عادات کسانی که بخاطر چیزهای جزئی دچار استرس نمی شوند.
1- مدیتیشن(مراقبه)می کنند.
چند دقیقه ای مدیتیشن در هر روز می تواند به پایین آوردن میزان استرس کمک کند.فکر می کنید که وقت ندارید؟خوب,بنا به یک تحقیق منتشر شده در مجله ریز شناسی روان رنجوری,حتی یک کمی تمرین مراقبه و آگاهی اثرات طولانی مدتی دارد.
نصف شرکت کنندگان در یک برنامه مدیتیشن آگاهی بخشی سه روزه در هر روز بطورکلی 25دقیقه شرکت کردند.نصف دیگر به تجزیه و تحلیل شعر پرداختند.آنها که مدیتیشن کرده بودند کمتر احساس استرس می کردند.مهمترین نکته این است که:حتی چند دقیقه مدیتیشن در روز می تواند بطور چشمگیری استرس را کاهش دهد.
2-بطور منظم ورزش می کنند.
ثابت شده است که ورزش با افسردگی مربوط به استرس مقابله می کند,اگر چه نمی دانیم که دقیقا" چگونه اثر می کند.
محققین از مؤسسه کارولینسکای سوئیس اخیرا" دریافتند که ورزش  تغییراتی را در ماهیچه استخوان بندی بوجود می آورد که به کاهش ماده استرس زایی کمک می کند که می تواند به مغز زیان برساند.تحقیق بر روی موش ها انجام شده بود,اما یافته ها می تواند ارتباط بین ورزش و سلامت ذهنی انسان را نیز نشان دهد.
3-در فضاهای بیرون از خانه وقت می گذرانند
عازم بیرون شدن روشی سریع برای کاهش استرس است.بنا به گفته محققان دانشگاه پیتس برگ ,ثابت شده است که نور طبیعی خلق و خو را بهبود,مرگ و میر بیماران سرطانی را کاهش و زمان بستری شدن بیماران قلبی را هم کم می کند,امکان دارد حتی به کسانی که با درد درگیر هستند نیز کمک کند.در تحقیق,بیماران نخاعی که در معرض نور خورشید وقت می گذراندند در هر ساعت22درصد کمتر داروی مسکن درد دریافت می کردند.خیلی از بوهای طبیعی فضای بیرون نیز با کاهش میزان استرس ارتباط داشته اند.برخی از این رایحه ها گل سرخ,سنبل و صنوبر هستند.
4-امور کاری را در محیط کار بجا می گذارند
بنا به گزارشات,بین 26و40درصد کارکنان احساس می کنند که شغل آنها خیلی استرس زا است.یک دلیل آن,کار در ساعات اضافی طولانی, خواه در دفتر و یا پس از ترک آن است. بنا به یک تحقیق منتشر شده در مجله روانشناسی سلامت شغلی,ما پس از کار جهت شارژ مجدد ذهنی برای روز بعد به زمانی برای جدا شدن از کارنیاز داریم. بنابراین,سعی کنید خط روشنی بین زمان کار و زمان شخصی برای کاستن از نگرانی های مربوط به شغل ایجاد کنید.
(Source: Real Simple)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور