچار استرس هستید،با احتمال بیشتری رفتار سایر افراد را بد تعبیر می کنید،سیگنال های غیر کلامی گیج کننده یا ناراحت کننده ارسال می کنید،و به درون الگوهای رفتاری غیر ارادی ناسالم می لغزید،بخاطر داشته باشید که احساسات مسری هستتد،اگر ناراحت و آشفته باشید،به احتمال خیلی زیادی دیگران را ناراحت و آشفته می سازید،از اینرو یک موقعیت بد،بدتر می شود.
اگر بر اثر استرس احساس اضمحلال می کنید،زمانی را صرف استراحت کنید،قبل از پریدن دوباره به مکالمه یک لحظه صرف آرام سازی خود کنید.بمجرد اینکه دوباره تعادل احساسی خود را بدست آورده اید،احساس می کنید که برای مواجه شدن با موقعیت به روشی مثبت بهتر مجهز شده اید.
سریعترین و مطمئن ترین روش برای آرام کردن خود و مدیریت لحظه ای استرس بکار بردن حس های خودتان یعنی توجه به چیزهایی است که می بینید،می شنوید،می بویید ،مزه کرده و لمس می کنید  یا از طریق انجام یک حرکت تسکین دهنده  می باشد.بعنوان مثال با دیدن  عکسی از بچه خود یا یک حیوان خانگی،بوییدن یک عطر مطبوع،گوش دادن به یک قطعه موزیک معین،یا فشردن یک گوی استرس می توانید بسرعت ریلکس کرده و دوباره تمرکز کنید.
چون هر کسی بطور متفاوتی واکنش نشان می دهد،امکان دارد نیاز داشته باشید که برای یافتن تجربه حسی که  برای شما بیشترین اثر را دارد تجربه کنید.
ادامه دارد
 منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور