روانشناسان کلید موفقیت در زندگی را می یابند
تحقیق اخیر منتشر شده در مجله روانشناسی اروپایی ادبیات موجود در خصوص مفهوم موفقیت و خوشبختی انسان را بازنگری و عناصری کلیدی را که ممکن است به خوشبختی و کامیابی در زندگی منتهی شوند بر می شمارد.
در موقعیت های مشخص ,برخی اشخاص کامیاب و موفق می شوند,حال آنکه دیگران صرفا" امکان ادامه حیات دارند,و گاهی اوقات در مواجه با بدبختی و فلاکت دست از تلاش برمی دارند.
برای قرن هااین سؤال که چرا انسان ها نسبت به شرایط یکسان بطور خیلی متفاوتی عکس العمل نشان می دهند ذهن فلاسفه و روانشناسان را بطرز مشابهی به خود مشغول کرده است.
لکن,بنظر می رسد که  دانشمندان قادر به توافق بر روی موضوع نبوده اند.ولی دکتر دانیال براون دانشمند فعالیت های بدنی و ورزش در دانشگاه پورتس موس بریتانیا بصورت انگیزشی در تلاش برای رسیدن به سه هدف به بازنگری متون موجود در خصوص موضوع پرداخته است.
اولا",دست یابی به مفهوم فراگیری از کامیابی و موفقیت که گروههای جمعیتی مختلف از نوزادان تا بزرگسالان حرفه ای را در بر گیرد.
ثانیا",آنها خواستند یک سری اصول کلیدی را عرضه کنند که هر کسی برای کامیابی در زندگی روزانه بتواند آنها را بکار گیرد.و سرانجام ,هدف سوم بازنگری این متون شناسایی شکاف در تحقیقات موجود و تعیین جهت تحقیقات آینده بود.
دکتر براون انگیزه خود برای تحقیق را اینگونه شرح می دهد که,"از جمله دلایل فقدان توافق در خصوص موضوع آن است که تحقیقات انجام شده تاکنون بر روی موضوعاتی محدود تمرکز داشته اند."
او افزود,"برخی در خصوص عواملی که نوزادان را کامیاب و شکوفا می کند تحقیق کرده اند,دیگران بررسی کرده اند که چه عواملی عده ای از کارمندان را کامیاب  و دیگران را نمی کنند و غیره.لذا با تبیین یک تعریف دقیق,امیدوارم به تعیین مسیر تحقیقات آینده کمک شود."
ادامه دارد
(Source:medicalnewstoday.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور