۴-ترک کردن دستگاه در یک موقعیت نا ایمن
لپ تاپ متوسط دارای صدها گیگا بایت ظرفیت ذخیره اطلاعات است.به مقدار عظیم اطلاعاتی که می توان در این حافظه  ذخیره کرد بیندیشید.اگر بزهکاری یک لپ تاپ کاری را بسرقت ببرد،می تواند به اطلاعات کاری خیلی زیادی دسترسی یابد.در حقیقت،سر نخ چندین مورد رخنه اطلاعاتی اخیر  به لپ تاپ های سرقتی یا گم شده ختم گردید.
بعنوان یک حرفه ای تکنولوژی اطلاعات،اگر آموزش کارکنانتان در مورد امنیت لپ تاپ و رمزگذاری آن  در اولویت لیست سبد هزینه تان نیست،باید نسبت به انجام چنین کاری مبادرت ورزید.
۵-از دست دادن برنامه های کمکی نرم افزار
کارکنانی که زیاد سفر می کنند ممکن است گاهی اوقات برای روزها به شبکه شرکت متصل نشوند.این ممکن است موجب شود تا دستگاههای آنها برنامه های کمکی مورد نیاز برای ایمن نگهداشتن دستگاهها در مقابل اخیرترین آسیب ها را دریافت نکنند.اگر از شبکه شرکت جدا شوند ولی هنوز از لپ تاپ برای جستجو ی وب استفاده کنند خطر نفوذ بد افزارها به درون کامپیوتر آنها وجود دارد.
 این خطرات تکنولوژی راه دور برای دستگاههای حاوی اطلاعات کاری وجود دارد اما خیلی بیشتر در پیکر بندی دستگاههای شخصی است.بخاطر داشته باشید که توان امنیت یک سیستم به اندازه توان ضعیف ترین لینک درون سیستم است.در نتیجه اگر یک دستگاه عفونی به شبکه متصل گردد می تواند تلاش تدافعی به روز سازی تمام دستگاههای دیگر را بی اثر سازد.
۶-استفاده از دستگاههای غیر مجاز برای اتصال به اینترنت
 سیاست دستگاه خودت را بیاور(BYOD)به کارکنان اجازه می دهد با دستگاه شخصی به شبکه شرکت متصل شوند.لکن،این سیاست نمی تواند بدون از قانون و محدودیت باشد.تیم تکنولوژی اطلاعات معمولا" دستگاه را برای تطابق با سیاست های امنیتی پاک می کند.اگر کارمندی از طریق یک دستگاه غیر مجاز به شبکه شرکت متصل گردد،دارایی های تکنولوژیک کارفرمای خود را در معرض بد افزار و آسیب هایی قرار می دهد که در دستگاه خود وجود دارد.
۷-اشکال در خروج از سیستم(Log out)
کسانی که با شما زندگی کرده یا بطور منظم شما را ملاقات می کنند احتمالا" برخی از نزدیک ترین بستگان و دوستانتان هستند.این ها افرادی هستند که احتمالا" بیش از دیگران به آنها اعتماد دارید.بنابراین برای کارکنانی که از خانه کار می کنند غیر معمول نیست که نسبت به رعایت رویه های ایمنی ضروری برای حفاظت از اطلاعات  بی تفاوت باشند.کارهایی بسادگی قفل کردن یا خروج از سیستم لپ تاپ یا برنامه های کاربردی بنگاه  هنگام دور شدن از دستگاهها می تواند دسترسی سهوی یک شخص با نیت سوء  مجاور را امکان پذیر سازد.چنین فردی می تواند یک معامله را آغاز،اطلاعات حساس را استخراج و یا اطلاعات را حذف کند.
۸-ایمنی در مقابل خطرات تکنولوژی راه دور
یک جنبه اغلب مورد غفلت قرار گرفته کار از خانه،ایمنی است.
یک مجموعه اداری دارای رویه های ایمنی ترکیبی و دقیقی است که ایمنی کارمند،مشتری و تجهیزات را تضمین می کند. بطور مشابه بنگاهها در محیط فیزیکی  که کارمندان بیشترین استفاده را برای دور کاری می کنند  باید تدابیر مقتضی برای حفظ ایمنی اتخاذ کنند. بخاطر داشته باشید که تا هنگامیکه شخص از خانه  با تصویب کارفرما در حال کار است هر آسیبی که هنگام کار تجربه کند واجد شرایط دریافت غرامت است.
بنابراین در تلاش معقول برای تضمین اینکه کارگر درک کرده وبهترین روش های ایمنی را بکار گیرد کارفرما بیشترین سود را می برد.بطور ایده ال،باید خانه  برای اطمینان از وجود آشکار سازهای دود،خاموش کننده های آتش،تهویه درست،روشنایی کافی،سیم های برق با عایق خوب و یک پوشش ایمنی کافی بررسی شود.
(Source: techgenix.com)
ترجمه و تلخیص ؛غریب واحدی پور