۳-فراوانی مکالمات یک سویه
آیا تاکنون در جلسه ای حضور یافته اید که فقط یک نفر صحبت می کند و بطور مداوم ایده ها سرکوب می شوند؟آیا به همکاری ایمیل یا تلفن کرده اید و هرگز جواب نگرفته اید؟این ها انواع مکالمات یک سویه ای می باشند که علائم آشکار یک فرو ریختگی ارتباطی هستند.در نتیجه،اعضای تیم فرصتی برای به اشتراک گذاشتن نظر خودشان و بیان دغدغه هایشان ندارند.آنها با دستگاههای خودشان رها شده اند.
احتمالا" ،چنین مشکلی به میزان جزئی در هر سازمانی رخ می دهد.ولی اگر خیلی فراگیر شود می تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند داشتن اعضای تیمی با اهداف و اولویت های نامیزان،وظایفی که متعلق به هیچ کس نیست یا افت در خلاقیت گردد.در نهایت،تیم رها و بی قیدی خواهید داشت که  فقدان اعتماد،احترام و مسئولیت از آن موج می زند.این وضعیت نه فقط بر عملکرد اثر منفی می گذارد ،بلکه همچنین ممکن است به ترک شغل زیاد منجر گردد.
۴-اطلاعات محدود می شود
موقعی که بحث از شفافیت است.باید بر روی خط ظریفی گام بردارید.فرض کنید شرکت شما زمان سختی را تجربه می کند.قبل از چرخش شایعات مبنی بر اینکه در حال کوچک سازی هستید،با دیدی باز و صادقانه با اعضای تیم مواجه شوید.موقعیت را شرح دهید،و حتی از آنها در خصوص روش هایی برای درست کردن وضعیت بدون از نیاز به رها کردن کارکنان نظر خواهی کنید.
در مجموع،بهبود شفافیت روشی تضمین شده برای اثبات اعتماد،تقویت نوآوری،افزایش روحیه،طرح ریزی اهداف واقع بینانه وسلسله مراتب تسطیح شده است. از طریق تامین اطلاعات برای تیم خود،اولویت دادن به تعاملات چهره به چهره،تشویق کارکنان برای گرفتن مالکیت و اشتراک اخبار خوب و بد می توانید به این هدف نائل گردید.
۵-گروه اندیشی حتی در جاهای غیر مترقیه در حال ظهور است.
گروه اندیشی موقعی معنا پیدا می کند که کارکنان بطریقی تصمیم می گیرند تا با هم همنوا شوند،یا بخاطر اینکه افراد یک نتیجه معینی می خواهند(یعنی یک موضوع بحث دارند.) یا بخاطر اینکه به هماهنگی و همسازی ارزش می دهند.در حالیکه گروه اندیشی می تواند هر جائی پیدا شود و نتایج دور رسی داشته باشد‌.ولی می تواند به تصمیم سازی ضعیف هم منجر گردد.
چگونه می توانید از گروه اندیشی اجتناب ورزید؟سه روش ساده برای حصول به این هدف توصیه می شود.اولین روش بازی نقش وکیل مدافع شیطان برای پرسیدن سوالات زیاد جهت وادار کردن دیگران به فکر کرن است.دومین روش، سوال از نمونه نتایج  برای فشار دادن به هم تیمی ها جهت خروج از حوزه آسایش آنها برای کشف قابلیت های جدید است.سومین روش به چالش کشیدن تفکرات خود بطریقی است که بیشتر به خود مطمئن شوید.چون موقعی که مطمئن تر باشید،در بیان نقطه نظرات خود برای دیگران راحت تر بوده و مصنوعی رفتار نمی کنید.
 اگر متوجه شده اید که تیم تان هدفش را درک نمی کند یا با مسائل رفع نشده ای دست به گریبان است،با احتمال بیشتری زیر حد استاندارد رفتار می کند.اگر کارکنان دارای مکالمات یک سویه هستند ،از فقدان شفافیت رنج می برند،یا در حال جنگیدن با گروه اندیشی هستند،ارتباط نادرست شایع است.با اطلاع از این معضلات،قبل از اینکه عملکرد تیم تان را ضایع کنند می توانید برای رفع آنها اقدام کنید.
جان هال یکی از بنیان گذاران و رئیس Calendar (برنامه کاربردی مدیریت زمان و زمان بندی) است.
منبع: https://www.forbes.com
ترجمه و تلخیص ؛غریب واحدی پور