ما همه بطرز بی سابقه ای در معرض پرسش های گستاخانه ای قرار گرفته ایم.اگر چه هر فردی گاهگاهی اشتباه می کند,اما برخی افراد فضول تمایل دارند که همیشه سخنان آزار دهنده بر زبان آورند یا برخی خطاها را مرتکب شوند.امکان دارد سؤال را جواب دهید و به موضوع دیگری بپردازید,اما نباید چنین کاری کنید.
1-مطابق با باورهای خود رفتار کنید
این افراد اغلب مطلع نیستند که در حال بروز آداب بد هستند,اما حتی اگر می دانند که چه کاری انجام می دهند,نباید هرگز به روش بدی به مقابله به مثل با آنها برخیزید.به خودتان بستگی دارد که بخواهید جواب بدهید یا ندهید,یا آنها را نادیده بگیرید,و یا اینکه بپرسید که چرا موضوع هر چه که هست آنها نیاز دارند که آن را بدانند.جواب متقابل شما باید با لحنی ملایم و با لبخند بیان شود.اگر امکان پذیر باشد,برای نرم تر کردن پاسخ خود از شوخ طبعی بهره بگیرید و سپس موضوع را تغییر دهید.
2-آماده باشید
برای اوقاتی که بواسطه مورد استنطاق قرار گرفتن توسط یک فرد بی ادب خود را در وضعیت مشکلی می یابید. نیاز دارید خودتان را به برخی سؤالات مسلح کنید که به فرد بی ادب امکان می دهند که خشن بودن سؤالات را ملاحظه کنند.چندین روش برای برخورد با این افراد وجود دارد:با جوابی که آنها انتظار دارند ,با جواب طعنه آمیز,یا به روشی که به آنها امکان  دهد تا دریابند که شما با پرسیدن چنین سؤالی آنها را بی نزاکت تصور می کنید. 
3-مرزها را تنظیم کنید
سؤالات خشن معینی با احتمال بیشتری نسبت به سایر سؤالات بیشتر تکرار می شوند.قبل از اینکه از خانه بیرون بروید تصمیم بگیرید که رفتارهای خوب را حفظ کنید و آن شخص فضول نباشید.اگر طرف گیرنده هستید,با جواب هایی مهیا شوید که به شخص دیگر امکان می دهید دریابد که او را فضول فرض می کنید,البته با رفتاری که تا حد ممکن خود را با وقار و آرام نشان می دهید.
اگر بچه دارید به آنها یاد دهید که سؤالاتی را نپرسند,اکثر بچه ها بطور طبیعی کنجکاو هستند,بنابراین آنها را به سمت مکالمات مناسب تر هدایت کنید.
4-چقدر پول در می آورید
این سؤال راجع به پول کاملا" عمومی است,حتی اگر چه برای پرسیدن فضولی و بی نزاکتی تلقی می شود.چندین گزینه برای چگونگی پرداختن به آن وجود دارد.جواب به این سؤال برای یک همکار یا شخصی که در هواپیما کنار شما نشسته است متفاوت خواهد بود.
ساده ترین جواب این است که بگوئید هرگز راجع به پول با هیچ فردی بجز شریک زندگی خود بحث نمی کنید.اکثر افراد این جواب را می پذیرند,اما دیگرانی که خیلی گستاخ هستند ممکن است برای گرفتن جواب فشار بیاورند یا توهین کنند.فریب آنها را نخورید.
روش دیگر امکان دارد جواب دادن بصورت طعنه آمیز باشد,"بقدر کافی برای پرداخت صورتحساب ها و یک کمی سرگرمی,"یا"اصلا" برای هر کاری که دوست دارم کفایت نمی کند.شما چطور؟"
5-چقدر برای آن خانه پرداختید؟
این سؤال پولی دیگری است که شایسته جواب نیست.لکن,بعنوان یک فرد مؤدب باید پاسخی اینگونه بدهید,"من قیمت معمول بازار برای خانه های محله را پرداختم.آنقدر خانه راحتی است که بمجرد قدم گذاشتن درون آن احساس آرامش کردم."بسرعت موضوع را تغییر دهید تا به آن فرد بفهمانید که در حال اتمام بحث در خصوص قیمت های خانه هستید.
6-آیا هنوز مجرد هستید
خیلی از زنان و مردان مجرد در سال های مانده به سی سالگی و پس از آن این سؤال را شنیده اند.این سؤالی است که توسط بستگان خوش نیت و دوستان نزدیک برای شاد کردن فرد پرسیده می شود.ولی پرسیدن بیش از حد آن به هر چیزی بجز شادی منتهی می گردد.
اگر هنوز مجرد هستید به آن شخص بگوئید که کسی را برای گذران عمر با او نیافته ام,اما هر زمانی که ازدواج کردید,به هر کسی که نیاز است خبر دهید.
7-آیا دچار اضافه وزن یا کاهش وزن شده اید؟
اگر شخص فضول راجع به تغییر وزنتان بپرسد,احتمالا" موضوع آشکار است و سؤال از چند پوند یا بیشتر اضافه وزن و یاکاهش وزن است.موقعی فردی دقیقا" وارد این حوزه شده و اظهار نظر خیلی آزار دهنده ای می کند,لبخند بزنید و بگوئید,"من احساس خوشحالی می کنم.شما چطور؟"باید این حقیقت را عیان سازید که نمی خواهید با جواب به سؤال گستاخانه ارزش بدهید.
(Source:thespruce.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور