۱۴-انفصال از وابستگی ها
صرف زمان منظم برای انفصال از شبکه ارتباطی یک علامت هوش هیجانی زیاد است زیرا به فرد کمک می کند که استرس را کنترل  و در لحظه حال زندگی کند.موقعی که در ۷روز ۲۴ساعت هفته آماده پرداختن به کار هستید،بدین طریق خود را در معرض رگبار پیوسته محرک های استرس زا می گذارید.
خود را مجبور به قطع ارتباطات شبکه(آفلاین) و حتی توقف احساسات کنید!خاموش کردن گوشی به بدن و ذهن یک استراحت می دهد.مطالعات نشان داده است که هر چیزی بسادگی یک وقفه در ایمیل می تواند میزان استرس را کاهش دهد.تکنولوژی ارتباطات پیوسته و انتظار در دسترس بودن طی ۲۴ساعت ۷روز هفته را ممکن ساخته است.لذت بردن از یک لحظه عاری از استرس بیرون از محیط کار موقعی ایمیلی کاری که رشته فکرتان را تغییر داده و به فکر کردن مجبورتان می کند(بخکانید:استرس زا) می تواند در هر لحظه بر روی گوشیتان نمایان گردد خیلی مشکل است‌.
۱۵-محدود کردن مصرف کافئین
نوشیدن کافئین خیلی زیاد رها سازی آدرنالین را تحریک می کند و آدرنالین منبع واکنش جنگ یا گریز است.مکانیزم جنگ یا گریز تفکر عقلی را به نفع واکنش سریعتر برای تضمین بقا به حاشیه می راند.این واکنش هنگامی که خرس فرد را تعقیب می کند عظیم است،اما هنگام جواب دادن به یک ایمیل اجمالی خیلی عظیم نیست.موقعی کافئین مغز و بدنتان را در این وضعیت خیلی استرس زا قرار می دهد،احساسات رفتار را تحت کنترل می گیرند.اثر طولانی کافئین موجب می شود که فرد تا زمان کارگر بودن شیرینی آن درون بدن در این حالت بماند.افراد با هوش هیجانی زیاد می دانند که کافئین مشکل ساز است در نتیجه با مصرف آن بدنبال  بهبود وضعیت خود نیستند.
۱۶-خواب کافی
گزافه گویی در خصوص اهمیت خواب برای افزایش هوش هیجانی و مدیریت میزان استرس مشکل است.موقعی که می خوابید،مغز در واقع دوباره شارژ و به گشت زنی از میان خاطرات روزانه نیز پرداخته وآنها را ذخیره یا کنار می گذارد(که بدین گونه رویاها خلق می شوند)بطوریکه هوشیار و با ذکاوت بیدار می شوید.
افراد با هوش هیجانی زیاد می دانند که در صورت عدم وجود خواب کافی و درست خود کنترلی ،دقت و حافظه  آنها کاهش می یابند.بنابراین،خواب را  اولویتی برتر برای  خود می سازند.
۱۷-توقف تفکرات منفی
هر چه بیشتر به افکار منفی بیندیشید به آنها قدرت بیشتری می بخشید.اکثر تفکرات منفی ما فقط تصورات و نه حقایق هستند.موقعی که احساس می کنید چیزی همیشه یا هرگز اتفاق نمی افتد ،این فقط تمایل طبیعی مغز برای درک تهدیدها(بزرگ جلوه دادن تکرار یا شدت یک رویداد است.)افراد با هوش هیجانی زیاد  به منظور فرار از سیکل منفی و حرکت به سمت چشم انداز جدید مثبت تصورات را از حقایق جدا می کنند.
۱۸-عدم اجازه دادن به  هیچ کسی جهت محدود کردن شادی
موقعی حس خشنودی و رضایت از نظرات سایر مردم مشتق گیرد در آن صورت فرد دیگر کنترل کننده شادی خود نیست.وقتی که افراد با هوش هیجانی زیاد در خصوص کاری که انجام داده اند احساس خوبی دارند اجازه نمی دهنداظهارات کنایه آمیز یا نظرات هر کسی آن احساس را از آنها دور کند.
در حالیکه توقف واکنش ها نسبت به آنچه که دیگران راجع به شما فکر می کنند غیر ممکن است،مع الوصف نباید خود را با دیگران مقایسه کنید و می توانید همیشه  نظرات مردم در مورد خود را با این تصور که می دانید درست نیستند بطور کامل باور نکنید.بدان طریق،مهم نیست که سایر مردم چه فکری می کنند و چه کاری انجام می دهند،زیرا خود ارزشی را از درون خود می گیرید.
 منبع؛ https://www.success.com
    ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور