با حصول اطمینان در خصوص اینکه زمان با همدیگر بودن هم اثر بخش و هم مبتنی بر تشریک مساعی است،تیم های با عملکرد عالی نه فقط از جلسات خودشان بهتر استفاده می کنند ،بلکه برای تعاملات مثمر ثمرتر که سهیم در روابط بهتر هستند نیز آماده می شوند.
۳)تیم های با عملکرد عالی به منظور بوجود آوررن رشته های الفت و محبت بر روی موضوعات غیر کاری زمان صرف می کنند
از نقطه نظر مدیریتی،رد و منع گفتگوهای محیط کار که ربطی به کار ندارند آسان است.مع الوصف،آیا از صرف وقت کاری با ارزش کارکنان جهت بحث در خصوص یک رویداد ورزشی عمده یا فیلم شگفت انگیز دستاورد مطلوبی حاصل می گردد؟
تحقیق بیانگر آن است که بحث موضوعات غیر کاری،امتیازات عمده ای در پی دارد.زیرا در مکالمات شخصی  علائق مشترک را شناسائی می کنیم که خلق کننده مهرهای عمیق تر و ارتباطات قابل اعتماد هستند.
تیم های با عملکرد عالی به امنیت روانی نیاز دارند،چگونگی خلق آن بدین طریق است.
بنا به نتیجه تحقیق، اعضای تیم دارای عملکرد عالی با احتمال قابل ملاحظه ای در اداره با همکاران خودشان زمانی را صرف بحث در مورد موضوعات غیر کاری  مانند ورزش ها،کتاب ها و خانواده می کنند(۲۵درصد بیشتر).بعلاوه  با احتمال قابل ملاحظه ای نیز همکاران خودشان را طی شش ماه گذشته برای نوشیدن قهوه،چایی یا نوشابه با همدیگر ملاقات کرده اند.
به عبارت دیگر،بهترین تیم ها به این دلیل که همه اوقات کار می کنند موثرترین نیستند.بلکه در مقابل بر روی روش های اصیل برقراری ارتباط که حاصل آنها در آینده دوستی های صمیمی تر و کار تیمی بهتر خواهد بود وقت صرف می کنند.
۴)تیم های با عملکرد عالی بیشتر از همدیگر قدردانی کرده و نیز مورد قدردانی قرار می گیرند.
یک دلیل کلیدی مبنی بر اینکه نیاز به تعلق در عملکرد کاری نقش دارد آن است که موجب می شود تا احساس کنیم توسط کسانی  که برای نظرات آنها ارزش قائل هستیم مورد احترام  و قدردانی قرار گرفته و ارزشمند شمرده شویم.بدین علت است که قدردانی اغلب یک نیروی انگیزشی قویتر از مشوق های پولی است.
در تحقیق،اعضای تیم های با عملکرد عالی مورد قدردانی قرار گرفتن بیشتر در کار را  هم از همکاران (۷۲درصد بیشتر) و هم  ازمدیران خودشان(۷۹درصد بیشتر)گزارش کردند.بعلاوه،ابراز قدردانی از همکاران خودشان را نیز بیشتر(۴۴درصد بیشتر) گزارش کردند،نتیجه بیانگر آن است که درون بهترین تیم ها،قدردانی از بالا به پایین جریان ندارد،بلکه یک نرم فرهنگی است که در تعاملات همتا با همتا قابل مشاهده است.
۵)تیم های با عملکرد عالی در کار قابل اعتمادتر و اصیل ترند
درون تحقیق،اعضای تیم های دارای عملکرد عالی با احتمال خیلی زیادی احساسات مثبت خودشان را با همکاران در میان می گذارند.آنها با احتمال بیشتر تعریف کردن،جوک گفتن و دست انداختن هم تیمی ها را گزارش کردند.در ایمیل ها،با احتمال بیشتر از علامات تعجب،شکلک ها و استیکرها استفاده می کنند.
لکن،بطرز جالبی با احتمال بیشتری احساسات منفی خودشان را نیز در کار ابراز می کنند.برای مثال،بنا به نتیجه تحقیق با احتمال بیشتری  به هم تیمی ها ناسزا گفته،شکوه کرده و طعنه می زنند.
اما چرا بیان احساسات منفی در کار عملکرد مثبت تری در پی دارد؟زیرا آلترناتیو ابراز احساسات منفی،مسدود کردن آنها است و مسدود کردن هم از نظر نیروی شناختی و ادراکی پر هزینه است.پروسه مسدود سازی مستلزم هزینه منابع شناختی و ادراکی با ارزش در تلاش برای پنهان کردن احساسات از دیگران است  که بالتبع  موجب می شود تا نیروی شناختی و ادراکی کمتری برای انجام کار باقی بماند.
مطالعات قبلی اثبات کرده اند که اصلیت و قابل اعتماد بودن در بهزیستی محیط کار و عملکرد شخصی نقش دارند.این تحقیق نیز بیانگر آن است که عملکرد تیم را هم افزایش می دهد.
البته نیازی به گفتن نیست که گاهی اوقات ابراز احساسات منفی در محیط کار سودمند یا مقتضی نیست.اما بنا به نتیجه تحقیق،تا حدی که اعضای تیم برای بروز رنج کامل احساسات خودشان با همکارانشان امنیت روانی را  تجربه کنند،عملکرد کلی تیم گرایش به بهبود دارد.
بطور خلاصه،یافته های تحقیق بیانگر آن است که خلق یک محیط کار با عملکرد عالی ساده تر از استخدام افراد مناسب و مسلح کردن آنها به ابزارهای مطلوب برای انجام کار خودشان هست.چنین کاری مستلزم خلق فرصت هایی برای توسعه روابط اصیل و قابل اعتماد است.
ایجاد روابط صمیمی بین هم تیمی ها نیاز به صرف زمان و هزینه گزاف ندارد.با اتخاذ روش های مستدل و ساده که موجب بهتر شدن ارتباط، پر بازده تر شدن جلسات و عمیق تر شدن دوستی ها می گردند هر محیط کاری دارای قابلیت تامین نیاز روانی اساسی کارکنان به تعلق و بالتبع افزایش عملکرد تیمی است.
 منبع؛ http://hbr org
ترجمه و تلخیص؛ غریب واحدی پور