نوشته شده توسط؛راد فریدمن
خلاصه،تحقیق جدید بیانگر آن است که تیم های با عالی ترین عملکرد در حین دوره اپیدمی برای کمک به موفقیت خودشان روش های ظریفی جهت تقویت روابط اجتماعی یافته اند.یافته های تحقیق سرنخ های مهمی در خصوص روش هایی ارائه می دهندکه هر سازمانی می تواند با بکار گیری آنها ارتباط عظیم تری را حتی درون یک محیط کاری دوگانه یا دور کاری بین اعضای تیم ها جهت مهندسی تیم های با عملکرد عالی تر بوجود آورد .انجام چنین کاری اثر بخش تر و کم هزینه تر از استخدام افراد مناسب و مسلح کردن آنها به ابزارهای مناسب برای انجام کار خودشان هست.فقط مستلزم خلق فرصت هایی برای توسعه روابط اصیل و قابل اعتماد است.مولفین تحقیق پنج ویژگی کلیدی تیم های با عملکرد عالی را بیان می کنند که همه آنها نقش حیاتی ارتباط صمیمی در میان همکاران را برجسته می سازند که محرک عملکرد تیم است‌.
در بحث از ساخت محیط کارهای شگفت انگیز و تیم های با عملکرد عالی،محققین مدتی طولانی است که به وجود سه نیاز روانی ضروری یعنی صلاحیت(مهارت)،استقلال و احساس تعلق پی برده اند.دهه ها تحقیق ثابت می کند که موقعی افراد از نظر روانی احساس خرسندی کنند،گرایش به سالم تر،شادتر و مثمرثمرتر بودن دارند.
از آن سه نیاز ضروری،همیشه احساس تعلق یا تمایل برای ارتباط با دیگران برای تحقق در بین کارکنان مهارت آمیزترین کار سازمان ها است.این ویژگی عامل جلب کارمندان با استعداد است،اما دقیقا" چه کاری می توانید انجام دهید تا کارکنان یکدیگر را دوست داشته باشند؟
بیماری کووید ۱۹ایجاد تعلق و ارتباط را مشکل تر ساخت.چون در حالیکه کار درون خانه از طریق توانمند سازی جهت تصمیم در خصوص مکان و موقع کار برای استقلال کارمند سودمند است،اما فقدان نزدیکی فیزیکی خلق پیوندهای شخصی را بطور نمایی چالش برانگیزتر کرد‌.
با این وجود،بنا به نتیجه تحقیق جدید تیم های با عالی ترین عملکرد در حین دوره اپیدمی برای کمک به موفقیت خودشان روش های ظریفی جهت تقویت روابط اجتماعی یافته اند.یافته ها سرنخ های مهمی در خصوص روش هایی ارائه می دهند که هر سازمانی می تواند تعلق و ارتباط عظیم تر را حتی درون یک محیط کاری دوگانه یا دور کاری به منظور مهندسی تیم های با عملکرد عالی تر بوجود آورد.
در تحقیق برای شناسایی اعضای تیم های با عملکرد عالی با هدف تعیین روش های متفاوت اینگونه تیم ها،ابتدا به ارزیابی بازدهی تیم های مشارکت کنندگان پرداخته شد و   سپس عملکرد تیم آنها با سایر تیم ها در صنعت خودشان مقایسه شد.کارگرانی که تیم آنها از هر دو مورد نمره ۱۰از ۱۰ گرفتند نامزد تیم های با عملکرد عالی شدند،در نتیجه مقایسه رفتار آنها با رفتار دیگران امکان پذیر گردید.
 نتیجه تحقیق،پنج تفاوت کلیدی در روش های تیم های با عملکرد عالی را آشکار ساخت که همه آنها نقش حیاتی ارتباط صمیمی در میان همکاران را برجسته می سازند که محرک عملکرد تیم است‌.
۱)تیم های با عملکرد عالی از ارتباط تلفنی واهمه ندارند
در حالیکه بطور کلی استفاده از مکالمات تلفنی بطرز فزاینده ای در محیط کار در حال کاهش است،اما در بین تیم های با عملکرد عالی چنین نیست.تحقیق بیانگر آن است که آنها بطور کلی متمایل به برقراری ارتباط بیشتری هستند و با احتمال قابل توجهی نسبت به همتایان کمتر موفق خودشان   از طریق تلفن با همکاران خویش ارتباط برقرار می کنند.
این یافته قابل درک است.زیرا بر اساس مطالعات اخیر در حالیکه اکثر مردم پیش بینی می کنند که مکالمات تلفنی ناخوشایند و ناراحت کننده خواهند بود،ولی این سوء برداشت است.مکالمات تلفنی در عمل  دیگر نه فقط  ناراحت کننده نیستند،بلکه برای تقویت روابط و پیشگیری از سوء تفاهم موثرند و در برقراری تعامل مثمر ثمرتر بین هم تیمی ها سهیم هستند.
۲)جلسات تیم های با عملکرد عالی سودمندتر و استراتژیک تر هستند
پوشیده نیست جلساتی که ضعیت اداره شوند موجب عدم رضایت کارکنان،تخلیه پهنای باند شناختی یا ظرفیت پردازش اطلاعات که در تصمیمات پیچیده (تصمیمات ساده عموماً بصورت خودکار و با استفاده از میان برهای ذهنی گرفته می‌شوند) به افراد کمک می‌کند می گردند و هزینه هنگفتی بر سازمان ها اعمال می کنند.
بنا به یافته های تحقیق،تیم های با عملکرد عالی از طریق بکار گرفتن روش های برگزاری گردهمایی های مثمرثمرتر از تله های عمومی جلسات بد اداره شده اجتناب می کنند.بطور ویژه،با احتمال قابل ملاحظه ای مشارکت کنندگان را قبل از جلسات ملزم به ارائه کار می کنند(با احتمال ۳۹درصد بیشتر)، موضوع مورد بحث در جلسه را از قبل اعلام می کنند(بااحتمال ۲۶درصد بیشتر)،و با چک کردن شروع می کنند تا اعضای تیم را نسبت به پیشرفت همدیگر آگاه نگهدارند(با احتمال ۵۵درصد بیشتر)
ادامه دارد
منبع؛ http://hbr.org
ترجمه و تلخیص؛ غریب واحدی پور