5-تکنولوژی بطور انحصاری معتاد کننده نیست
سؤال کوچکی وجود دارد که برخی افراد رنج وسیعی از فعالیت ها را بحد افراط انجام می دهند که از جمله آنها استفاده از تکنولوژی است,اما ورزش,خوردن,ارضای غریزه جنسی ,کار,عبادات مذهبی و خرید نیز می تواند از این قاعده مستثنی نباشد.
مقالات تحقیقی در خصوص اعتیاد به رقص نیز وجود دارد.اما برخی از این اختلالات دارای تشخیص های رسمی هستند.دلایل ناچیزی برای تأیید احتمال استفاده بیشتر از تکنولوژی در مقایسه با رنج وسیعی از سایر فعالیت های لذت بخش وجود دارد.
6-استفاده از تکنولوژی به خودکشی منتهی نمی شود
برخی آگاهان افزایش اخیر در میزان خودکشی میان دختران نوجوان را بعنوان دلیلی بر مشکلات تکنولوژی ذکر کرده اند.اما میزان خودکشی ها برای تقریبا" تمام گروههای سنی بویژه میانسالان برای دوره 17ساله از1999تا2016 افزایش یافته است.ظاهرا" این افزایش میزان خودکشی حدود سال 2008حین فروریختگی مالی شروع گردید و از آن پس برجسته تر شده است.این حقایق ادعایی را که مونیتور دستگاههای هوشمند موجب خودکشی در میان نوجوانان می گردد کم اهمیت جلوه می دهد. همچنانکه  از اهمیت این ادعا هم می کاهد که میزان خودکشی در میان  میانسالان خیلی بیشتر از جوانان است.
بنظر می رسد که در جامعه مشکل بزرگتری در جریان است.تکنولوژی هراسی می تواند مقامات رسمی حوزه سلامت و مردم عادی را از شناسائی و درمان چنین مشکل بزرگی دور نگهدارد.
یک تحقیق اخیر مدعی ارتباط بین استفاده از دستگاههای هوشمند و خودکشی و افسردگی در میان نوجوانان گردید.اما اندیشمند دیگری با دسترسی به همان اطلاعات اثبات کرد که چنان اثری بزرگتر از ارتباط بین خوردن سیب زمینی و خودکشی نبود.
این یک مشکل است:
پژوهشگران گاهی اوقات بر اساس اطلاعات جزئی ادعاهای ترسناکی مطرح می کنند که اغلب اکوهای آماری و نه اثرات واقعی هستند.
برای اطمینان لازم به ذکر است که مشکلاتی واقعی در ارتباط با تکنولوژی همانند مشکلات حریم خصوصی وجود دارد.و مردم باید استفاده از تکنولوژی را با سایر جنبه های زندگی خود متعادل کنند.همچنین مراقبت از درصد خیلی جزئی کسانی که خیلی زیاد از تکنولوژی استفاده می کنند مهم است.در خصوص نگرانی ها در مورد اعتیادهای به تکنولوژی یک هسته جزئی از حقیقت وجود دارد ,ولی دلایل موجود بیانگر آن است که ادعاهای مبنی بر وجود یک بحران ,یا مقایسه ها نسبت به سوء استعمال مواد بطور کلی در این ارتباط بدون از توجیه هستند. 
(Source: salon.com) 
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور