به منظور بهتر شدن ویژگی رهبری و حل کنندگی مسائل به این سه سوال پاسخ دهید
نوشته شده توسط جان سی.ماکسول ۱۱نوامبر ۲۰۱۹
طی سال ها کتاب هایی را خوانده ام که بدلایل متنوعی زندگی ام را تغییر داده اند.یکی از آن کتاب ها "جاده کم تردد"نوشته شده توسط آقای اسکات پک است که صمیمانه مطالعه آن را توصیه می کنم.
اولین صفحات کتاب اثر عمیقی بر روی من گذاشتند.آنها  اشتیاق ذاتی مرا برای آسان بودن زندگی و نیز اینکه همیشه اوضاع بر وفق مراد باشد دچار شوک کردند.پک نوشت:
بمجرد دریافت، درک درست و پذیرش این حقیقت که زندگی مشکل است دیگر زندگی مشکل نخواهد بود.زیرا اگر این را پذیرفتید دیگر مهم نیست.
اکثر افراد این حقیقت را که زندگی مشکل است بدرستی درک نمی کنند.در عوض آنها  کم یا بیش بطور پیوسته  ،باقیل و قال یا زیرکی راجع به بزرگی مسائل،بار مسئولیت و مشکلات خودشان شکوه می کنند گویی که زندگی در کل آسان است و  باید آسان باشد.
درست است که زندگی برای هر فردی مشکل است.ولی اگر برای افراد سخت باشد،سختی آن برای رهبران چند برابر است.افراد می توانند به "من"فکر کنند،اما رهبران باید به "ما"بیندیشند.فکر کردن به "ما"به معنای دخیل کردن سایر مردم خواهد بود و بدان معنا است که مشکلات آنها نیز مشکلات شما هستتد که باید آنها را رفع و رجوع کنید.
 همانطوریکه پک گفته اند بخاطر داشته باشید که فرض را بر آسان بودن زندگی نگذارید.بنابراین حداقل به یکی از جنبه های مثبت خیلی از دردسرها و زحماتی بیندیشید که روزانه با آنها مواجه می شوید.
زیرا بر این باورم که آنها به فرد فرصتی می بخشند که عمل  کرده و بعنوان یک رهبر با سریعترین روش اعتبار کسب کند.مدیر عاملم مارک کول به من یادآوری کرد که فرد عملگرا  مواردی  را که دیگران مشکل یا اختلال می دانند گرفته و  آنها را به فرصت ها مبدل می کند.مشکلات فواید بالقوه ای دارند:آنها ما را با خودمان ،دیگران و فرصت ها آشنا می کنند.
 خواه بخواهید برای اولین مرتبه فرصتی برای رهبری بیابید یا از قبل واجد مسئولیت های رهبری هستید و تمایل دارید که اثرگذار باشید،حل مساله به شما فرصت های منحصربفردی می بخشد.در این حوزه با جواب دادن به سه سوال ذیل توانایی خود را پرورش دهید.
۱-روش حل مساله بیانگر چه حقیقتی مربوط به من است.
از نقطه نظر شکل دادن  به نگرش و رهبری خود چگونه به مشکلات می نگرید .آیا آنهارا بعنوان فرصت هایی برای استفاده از  خصوصیت رهبری خود به منظور  بهتر شدن تیم و سازمانتان می نگرید؟یا دردسرهایی می دانید که بسادگی برنامه های شما را تباه کرده و دلسردتان می کنند؟
هنگام بحث از مشکلات و رفع آنها می توانید دیدگاه خود را تغییر دهید.لیستی از مشکلات گذشته خود بسازید که به درس ها یا فرصت هایی منتهی شده اند.اکنون آگاهانه تصمیم بگیرید که از امروز به بعد  هر مشکلی بروز کند به جنبه های مثبت آن بیندیشید.
ادامه دارد
منبع؛ https://www.success.com
    ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور