وقفه روزانه در استفاده از تکنولوژی، روزانه  مدت زمانی را  بطور کامل از تکنولوژی جدا باشید.لپ تاپ  را کنار بگذارید،گوشی همراه را خاموش کنید،و چک کردن ایمیل یا رسانه های اجتماعی را متوقف سازید.
جنبه خلاقیت خود را پرورش دهید.خلاقیت پادزهری قوی برای فرسودگی روانی است.چیز جدیدی را بیازمائید،یک پروژه سرگرم کنده را آغاز کنید یا یک سرگرمی مورد علاقه خود  را دوباره از سر بگیرید.فعالیت هایی را برگزینید که هیچ ربطی به کار یا آنچه که موجب استرس می شود نداشته باشد.
زمانی برای ریلکس سازی در نظر بگیرید.تکنیک های ریلکس سازی مانند یوگا،مدیتیشن،و نفس عمیق واکنش سست سازی و تمدد اعصاب بدن یعنی وضعیت پر آسایشی را فعال می کنند که در تضاد با واکنش استرسی است.
بقدر کافی بخوابید.احساس خستگی می تواند فرسودگی روانی را از طریق وادار کردن فرد به تفکر غیر منطقی بدتر سازد.با خواب شب کافی خونسردی خود را در موقعیت های استرس زا حفظ کنید.
*توانائی ماندن بر کار و تکلیف را تقویت کنید
اگر در دنبال کردن این توصیه ها برای پیشگیری یا غلبه بر فرسودگی روانی دچار مشکل هستید،روش های تقویت و بهبود هوش هیجانی می توانند در این زمینه کمک کنند.
بیاموزید که چگونه استرس را در زمان حال و بطور لحظه ای کاهش دهید.
 احساسات و تفکرات رنج آور را مدیریت کنید.
برای برداشتن گام هایی که می توانند استرس و فرسودگی روانی را تسکین دهند خودتان را تحریک کرده و برانگیزانید.
روابط خود را در کار و خانه بهبود دهید.
دوباره شادی و معنایی را که زندگی و کار را با ارزش می سازند کشف کنید.
شادی و سلامتی کلی خود را افزایش دهید.
توصیه۴؛ورزش را یک اولویت سازید
حتی اگر چه موقعی دچار افسردگی روانی هستید ورزش آخرین کاری است که احساس می کنید دوست دارید،اما  پادزهری قوی برای استرس و فرسودگی روانی است.همچنین کاری است که می توانید درست همین اکنون برای تقویت خلق و خوی خود انجام دهید.
در هر روز به مدت ۳۰دقیقه یا بیشتر ورزش کنید یا آن را به نوبت های ۱۰دقیقه ای کوتاه تجزیه کنید.یک پیاده روی ۱۰دقیقه ای می تواند خلق و خویتان را برای ۲ساعت بهبود دهد.
ورزش موزونی که دست ها و پاها را با هم حرکت می دهید روشی عظیم برای بهبود خلق و خو،افزایش انرژی،تقویت تمرکز و ریلکس سازی ذهن و بدن است.قدم زدن،دویدن،بدنسازی،شنا،هنرهای رزمی یا حتی رقص را بیازمائید.
برای ماکزیمم سازی کاهش استرس،در حین ورزش،بجای ادامه تمرکز بر تفکرات خود،بر بدن و چگونگی حس کردن حرکات آن برای مثال حس ضربه پاها بر زمین یا باد بر روی پوست تمرکز کنید.
توصیه ۵:سطوح  خلق و خو  و انرژی خود را با یک رژیم سالم  تقویت کنید
چیزی که درون بدنتان می گذارید می تواند در تمام مدت روز اثر عظیمی بر روی سطوح انرژی و خلق و خویتان داشته باشد.
مصرف شکر و کربوهیدرات های سرخ شده را حداقل کنید .ممکن است هوس خوردن اسنک های شکری یا غذاهای تسکین دهنده مانند پاستا و سرخ کردنی های فرانسوی کنید،اما این غذاهای محتوی کربو هیدرات زیاد بسرعت منجر به سقوطی در انرژی و خلق و خو می شوند.
مصرف زیاد غذاهایی مانند کافئین، چربی های ناسالم و غذاهای دارای هورمون و نگهدارنده های شیمیایی که می توانند اثر مضری بر خلق و خو داشته باشند را کاهش دهید.
برای تقویت و بهبود خلق و خو غذاهایی بخورید که اسیدهای چرب امگا ۳بیشتری داشته باشند.
بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ماهی های چرب(ماهی قزل آلا،شاه ماهی،ماهی خال مخالی،ماهی کولی،ماهی ساردین)،جلبک دریایی،بذر کتان و گردکان(گردو)می باشند.
از مصرف نیکوتین اجتناب ورزید.موقعی که دچار استرس هستید ممکن است سیگار کشیدن بنظر آرام کننده باشد.اما نیکوتین یک محرک قوی است و به افزایش و نه کاهش اضطراب منتهی می شود.
در حد اعتدال الکل بنوشید،الکل بطور موقت نگرانی و آضطراب  را کاهش می دهد،اما با محو شدن اثر آن می تواند موجب اضطراب خیلی زیاد گردد.
مولفین؛کارشناس ارشد علوم انسانی ملیندا اسمیت،دکتر جین سیگل و لارنس رابینسون
آخرین بروز رسانی اکتبر ۲۰۲۰
 منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور