رشد بعنوان یک شخص
رشد شخصی
نوشته شده توسط;ایملی جی کبس
آیا زندگی تان بطور کامل بر روی ریل قرار دارد؟یا تمام طرح و نقشه هایتان ضایع شده اند؟
ما همه هدف هایی داریم که به تحقق آنها امید بسته ایم,اما گاهی اوقات زندگی از ریل خارج می شود:مرض,بیکاری و سایر رویدادهای غیر منتظره می توانند طرح ها و نقشه هایمان را مختل کنند.
اگر تحقق اهداف در مدت زمانی بیش از انتظارتان صورت پذیرند,امکان دارد که در حال عبور از یک مرحله بلوغ(نوجوانی)ثانویه احساسی شبیه یک "بلوغ تأخیری"را تجربه کنید.
 ممکن است احساس اضطراب ,دلسردی و سرگردانی کنید.هنگامی که احساس مشابه یک بزرگسال "واقعی"داشته باشید شگفت زده خواهید شد.می پرسید که چه مدت زمانی به اهدافم خواهم رسید,دچار تردید می شوید که آیارؤیاهایتان هرگز محقق خواهند شد.
خوشبختانه,حتی موقعی زندگی مطابق با نقشه پیش نمی رود,روش هایی برای تحقق اکثریت هدف هایتان وجود دارد.بخوانید تا دریابید! 
1-از شر طرح و نقشه خلاص شوید.
البته باید رؤیاهایی داشته باشید,برای تحقق اهدافتان کار کنید,یا برای آینده خود پول پس انداز کنید.
اما وقتی طرحی طولانی مدت وغیر قابل انعطاف تنظیم می کنید بطریقی که برای کل سال های زندگی خود پیشاپیش با دقت برنامه ریزی کرده اید,هنگامی که آن طرح با موفقیت عملی نمی شود احساس نومیدی و دلشکستگی می کنید.
 روزی از وقت خود را صرف کنید و قابل انعطاف بمانید. اگر باید برای آینده  بدقت برنامه ریزی کنید,یک طرح B...حتی CیاD داشته باشید.
2-قطع ارتباط با رسانه های اجتماعی
همانند یک رابطه ناسالم,ممکن است فکر کنید که نمی توانید بدون از رسانه های اجتماعی زندگی کنید.ولی همانند هر رابطه دیگری مرزها ضروری هستند.
اگر چه رسانه های اجتماعی ابزار سودمندی هستند و مقایسه خودمان با دوستان,همکاران و افراد خیلی مشهور  را خیلی آسانتر می کنند.ولی وقتی که در حال چالش با اندیشه  بزرگسالی"بلوغ تأخیری" هستید,این مقایسه ها موجب دلسردی شده و خرد کننده روح هستند.
زمان یک جدایی دوستانه از شبکه های اجتماعی فرا رسیده است.نه وابسته به همدیگر, بلکه دوست نسبت به یکدیگر باقی بمانید.
ادامه دارد
منبع;https://goodlifezen.com
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور