لکن تفویض اختیار به معنای جزئی نگری و اعمال مدیریت در جزئیات امور نیست.والس لی در مقابل دخالت مدیریت در امور جزئی نیز اخطار می دهد:"موقعی که می دانید کارکنانتان به رتق و فتق امور مشغولند,دخالت نکنید."
مهم است که به کارکنان خود مالکیت کارهایشان را بسپارید و اجازه دهید تا روش انجام کارها را خود بیابند.خروجی مورد انتظار خود را برشمارید و سپس تدابیر و طرح ها ی انجام کار را به آنها محول کنید,گاهگاهی بررسی کنید و ببینید که آیا کمک می خواهند.آنچنانکه کراسینگ توصیه می کند,"برای ماکزیمم اثربخشی,بجای تفویض وظایف به تفویض اختیار مسئولیت بپردازید."
6-مثبت و سازنده بودن
فراهم کردن فیدبک به موقع و قابل درک برای کارکنانتان حیاتی است,اگر چه بهترین روش دادن این فیدبک به آنها تعیین کننده است.کراسینگ توصیه می کند که روش خود را با هر فردی متناسب کنید,برخی نیارمند دلگرمی و حمایت منظم هستند,و دیگران استقلال بیشتری را ترجیح می دهند.لی می افزاید که اجازه دادن به کارکنان خود برای اطلاع از اینکه چه کاری را درست انجام می دهند و در چه حوزه ای نیاز به کار دارند مهم است.
مطابق با نظر کراسینگ,بهتر است که به کارکنان چیزی را که می خواهیم انجام دهند بگویم و نه آنچه را نمی خواهیم انجام دهند.اگر مجبور هستید که راجع به عملکرد ضعیف اظهار نظر کنید,برای اثبات موضوع از مشاهدات واقعی استفاده کنید و بجای انتقاد از شخصیت ها یا قضاوت های شخصی در خصوص رفتارهایی گفتگو کنید که قابل تغییر هستند.
مدل BIO(یک توضیح رفتار,اثری که داردو گزینه هایی که پیش رو هستند) در اینجا به تفصیل توضیح داده می شود هنگام دادن فیدبک روشی سودمند است.
7-از کارکنان خود تشکر کنید و به آنها پاداش دهید
این حوزه اغلب مورد غفلت قرار می گیرد,اما نمی تواند مورد اغراق قرار گیرد,برای تشکر از هر فردی کوشش ناچیزی لازم است,اما می تواند تفاوت خیلی زیادی در خصوص چگونگی احساس مردم نسبت به کار بوجود آورد.از آن مهم تر اینکه اعضای تیم شما انسان هستند و نه روبوت!
ادامه دارد
https://m.careerfaqs.com.au/news/news-and-views/top-10-management-practices-of-effective-leaders
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور