مطابق با گزارشاتی تقاضا برای آینه های هوشمند بخاطر افزایش تمرکز بر بهبود ایمنی رانندگی در جاده ها افزایش یافته است.بطور مشابه،با تقویت کارائی های الکترونیکی جدید برای آینه های اتومبیل،این بازار زودتر از دستاوردهای نوین بهره مند خواهد شد.
آینه های هوشمند بصورت کاربردی در آگهی ها،سرویس های سلامتی ،خدمات مشتری و سایر موارد بقدر کفایت مورد استفاده قرار می گیرند.برای مثال ،یک شرکت هواپیمایی۱۵۰ آینه هوشمند با نمایشگر های آگهی در تمام توالت های فرودگاه خود نصب کرده است.
HiMirror Mini آینه خودبینی قابل حمل کوچکی است که پوست را تجزیه وبه آن خراشی جهت شبیه سازی  خطوطی  می دهد که با گذر زمان با تغییر پوست حاصل می شوند. بطوریکه می توانید با مشاهده آن راجع به مراقبت کافی از پوست  و نیز  مطابقت رژیم غذایی خود قضاوت کنید.بطور مشابه یک جفت LEDکم وزیاد کننده نور همراه با پشتیبانی برای نواحی خاص آب و هوایی هم دارد. 
در عمل تمام فواید یک تبلت را دارد.مجهز به یک صفحه لمسی جوابگو،پورت USB همراه با یک رابط کاربری غیر ارادی است.با روشن کردن و فشردن چندین علائم بر روی صفحه آینه فیس بوک،اینستاگرام و یوتیوب بالا می آیند.صفحه خانگی بطور مشابه اطلاعات با ارزشی شبیه وضعیت فعلی آب و هوا را نشان می دهد که قابل توسعه برای گنجاندن پیش بینی  وضعیت هوا است،مقالاتی راجع به وسائل آرایشی و سلامتی و نیز داستان های خبری هم  دارد که می توانید حین آماده شدن برای یک قرار ملاقات بخوانید.
یک فروشگاه زیبایی آینه ای را معرفی کرده است که قادر است محصولات مراقبت زیبایی را بر روی پوست مشتری بصورت زمان واقعی و سه بعدی تقلید کند.آینه با استفاده از ابداع تامین کننده آرایش مجازی ModiFace،موقعیت ویژگی های صورت یک مشتری را ردیابی و نماهای سایه چشم را بطور مستقیم بوسیله یک ویدیوی تدارک دیده شده از یک دوربین اعمال می کند.مشتریان از طریق استفاده از آینه،می توانند سایه های مختلف محصولات مراقبت زیبایی را با فشردن یک جعبه رنگ بر روی صفحه آینه و وانگهی رویت سایه های چشم از نقاط مختلف با تکان دادن سر به این سمت و آن سمت  ارزیابی کنند.
پس از یک دوره زمانی،دیر یا زود همه در خانه های خود  آینه های هوشمندی خواهیم داشت.بر اساس این حقیقت که هزینه یک آینه نوعی مشابه با یک آینه هوشمند خواهد بود،پس  موقعی که می توانید هزینه یک آینه هوشمند را بپردازید به چه دلیلی ممکن است که یک آینه معمولی بخرید.
https://www.analyticsinsight.net
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور