آرت گفت,"نه ,به هیچ وجه",اما من حرف او را باور نکردم.
او گفت,"من فقط باید مواظب دخل و خرج خودم باشم,"بی معنی بود,اگر نگران بودجه بود چرا پست جدیدی ایجاد کرده بود؟
من قهوه را با آرت خوردم و با تاکسی به آپارتمان آیرین رفتم.به او در خصوص گفتگوی خود با آرت سخن گفتم.او گفت,"بنظرمی رسد که آرت ریک را برای گرفتن امتیاز از مدیران ارشد شرکت ارتقاء داده است,زیرا پدر ریک بزرگترین مشتری شرکت شما است.
"آرت برای شغل جدید ریک به کسی نیازی نداشت.در حالیکه اکنون بودجه کم آورده و باید هزینه ها را کاهش دهد.اگر شما ریک را آموزش دهید,در آن صورت آرت دیگر به شما نیازی ندارد."
ما در تیم خودمان دو نفر جوان داریم که حقوق آنها نسبتا"کم است و من که حقوق استانداردی می گیرم. ایده ای در خصوص میزان حقوق ریک ندارم,اما اگر حقوقش از دریافتی قبلی بعنوان نماینده مشتری کمتر بود شغل جدید را نمی پذیرفت.
فکر می کنم آیرین درست می گوید.من فکر می کنم که آرت ,ریک را بکار گرفت تا نظر مدیرعامل شرکت را جلب کند و قصد دارد مرا زیر اتوبوس پرتاب کند تا طرح خود را بدون تحمل بار اضافی بر روی بودجه عملی سازد.
پدر من مدیرعامل نیست.او پیمانکار وسایل سرمایشی و گرمایشی است.حدس می زنم که این برای من خیلی بد است.
اگر آرت قصد اخراج مرا دارد,باید اخراج شوم؟آیاباید در جستجوی کار باشم؟آیا باید از آرت تقاضای بسته بیکاری کنم؟ 
متشکرم لیز!
ارادتمند شما,استیفن
استیفن عزیز,
چه داستان مهیبی!آرت بنظر مرد ترسناکی می آید.با استفاده از سخنان او طرحی را ترسیم می کنم که روشن کننده این باشد که چگونه آموزش ریک را شروع خواهید کرد.
طرح خود را با آرت,مدیر منابع انسانی و هر کس دیگری که دوست دارید به اشتراک بگذارید.با اعتماد خوب به پیش بروید,فرض کنید که آرت شما را بخاطر یک کارمند سخت کوش و شهروند خوب بودن جلوی گرگ ها رها نخواهد کرد.
اگر چنین کاری کند,طرح متفکرانه شما از اعتماد خوبتان حکایت کرده و غیر منصفانه بودن تصمیم آرت را تقویت می کند.این موقع مذاکره برای دریافت بسته بیکاری به شما کمک خواهد کرد.
در ضمن به جستجوی کار بپردازید.اگر قبل از اینکه آرت گام بعدی را برداشته و شما را اخراج کند شغل خوبی بیابید,پس همه چیز خوب است.
اگر آرت سریع اقدام کرده و به شما بگوید که دوست دارد کنار گذاشته شوید تا برای ریک جا باز شود,در آن حالت توصیه می کنم که گام های ذیل را بردارید:
1-به بالاترین مقام منابع انسانی و مدیر عامل خودتان بگوئید که رئیس در تلاش برای اخراج شما است زیرا او فرد جدیدی را که شرکت به او نیاز نداشت استخدام کرده است.
ادامه دارد
http://www.forbes.com
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور