2-اثر بخشی استخدام:جام مقدس چالش برانگیز
غنیمت بزرگ برای کار آفرینان از طریق اثر بخشی بهبود یافته حاصل می شود.برای رسیدن به این هدف شرکت ها به اطلاعات و هوش بهتری نیاز دارند که به آنها امکان دهد تا افراد درست را برای شغل بیابند و موقع گزینش بر شاخص های درست تمرکز کنند.با هر پروسه استخدام مقدار قابل ملاحظه ای اطلاعات جمع آوری می شود,اما برای مراجعه در آینده پردازش نمی شوند.وقتی شرکت ها به یک فرد ماهر نیاز دارند,یک شغل را آگهی می کنند,کاندیداها را می یابند,از طریق مصاحبه های مختلف آنها را گزینش و در نهایت یکی را برای شغل انتخاب می کنند.هر زمان مجزایی که شرکت ها و یا کاندیداها از این پروسه عبور می کنند ,آنها باید نه فقط با اتلاف زمان,بلکه از طریق بی توجهی به اطلاعات ارزشمند حین وقایع استخدام دوباره از ابتدا شروع می کنند.Wade & Wendy (مشاوره به متقاضیان شغل و شرکت ها جهت بهره برداری از فرصت های شغلی و استخدام با استفاده از هوش مصنوعی)با یک دستیار مجازی در تلاش برای پرداختن به این مشکل هستند که اولین نقطه تماس با متقاضیان شغل است که  اثری از هر تعاملی را که متقاضیان با شرکت دارند ثبت می کند.در بحث از منابع یابی,هنوز شرکت ها در کشمکش برای عملی ساختن ایده هایشان و هدف گیری کاندیداهای درست در زمان درست هستند. شرکت های نوآور هوش مصنوعی در حال سرمایه گذاری بر روی اطلاعات موجود جهت پرداختن به این جنبه ویژه هستند.شرکت Textioبا هدف کمک به شرکت ها جهت ایجاد آگهی های شغلی بهتر تأسیس شده است که به متمایز شدن آن شرکت ها کمک می کند,در حالی که شرکت Engage Talent به آنها امکان می دهد که جستجو گران شغلی کنش پذیر را کشف,و آنها را با پیام های شخصی شده در زمان درست هدف گیری کنند.
گزینش تمایل به تکیه بر رزومه هایی(خلاصه تجربیاتی)دارد که هم شاخص غیر مستقیمی از مهارت های فرد و هم تصویر ناقصی از دستاوردها و توانمندی های او هستند.شرکت Harverدر حال خلق نوع جدیدی از گزینش از طریق ایجاد تست های جالب توجهی است که کاندیداها را در خصوص وظایفی که در شغل باید انجام دهند ارزیابی می کند,در حالیکه شرکت Ansaro,در حال ترکیب اطلاعات شرکت ها راجع به کارکنانشان برای ساخت مدل های پیشگویانه ای است که به آنها جهت استخدام به روشی هوشمندانه تر کمک می کند.
چالش مدل کسب و کار شرکت های نوآور هوش مصنوعی می تواند هم برای شرکت ها و هم متقاضیان کار ارزش مهمی داشته باشد اما لازم است درک کنند که چگونه این ارزش موقع تعریف مدل کسب و کار حاصل می گردد. 
ادامه دارد
(Source: Forbes)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور