۱۹)قدم زدن در جنگل ها
برای تقویتی حتی بزرگتر،برنامه تمرین ورزشی را در فضاهای باز انجام دهید.یک گردش متفکرانه،آرامش بخش در جنگل ها می تواند در خصوص رهایی از استرس شگفتی آفرین باشد.نیازی به حرکات شدید نیست،با سرعتی قدم بردارید که احساس می کنید طبیعی است.
۶)استرس زدائی با همدیگر
۲۰)مذهب
تحقیق نشان می دهد که مذهب به دفع اثر استرس زای رویدادهای زندگی کمک می کند.هر نوع مذهبی اثر بخش خواهد بود ،تا مادامیکه احساس ارتباط روحانی با ماهیتی بزرگتر از خود دارید.
همچنین در اعمال مذهبی فواید اضافی بودن در کنار دیگران هم وجود دارد.ارتباط با همفکران و همدلان در یک محفل روحانی می تواند کمک کند تا پشتیبانی را که در حین زمان استرس نیاز دارید کسب کنید.
۲۱)رابطه جنسی
روز سخت کاری می تواند مانع بزرگی برای میل جنسی در شب باشد.اگر بتوانید انرژی لازم برای رابطه جنسی با کسی را که دوست دارید کسب کنید،در اینصورت سکس می تواند تسکین دهنده بزرگ استرس باشد.بنا به یک تحقیق،برای اثرگذاری معجزه سکس،نیاز است که رابطه سالمی داشته باشید.
۲۲)در آغوش گرفتن
برای بهره مندی از فواید تماس نزدیک به برهنگی نیازی نیست. در آغوش گرفتن می تواند به کاهش فشار خون و سطوح استرس بزرگسالان کمک کند.بنا به نتیجه یک تحقیق،  هنگام در آغوش گرفتن، فشار دادن خوب نیز می تواند به دفع اثرات احساسی منفی تعارض کمک کند.
۲۳)ریکی(انتقال انرژی با دست هاجهت درمان) را بیازمائید
 قدرت لمس این روش عملی برای بهبود و درمان چگونه است؟ریکی یک تکنیک ژاپنی برای لمس با استفاده از دست ها جهت افزایش انرژی حیات و نشاط درونی است.موقعی که این انرژی پایین است،یا همچنانکه در تئوری اتفاق می افتد با احتمال بیشتری احساس استرس می کنیم.
آیا ریکی واقعا" می تواند موجب تسکین استرس گردد؟دلایل اولیه بیانگر آن است که می تواند برای رفع استرس و  اضطراب سودمند باشد.
۲۴-خو گرفتن به یک حیوان
هیچ چیزی شبیه دم تکان دادن حیوانی موقع ورود به خانه پس از یک روز سخت کاری نیست.حیوانات خانگی شبیه درمانگران خزدار هستند. نسخه عشق بدون شرط آنها  واقعا" می تواند برای وضع روانی شگفتی آفرین باشد.
مطابق با یک تحقیق،فقط ده دقیقه بازی با حیوان خانگی، سطوح کورتیزون را در دانشجویان دانشگاه پایین می آورد.
۲۵)بوسه
بوسیدن مواد شیمیایی را رها می کند که موجب  کاهش هورمون های مربوط به استرس مانند کورتیزون می شوند.تشکیل روابط مثبت نیز روش خوبی برای کاهش استرس و اضطراب کلی است.
۷)خلاقیت
۲۶)کاری هنری انجام دهید
خواه کار هنری شامل نقاشی روغنی،نواختن شیپور یا رقص مدرن باشد دارای اثر خلاقانه ای است که می تواند برای وضع روانی شگفت انگیز باشد.درمان هنری هم استرس را کاهش می دهد و هم کمک می کند تا استرسی را که داریم بهتر کنترل کنیم.
۲۷-بنویسید
داشتن یک دفترچه یادداشت، به اتکای اثرات تفکری و مدیتیشنی آن  می تواند روش موثری  برای کاهش  اثرات  استرس باشد.یک دفترچه سپاسگزاری می تواند واقعا"  کمک کند تا در مورد اتفاقات درست ارزیابی و قضاوت کنیم.بنابراین روزانه زمانی صرف نوشتن چند اتفاقی کنید که شما را شاد می سازند.
حرف آخر
این روزها استرس اجتناب ناپذیر است،اما غیر قابل رفع نیست.این جعبه ابزار توصیه های رهائی از استرس را در دسترس خود نگهدارید تا موقعی که احساس فشار طاقت فرسا می کنید از آن رهائی یابید یا حتی بهتر هم هست که برخی از آنها را روزانه تمرین کنید.
اقدامی به سادگی نفس عمیق یا در آغوش کشیدن می توان کمک کند تا خونسردی خود را در آشفته ترین موقعیت ها حفظ کنید.
منبع:Source: greatist.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور