نوشته شده توسط جیم ران
۱آگوست ۲۰۱۸
من برای شما یک زندگی توام با ثروت،سلامتی و شادی آرزو می کنم؛زندگی که در آن به خود  هدیه صبر،فضیلت منطق،ارزش دانش و نفوذ  ایمان به توانایی خویش برای رویا پردازی در خصوص پاداش هایی که سزاوار تان بوده و نیز تحقق آنها ارزانی می کنید.
"جیم ران"
روزی مربی ام آقای ارل شوف به من گفت،"جیم،اگر می خواهید ثروتمند و شاد باشید،این درس را بخوبی بیاموزید که"سخت تر از آنکه بر روی شغل خود کار می کنید بر روی خویش کار کنید."باید اعتراف کنم که این چالش بر انگیزترین ماموریتم بود.این مسئولیت حرفه رشد شخصی برای تمام عمر ادامه می یابد.
شما درک می کنید ،شخصیتی که می شوید بمراتب مهم تر از چیزی است که بدست می آورید.سوال مهم برای پرسیدن در خصوص شغل آن نیست که"چه چیزی در حال بدست آوردن هستم؟"در عوض باد بپرسید،"در حال مبدل شدن به چه شخصیتی هستم؟"شخصیتی که می شوید بطور مستقیم بر آنچه که بدست می آورید اثر می گذارد.به موضوع اینگونه بیندیشید:عمده آنچه را که امروز دارید،با مبدل شدن به شخصی که هستید بدست آورده اید.
 همچنین دریافته ام که درآمد بندرت از میزان رشد شخصی تجاوز می کند.گاهی اوقات درآمد بواسطه خوش شانسی بصورت جهشی افزایش می یابد،در آن صورت هم مگر اینکه بیاموزید که متناسب با مسئولیت های توام با آن رفتار کنید،و گرنه به میزانی که بتوانید کنترل کنید کاهش می یابد.
حفظ آنچه که از رشد شخصی بدست نیامده است سخت است‌.بنابراین،این بزرگترین اصل بدیهی زندگی است که "برای برخورداری از آنچه که بدست آورده اید،به شخصیتی بیش از آنچه که هستید مبدل شوید."
*مهارت هایی برای موفقیت در بازار
بازار مکانی است که پیشرفت در آن مستلزم مقدار زیادی توانائی،مهارت و تلاش است.در بازار فرصت های فراوانی وجود دارد،ولی  باید آماده و مهیا شوید.باید بخشی از وقت امسال صرف آماده شدن برای سال بعد و بخشی از وقت این دهه  نیز مصروف آماده شدن برای دهه بعد گردد.
خوشبختانه دلیل اینکه در موقعیت فعلی هستیم،بنظر خرسندیم و نسبتا" خوب کار می کنیم،بواسطه این است که بخشی از دهه گذشته را مصروف آماده شدن برای این دهه کردیم.
 بخش بزرگی از زندگی صرف آمادگی و مهیا شدن می گردد،و بخشی از این آمادگی رشد مهارت هایی است که موجب موفقیت در بازار می شوند.این پروسه با رشد شخصی ،خود بهسازی و پیشرفت قابل اندازه گیری آغاز می شود.
*رشد شخصی یک چالش است
رشد شخصی یک فشار بجلو،کشمکش و چالش است‌.هیچ پیروزی بدون  چالش وجود ندارد.و این قاعده در تمام  زندگی صادق است.چالش و کشمکش عامل پرورش فرد و مهارت های او برای درک این حقیقت هستند که چه چیزی خلق کند تا در بازار ارزش داشته باشد.انتقال آن مهارت ها و ارزش به بازار و مشاهده چیزی است که در مقابل عایدش می گردد.
عادات جدید به آسانی حاصل نمی شوند،بلکه می توانند پرورش یابند.گاهی اوقات موقعی نیروی خیلی زیادی در یک جهت اعمال می کنید،تغییر آن جهت آسان نیست ولی ممکن است. یک مرتبه  فردی گفت"موفقیت ۱۰درصد الهام و ۹۰درصد عرق ریختن و کار سخت است."
باید فقط  کتاب ها را بخوانید،مهارت ها را بیاموزید،توان خویش را بسنجید،ورزش های تقویت ذهنی انجام دهید و خودتان را آماده کنید.
الهام خوب است،ولی باید به کار منظم منتهی گردد.برانگیخته شدن یک چیز است و بر انگیختن شدن بحد کفایت برای کلاس رفتن،خواندن،تکرار  و تجربه پی در پی تا تبدیل شدن به بخشی از وجود فرد چیز دیگری است.و این ها چالش ها هستند که آسان نیستند،اما در صورت غلبه بر آنها و رشد و پرورش جایگاه،سرمایه ،درآمد  و ارزشی که از بازار کسب می کنید تعیین خواهد شد.
*۳بخش  رشد شخصی
من رشد شخصی را به سه بخش تقسیم کرده ام.
۱-روحانی
برخی افراد بر این باورند که ما فقط  شکل پیشرفته و توسعه یافته ای از گونه های حیوانی هستیم،اما من بر این باورم که انسان ها منحصر بفرد هستند.بر این باورم که ویژگی های روحانی ما را از تمام مخلوقات دیگر متفاوت می سازد.
ادامه دارد
  منبع؛ https://www.success.com
    ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور