۳)بر کلیت شخص تمرکز کنید.بهزیستی یک موضوع کل نگرانه است و زندگی بصورت قسمت های مجزا رخ نمی دهد.هنگامی که کارکنان در خانه و در تلاش های اجتماعی خودشان شاد هستند ،آنها شادی وانرژی بیشتری را نیز برای کار می آورند.بعلاوه،امروز یک گرایش عمده به سمت شرکت هایی است که بطور وسیعی در خصوص  بهزیستی کارکنان، همه نوع پشتیبانی از مراقبت  اضطراری کودک تا نرم افزارهای کاربردی فکری جهت برنامه های تناسب بدنی و مالی را عرضه می کنند.توجه به مجموعه وسیعی از نیازها به کارکنان این پیام را ارسال می کند که به آنها اهمیت داده و نگرانشان هستید.در نتیجه چنین برداشتی بر تعهد مثبت  کارکنان نسبت به سازمان اثر می گذآرد. در توانائی آنها برای عملکرد خوب نیز ایفای نقش می کند.رضایت از بخش های چند گانه زندگی ظرفیت شناختی برای کارکنان  جهت صرف بهترین تلاش آنها برای کار خلق می کند.
۴)بگذارید کارکنان بدانند که اهمیت دارند.کارکنان قطع نظر از نوع کاری که انجام می دهند می خواهند بدانند که برای آنها ارزش قائل هستند.تصویر بزرگتر چگونگی کمک کارکنان به مشتریان و ارزشی را که سازمان بدین طریق خلق می کند روشن سازید.به کارکنان فیدبک بدهید و آنها را مسئول و پاسخگو نگهدارید،بگذارید بدانند که چگونه به همکاری و کمک آنها ارزش می دهید و چگونه می توانند بطور پیوسته بهبود یابند.این جوابگویی و مسئولیت به کارکنان یک حس انصاف می بخشد.
کارکنان باید بدانند که که عملکرد آنها و عملکرد دیگران بطور عادلانه مورد ارزیابی قرار می گیرد زیرا چنین درکی برای شادی نیز اساسی است.احساس مورد تقدیر و تایید قرار گرفتن در شادی نقش دارد،بنابراین تقدیر و تایید کارمند بخشی از پروسه خلق شرایط برای یک تجربه مثبت توسط او است.
۵)زمینه چالش و پرورش را مهیا سازید.فرسودگی روانی با احساس بی حوصلگی و گرفتار شدن در یک موقعیت کسل کننده توصیف می شود و مشابه یک َشغل با درآمد کم و بدون از پیشرفت است.به عبارت دیگر،هنگامی که کارکنان دارای فرصتی برای استفاده از مهارت ،هوش، توانمندی  و رشد و آموختن هستند،چنین وضعیتی به شادکامی آنها کمک می کند.یک وضعیت روانی که کارکنان خودشان را در بک کار بزرگ گم می کنند اغلب با یک چالش مهم توصیف می شود.کار سخت،رفع مشکلات دشوار،عرق ریختن(ادبی و تمثیلی)و اجبار به ساخت قابلیت ها و صلاحیت ها  همه در شادی و انگیزش سهیم هستند.
بنابراین برای کارکنان خود کار جالب مهیا کنید،به آنها مسئولیت  تحریک کننده  بدهید و با ابزارها و فرصت های آموختن جهت دستیابی به موفقیت توانمندشان  سازید.
۶)تقویت کار تیمی،روابط مثبت یکی از مهم ترین عناصر شادی در کار و در همه زندگی هستند.در حقیقت،یک مطالعه جدید توسط دانشگاه جورج واشنگتن نشان می دهد که موقعی زنان در محیط کار  دوستی های بیشتری دارند،تعارض کاهش می یابد.ارتباط کارکنان از طریق بنیان های تیمی یا اجتماعی به تحقق چنین هدفی کمک می کند،اما از آن مهم تر  وظایفی هستند که بدان طریق کارکنان باید پروژه ها را آغاز،مشکلات را با هم رفع و با همدیگر موفق شوند.پیوندهای قوی میان همکاران داربست مهمی برای شادی در محیط کار است.
*خلاصه
بطور کلی،یک فرهنگ مثبت خلق کنید.شادی میان کارکنان شما را از مشکلات جدا نمی کند،اما ممکن است تعداد مشکلاتی را که با آنها مواجه هستید کاهش دهد،زیرا بهترین همکاری و کمک را از آنها دریافت می کنید.بطور محتمل شرکت شما را هم قابل انعطاف تر می سازد ،زیرا موقعی کارکنان شاد و خشنود باشند قادرند که مشکلات را رفع و به خودشان کمک کنند و موجب پیشرفت شرکت گردند.
شادی برای کارکنان مطلوب و نقطه شروع مهمی است.بطور غیر قابل انکاری جهت شرکت و سازمان نیزخوب است.لذا می توانید شرایطی را برای شادی خلق کنید تا زمینه ساز پیشرفت شرکت گردیده و موفقیت را تضمین کند.
https://www.forbes.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور