رفتار غیر کلامی درست به اندازه آنچه که کارکنان می گویند اهمیت دارد,بنابراین لازم است که مدیران اثر گذار ناظران مشتاقی برای سنجش عکس العمل کارکنان به یک موقعیت کاری در یک سطح احساسی باشند.لی می گوید مدیران لازم است دارای قوه شهود باشند,ممکن است کارکنان همیشه  موقع مواجه شدن با کشمکش به مدیرچیزی نگویند.
ارتباطات لازم است از مدیران به کارکنان,از کارکنان به مدیران و بین اعضای تیم جریان داشته باشد.یک رهبر اثربخش گوش دهنده خوبی است و محیطی را تقویت می کند که در آن کارکنان بتوانند همدیگر را بشناسند و نکات قوت,ضعف و سبک های ارتباطی یکدیگر را درک کنند.مدیران خوب برای شنیدن از کارکنان دیدی باز و آزادمنشانه دارند و از فیدبک آنها می آموزند.
4-با الگو رهبری کنید
ایین کراسینگ مشاهده کرده است که کارکنان رفتارهای کلامی و غیر کلامی رئیس خود را تقلید می کنند,بنابراین رهبران لازم است برای جوی که خلق می کنند و آن را با رفتارشان شکل می دهند مسئولیت بپذیرند.این می تواند به سادگی ژست و رفتار شما صبح ها هنگام ورود به دفتر باشد,یا سیستمی تر مشابه با طرح ریزی ارزش ها و قواعد برای کار با همدیگر باشد.
علاوه بر این مهم است که آنچه را می ستایید خود نیز انجام دهید.نمی توانید از کارکنان انتظار داشته باشید که  سخت تر از آنکه تمایل دارید کار کنند.گاهگاهی آستین بالا بزنید و دستان خود را خاکی کنید.همچنانکه لی می گوید,"احترام از موقعیت و جایگاه نشأت نمی گیرد,باید آن را بدست آورید." 
5-تفویض اختیار
بعنوان یک مدیر,مهم است که بدانید در هر روز فقط ساعات مشخصی وجود دارد و فقط به اندازه معینی می توانید خود در روز کار انجام دهید,در حالیکه امکان دارد دریابید که اگر در کوتاه مدت خود کار کنیدکارها سریعتر صورت می گیرند(بویژه اگر تیمی جدید و بی تجربه داشته باشید.),در طولانی مدت با محول کردن پروژه های مهم به اعضای تیم خود یک مقدار زیادی صرفه جویی در زمان خواهید داشت.
با انجام این کار,مهارت آنها را نیز شکل داده و کمک می کنید که پتانسیل بالقوه آنها بالفعل شود.
ادامه دارد
https://m.careerfaqs.com.au/news/news-and-views/top-10-management-practices-of-effective-leaders
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور