شادی برای بنگاهها و سازمان ها مطلوب است،
نویسنده:دکتر تریسی براور جامعه شناس و مولف کتاب "رموز شادی در محیط کار"
من راچع به خرسندی و شادکامی در کار و زندگی می نویسم.
دلایل زیادی وجود دارد که کارکنان شاد فعال تر،بهره ورتر و اثربخش ترند و  در درآمد کل  و موفقیت شرکت بیشتر ایفای نقش می کنند.بعنوان یک رهبر فرصتی برای خلق شرایط شادی آفرین دارید.و ایده خوبی است،زیرا کاری درست برای کارکنان است و بطور قابل ملاحظه ای هم در حاصل کار شرکت سهیم است.
برخی در حال پیش بینی یک دنیای کاری در آینده هستند که کازکنان از توجه و فوق العاده های بیشتر لذت می برند و فعال تر و پربازده تر هستند.خلق شرایط برای خرسندی،شادی و اثر بخشی کاری حدسی نیست،شواهد زیادی راجع به اینکه چه چیزی بیشترین اهمیت را دارد وجود دارد و می توانید از این یافته ها بهره برداری و اقداماتی را انجام دهید که بیشترین اثر را دارند.
.بر اساس تحقیق دانشگاه دولتی کانزاس،بنگاهها و سازمان ها باخلق شرایط شادی آفرین،اثر مثبتی بر روی عملکرد شغلی و تصمیم سازی کارکنان،کاهش هزینه های سلامتی و هزینه های ترک شغل تجربه می کنند.این اثرات شادی بخش قطع نظر از سن،جنسیت،نژاد،تصدی شغلی و سطوح تحصیلی هستند.
تحقیقات اضافی در دانشگاه کالیفرنیا عیان ساخت که موقعی کارکنان شادتر باشند.برای تحقق اهداف و جستجو جهت پرورش قابلیت های خودشان سخت ترمی کوشند که این هر دو مورد برای سازمان مطلوب هستند.
*شادی آفرینی یک مسئولیت اشتراکی است
یک اخطار:سازمان ها و رهبران مسئول انحصاری شادی آفرینی نیستند.کارکنان میل به داشتن تمایل ژنتیکی به شادی دارند یا ندارند و مسئولیت نیز دارند.این ایده هم  عاملیت و هم ساختاری است.عاملیت اثری است که کارکنان و انتخاب های آنها می گذارد.افراد بالغ در انتخاب چگونگی تفکر نسبت به اتفاقات،چگونگی واکنش و چگونگی شکل دادن شرایط خودشان صاحب اختیار هستند.اما ساختار نیز حیاتی است و جائی است که رهبران و سازمان ها وارد می شوند.ساختار  به خط مشی ها،شیوه ها،نرم ها و  فرهنگی که در شادی بخشی سهیم هستند یا نیستند می پردازد.
*چگونه برای کارکنان شادی خلق کنید.
خلق شادی نتایج مهمی دارد و  درون کنترل و حوزه توانایی های شما است.
 ۱)حاظر و مراقب باشید.رهبران بزرگ نشان می دهند که نسبت به مشکلات کارکنان خود دلواپس و علاقه مند هستند.بنا به نتیجه مطالعات اخیر، هنگامی کارکنان احساس کنند که رهبران آنها دارای حس همدلی هستند ،بهزیستی و سلامت روانی بهتری را گزارش می کنند.بعلاوه،کارکنان یکی از مهم ترین عناصر جهت داشتن یک تجربه کاری مثبت را برخورداری از رهبرانی گزارش می کنند که هم حاظر و هم قابل دسترس هستند.حضور خودشان را اعلام می کنند(نه اینکه بازرسی و استفسار می کنند)،سوالاتی می پرسند و پاسخگو هستند.اینگونه کنش های رهبری مسیر شادی کارکنان را  هموار می سازند.
۲)امکان انتخاب و کنترل را فراهم کنید.روش دیگر برای خلق شادی عظیم تر بین کارکنان حصول اطمینان نسبت به دادن قدرت انتخاب به آنان تا حد ممکن است.بنا به تحقیق دانشگاه بیرمنگام  هنگامی که کارکنان کنترل بیشتری بر وظایف و برنامه های کاری خودشان داشته باشند، بهزیستی و رضایت شغلی بیشتری را گزارش کرده اند.به کارکنان تا حد ممکن برای کجا ،چه موقع،چه گونه و با چه کسی  و بر روی چه چیزی کار کردن اختیار بدهید.البته،همیشه دادن استقلال کامل به کارکنان میسر نیست،اما بطور کلی،بیشتر بهتر است.
ادامه دارد
https://www.forbes.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور