گزینش بازار دو سویه ای است که در فواصل زمانی خیلی مجزا ارزش زیادی خلق می کند(یعنی موقعی که یک فرد استخدام می شود)این برای شرکت های فنی چالشی در پی دارد.در حالیکه آنها به جریان های درآمدی تکراری عادت دارند,احتمالا" مشتریان آنها ترجیح می دهند بجای یک مدل نمونه بر اساس یک روش شغل / موقعیت پرداخت کنند.برای غلبه بر این وضعیت روش هایی مانند هدف گیری بخش هایی که نیازهای تکراری زیادی دارند(برای مثال گردش زیاد کارگران موقتی/کسب و کارها)یا خلق محصولی که بتواند ارزش تکراری ارائه دهد وجود دارد,اما پروژه های نوظهور و سرمایه گذاران باید در روزهای اول یک مدل مبتنی بر کمیسیون را در نظر بگیرند وراجع به چگونگی انتقال به یک مدل تکراری اگر اصلا" وجود دارد بیندیشند.
3-هوش مصنوعی می تواند استخدام را هوشمندتر کند
در حالیکه شرکت ها مقادیر فزاینده و متنوعی اطلاعات دارند که با تکیه بر آنها سعی می شود که بهترین گزینه برای هر سمتی شناسایی شود,ولی پروسه استخدام هنوز بر اساس رزومه های استاندارد شده و نظرات مصاحبه کننده های (بطور بالقوه جهت دار) و سوابق شرکت هایی که به آن علت خود در موقعیت بدی هستنددر گذشته گیر کرده است.حتی اگر چه در حال گفتگو راجع به افراد هستیم,بنظر می رسد که ماشین ها قادر به کمک نه فقط در مورد منبع ,بلکه همچنین در گزینش متقاضیان هستند.در حقیقت,مطالعات نشان داده است که انسان ها بطور انگشت نمائی در گزینش کارجویان درست بد عمل می کنند و یک متا تحلیل اثبات کرده است که الگوریتم ها در استخدام می توانند نسبت به کارشناسان انسانی بهتر عمل کنند.
حتی اگرچه هوش مصنوعی بطور خودگردان در بحث از تصمیم برای  انتخاب بهترین فرد جهت یک شغل در سازمانی خیلی فاصله دارد,مع الوصف باید گرایش داشته باشید که چگونگی هوشمندتر شدن استخدام با استفاده از هوش مصنوعی را بررسی کنید.
(Source: Forbes)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور