چگونه به مدیر بهتری مبدل شوید:ده روش مدیریت رهبران موفق
نوشته شده توسط:جوزی چان
ما همه می دانیم که خوب بودن در حرفه شغلی, مدیر خوب شدن را تضمین نمی کند.خیلی از ما از تجارب شخصی به این نکته پی برده ایم,در حالیکه اکثر ما زمانی یک رئیس خیلی بدی داشته ایم,چه تعدادی از ماها به اندازه کافی خوشبخت بوده ایم که تحت مدیریت رهبری کار کرده باشیم که بدرستی الهام بخش بوده باشد کسی که می داند چگونه انگیزه بدهد و بهترین خروجی را از تیم  کسب کند؟ و از آن مهم تر اینکه,چگونه خود چنین رهبری خواهید شد؟
سبک های مدیریت متفاوت بسته به فرهنگ شرکت,اندازه تیم یا سازمان,ماهیت کار یا صنعت و شخصیت های ویژه دخیل مناسب موقعیت های مختلف می باشند.با این وجود برخی موارد جهان شمول نیز وجود دارد.
مدیریت اثربخش یک هنر است,اما خوشبختانه هنری است که اگر از برخی اصول اساسی پیروی کنید می توانید آن را بیاموزید.برخی توصیه ها در خصوص مدیر بهتر شدن بشرح ذیل هستندِ,همین اکنون شروع کنید:
1-افراد درست را انتخاب کنید.
آن همه از برگزیدن بهترین تیم ممکن با همدیگر در جای مناسب آغاز می شود,کل می تواند بزرگتر از جمع اجزاء شود.شما نیاز دارید که افراد مناسب را برای شغل های مناسب انتخاب کنید, یک تیم تکمیلی تشکیل دهید و  کارکنان را با اهداف و فرهنگ سازمانی همراستا کنید.
همچنانکه والس لی یک مدیر پروژه وست پک بر آن تأکید می کند,"درست استخدام کنید,مطمئن شوید که هر شخصی نه فقط مهارت های مناسب را دارد,بلکه مهم تر از آن با فرهنگ سازمان تطابق دارد."
مطابق با اظهار نظر ایین کراسینگ یک مشاور سازمانی خبره در ارائه ایده های جدید و الهام بخش برای محیط های کاری,اطلاع از نقش های مختلف برای کمک به تحقق اهداف سازمانی می تواند به تعریف الزاماتی کمک کند که باید بر اساس آنها مصاحبه و کاندیداها را ارزیابی کنید.
ادامه دارد
https://m.careerfaqs.com.au/news/news-and-views/top-10-management-practices-of-effective-leaders
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور