خودتان را سرزنش نکنید،تقصیر شما نیست.مهم نیست که یک زورگیر چه می گوید و چه کاری انجام می دهد،نباید از اینکه چه کسی هستید و چه احساسی دارید شرمسار باشید.زورگیر شخصی است که مشکل دارد نه شما
سعی کنید به زورگیری از جنبه فکری متفاوتی بیندیشید‌.زورگیر فردی بدبخت و نوامید است که می خواهد بر روی احساسات شما کنترل داشته باشد بطوریکه همانند او احساس بد بدبختی و نو امیدی کنید.به او اجازه ندهید که از رفتار خود احساس خشنودی کند.
خودتان را زیاد سرزنش و شماتت نکنید.یک اتفاق زورگیری را با فکر کردن خیلی زیاد به آن و خواندن مکرر پیام های زورگیری سایبری بدتر نکنید.در عوض،هر پیامی را حذف کنید و بر تجارب مثبت زندگی خود تمرکز کنید.چیزهای شگفت انگیزی راجع به شما وجود دارد که می توانید بدان طریق  به وجود خود افتخار کنید.
مدیریت استرس را بیاموزید.یافتن روش های سالم برای رهائی از استرس ناشی از زورگیری می تواند شما را برای بهبود قابل انعطاف تر سازد بطوریکه بر اثر تجارب منفی احساس درهم شکستن نکنید.
ورزش،مدیتیشن،خود گفتگویی مثبت،ریلکس سازی ماهیچه ها و ورزش های تنفسی همه روش های خوبی برای کنار آمدن با استرس ناشی از زورگیری هستند.
زمانی صرف کارهائی کنید که لذت می برید.اختصاص زمان بیشتر به فعالیت های لذت بخش مانند ورزش، و سرگرمی ها و  نیز گذراندن وقت با دوستانی که در زورگیری مشارکت ندارند موجب خواهد شد که زورگیری اثر کمتری بر زندگی تان داشته باشد‌.
*از کسانی که زورگیری نمی کنند درخواست پشتیبانی کنید
موقعی که مورد زورگیری قرار می گیرید،اعتماد به کسانی که می توانید از آنها برای دلگرمی و پشتیبانی کمک بگیریداسترس را کاهش و عزت نفس و قابلیت انعطاف برای بهبود را تقویت می کند.با یک سرپرست،معلم،مشاور یا بزرگسال مورد اعتماد دیگری گفتگو کنید،این بدان معنا نیست که ضعیف هستید یا مشکلی دارید. برای ارتباط با دوستان واقعی ابراز علاقه کنید(کسانی که در هیچ نوعی از زورگیری مشارکت نمی کنند).اگر برای مدرسه یا محله ای جدید هستید،یا احساس نمی کنید که کسی را برای کمک و مشاوره گرفتن داشته باشید،روش های زیادی برای گرفتن دوستان جدید وجود دارد،عده زیادی هستند که شما را دوست دارند و شخصیت تان را تحسین می کنند.
جدا شدن از تکنولوژی،به خود استراحت دادن برای استفاده از گوشی هوشمند،کامپیوتر ،تبلت و بازی های کامپیوتری می تواند فرصتی برای ملاقات افراد جدید فراهم کند.
افراد دیگری را که در ارزش ها و علائق با شما مشترک هستند بیابید.ممکن است قادر باشید دوستانی را در گروه جوانان،باشگاه کتاب یا سازمان مذهبی بیابید.یک ورزش جدید بیاموزید،به یک تیم ملحق شوید،یک سرگرمی جدید مانند شطرنج،هنر یا موزیک برگزینید.یا داوطلب کمک باشید،کمک به دیگران روشی عالی برای یافتن احساس بهتر نسبت به خویش و توسعه شبکه اجتماعی  است.
احساسات خود راجع به زورگیری را به اشتراک بگذارید.با یک سرپرست،مشاور،مربی، رهبر مذهبی یا دوست مورد اعتماد گفتگو کنید.بیان آنچه که تجربه می کنید حتی اگر موقعیت را تغییر ندهد می تواند تفاوت عظیمی در چگونگی احساس شما خلق کند.
تقویت اعتماد به نفس،ورزش روشی عظیم برای تقویت عزت نفس و کاهش استرس است.
 برای رهائی از خشم به روشی سالم در کلاس" بوکس همراه با لگد"شرکت کرده یا بدوید.
*توصیه هایی برای رفع زورگیری سایبری
رفع زورگیری سایبری بندرت آسان است،اما جهت غلبه بر مشکل می توانید گام هائی بردارید:
برای شروع ممکن است زمان خوبی باشد که استفاده خود از تکنولوژی را ارزیابی کنید.برای مثال،صرف زمان کمتری بر روی رسانه های مجازی یا چک پیامک ها و ایمیل ها و اختصاص زمان بیشتر برای تعامل با افراد واقعی می تواند کمک کند تا از زورگیری های آنلاین دور شوید.همچنین می تواند به کاهش احساسات اضطراب،افسردگی و تنهایی کمک کند.
بعلاوه در جستجوی پشتیبانی ،مدیریت استرس و صرف زمان با مردم و فعالیت های لذت بخش،توصیه های ذیل می توانند کمک کنند:
به هیچ پیام یا پست نوشته شده راجع به خود پاسخ ندهید،مهم نیست که چقدر مضر یا نادرست است.
پاسخ فقط موقعیت را بدتر می کند و برانگیختن شما برای پاسخ دقیقا" چیزی است که زورگیران سایبری می پسندند،بنابراین مایه رضایت آنها را فراهم نکنید.
برای انتقام از  یک زورگیر سایبری خودتان زورگیر نشوید.چنین کاری فقط مشکل را بدتر می کند و می تواند منجر به عواقب قانونی جدی برای شما گردد.اگر بصورت شخصی نمی گوئید،در فضای آنلاین نیز نگوئید.
  ادامه دارد
منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص؛ غریب واحدی پور