به فرزندان خود بیاموزید که با این منابع به شهروندان دیجیتال خوبی مبدل شوند.
اینترنت مکانی شگفت انگیز برای آموختن و سرگرمی است،اما اگر احتیاط نشود همانند دنیای پیرامون ما می تواند خطرناک باشد.اجازه دسترسی آزاد فرزند،کامپیوتر و اطلاعات شخصی شما را در خطر قرار می دهد.
بطور مثبت در ارتباط بمانید:محیط های آنلاین مورد استفاده فرزند خود را بشناسید و به آنها توجه کنید.با آنها به مرور وب بپردازید‌.
از مشارکت بچه ها در جوامع آنلاین خودشان قدردانی و به دوستان آنها علاقه نشان دهید.وقتی که با مواد نامناسب مواجه می شوند سعی کنید بطور سازنده واکنش نشان دهید.از آن یک لحظه آموختنی بسازید.
از انتخاب های خوب خودشان پشتیبانی کنید:تجربه آنلاین فرزندان  و استقلال آنها را توسعه دهید
تجربه آنلاین کودکان و استقلال آنها را موقعی از نظر توسعه مقتضی باشد توسعه دهید،چون آنها کفایت خود در رفتار آنلاین سالم و  ایمن و تصمیم سازی خوب را به اثبات می رسانند.
*ماشین را تمیز نگهدارید:سلامت و ایمنی با حفاظت از همه کامپیوترهای خانواده با یک سری برنامه امنیتی(آنتی ویروس،سپر محافظ( firewall)، نرم افزار ضد جاسوسی) که برای به روز شدن بصورت اتوماتیک تنظیم شده باشند‌ آغاز می شود.سیستم عامل،مرورگرهای شبکه و سایر نرم افزارها را هم به روز نگهدارید و از فایل های کامپیوتر در فواصل منظم پشتیبان( بک آپ) بگیرید.
از مشخصه های حفاظتی وب سایت ها و نرم افزارهایی که بچه ها استفاده می کنند مطلع باشید:همه تامین کننده های سرویس اینترنت اصلی ( ISPs)ابزارهایی جهت کمک به مدیریت تجربه سیستم آنلاین بچه ها (بعنوان مثال ،وب سایت های مورد تایید،نظارت بر زمان استفاده از سیستم آنلاین  یا محدود کردن اشخاصی که با آنها در ارتباط هستند)  و ممکن است مشخصه های امنیتی دیگری همانند مسدود کردن پاپ آپ ها(آگهی های ناخواسته اینترنت)داشته باشند.
*تفکر انتقادی را آموزش دهید:به بچه ها کمک کنید تا وب سایت های قابل اطمینان و ایمن و سایر مواد دیجیتالی را شناسایی کنند،و در خصوص کلیک کردن،دانلود کردن،ارسال و آپلود اطلاعات کنجکاو باشند.
عواقب و مفاهیم را توضیح دهید:به فرزندان کمک کنید تا ماهیت عمومی اینترنت و خطرات و فواید آن را درک کنند. از اینکه می دانند هر اطلاعات دیجیتالی همانند ایمیل ها،عکس ها یا ویدئوهایی که به اشتراک می گذارندامکان دارد به سهولت کپی و به هر جای دیگری ارسال گردند و برگشت آنها تقریبا" غیر ممکن است اطمینان حاصل کنید. چیزهایی که می تواند به شهرت ،دوستی یا چشم انداز موفقیت آنها زیان برساند نباید بصورت الکترونیکی به اشتراک گذاشته شوند.
 *به آنها کمک کنید که شهروندان دیجیتال خوبی باشند:به کودکان یادآوری کنیدکه با احترام به اطلاعات شخصی دوستان و خانواده و از طریق به اشتراک نگذاشتن هر چیزی راجع به دیگران که بطور بالقوه مایه شرمساری یا ضرر و زیان به آنها است شهروندان دیجیتال خوبی باشند.
 *فقط گفتن"نه"بندرت اثرگذار است:به بچه ها یاد دهید که چگونه با کسانی که در فضای  آنلاین ملاقات می کنند بطور ایمن تعامل داشته باشند.اگر چه مطلوب است که هیچ گونه تماس شخصی با کسانی که فقط در فضای آنلاین با آنها آشنا می شوند برقرار نکنند،ولی جوانان همیشه از این قانون پیروی نمی کنند.
*فرزندان را برای رفع و رجوع مشکلات توانمند سازید:فرزندانتان ممکن است با موقعیت هایی مانند قلدری،تماس ناخواسته یا کامنت های مضر آنلاین سر و کار داشته باشند.با آنها استراتژی هایی را همانند گفتگو با یک بزرگسال مورد اعتماد،عدم مقابله،گفتگوی آرام و بدون از خونسردی با آن شخص،مسدود کردن آن فرد یا طرح شکایت بر علیه او برای موقع وقوع مشکلات آموزش دهید.
 اگر استراتژی ها ناموفق بودند بر روی تدابیری مرخله ای برای عملی کردن توافق کنید.
فرزندان را تشویق کنید که "رهبران دیجیتال"باشند:کمک کنید تا آنها را متقاعد سازید که در تمام تکنولوژی هایی که استفاده می کنند استاد ایمنی و امنیت باشند.از فعالیت ایمن و مثبت آنها در جوامع آنلاین پشتیبانی کنید.آنها را برای کمک به دیگران جهت تحقق اهدافشان تشویق کنید.آنها را برانگیزانید تا در صورتیکه دوستانشان انتخاب ضعیفی داشته یا در معرض آسیب هستند به آنها کمک کنند.
(Source: staysafeonline.org)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور