۴-خلق محتوای با کیفیت بالا
پس از شناسائی کلمات کلیدی سعی کنید با نوشتن و به اشتراک گذاشتن محتوای کیفیت بالا مربوط به آن کلمات مخاطبان خود را جذب کنید.
 با شناسایی سوال های مشترک مشتریان سعی کنید برای پاسخ به آن سوالات محتوایی با کیفیت خلق کنید.
برای مثال،اگر یک ایستگاه سرویس اتومبیل دارید و مشتریان راجع به اینکه اغلب چگونه باید ماشین خود را برای سرویس بیاورند،می توانید دستورالعملی در خصوص اینکه  چگونه ماشین ها باید سرویس شده و چه بررسی هایی هنگام سرویس  باید صورت گیرد پست کنید.اگر سالن آرایش مو دارید و مشتریان همیشه در خصوص یک سبک آرایشی خاص می پرسند عینا" ویدیویی در آن ارتباط پست کنید
۵-سعی کنید وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید
باید بدانید که فقط تعداد کمی از بنگاههای کوچک برای جستجوی صوتی در حال بهینه سازی هستند و عاقلانه است که جلوتر از گرایش عمومی به استفاده از این تکنیک روی آورید.
بخاطر آورید که تعداد زیادی از دستگاههای تحریک شده با صوت در خانه ها وتجارت بکار می روند،مردم اطراف دنیا درست با همان احتمال جستجو از طریق تایپ اصطلاحات به جستجوی صوتی سوالات خود می پردازند.
 اگر می خواهید کلمات کلیدی بهینه شده ضروری برای جستجوی صوتی را بیابید و در این ارتباط محتوا خلق کنید لازم است که قصد و نیت کاربر را درک کنید.برای مثال ،موقعی شخصی از گوشی هوشمند خود می پرسد که،"کجا می توانم ناهار بخورم؟"بدان معنا است که به رستوران و نه بقالی نیاز دارد.
چگونه نتایج سئو  اندازه گیری می شوند؟
۲۵درصدکسب و کارهای کوچک تحت نظر سنجی به ترافیک موتورهای جستجو،۱۴درصد به لینک های برگشتی،۱۹درصد به جذب مشتریان بالقوه و بالفعل برای سنجش موفقیت تلاش های سئوی خودشان توجه می کنند.لکن،این فاکتورها مهم ترین معیارها برای سنجش نیستند.
هنگامی که تعداد زیادی از مردم از وب سایت فروشگاه شما بازدید می کنند،این چیزی مشابه افزایش ترافیک موتور جستجو است.این افراد فقط در حال بازدید هستند،اما همیشه خرید نمی کنند. باید به میزان جذب مشتریان  بالقوه و بالفعل خود نگاه کنید که نشان می دهد چه تعداد مشتری گام بعدی را برای ابراز علاقه یا حتی خرید برمی دارند.
برخی گزارشات نیز سنجش حفظ ترافیک جستجو یعنی نرخ های خروج و برگشت از وب سایت برای مشاهده میزان درنگ و تامل کاربران بر روی سایت را پیشنهاد می دهند.سرانجام،بر کیفیت، نه فقط کمیت،لینک های برگشتی وجستجوی برخی از سایت های با  قلمروی نفوذ زیاد تمرکز کنید.
بهبود سئو با استفاده از پرداخت بر کلیک( PPC)
 اگر قصد دارید که نتایج تلاش های سئوی اساسی خود را بهبود دهید این اقدامی هوشمندانه است،سعی کنید از آگهی پرداخت بر کلیک آنلاین استفاده کنید.
حدود ۶۰درصد بنگاههای کوچکی که استراتژی های سئو دارند با افزایش حدود ۱۵درصد از سال ۲۰۱۸ از آگهی پرداخت بر کلید نیز استفاده می کنند.
این بنگاهها با افزایش حدود ۱۷درصد قصد دارند که آگهی پرداخت بر  کلید را امسال نیز در استراتژی خود بگنجانند.
همچنانکه می دانید،صدر صفحات نتایج موتور جستجو  با نقشه ها،باکس های جواب،ویدیوها و موارد بیشتری  شلوغ می شود،بنابراین نتایج جستجوهای اساسی به پایین صفحه سوق داده می شوند.این بویژه  وقتی مردم از طریق موبایل  با وضعیت های واقعی محدود جستجو می کنند مشکلی واقعی است.اگر در تلاش برای قابل رویت کردن  سایت خود در بالای صفحه موتور جستجو هستید،آگهی PPCمی تواند چنین کاری کند.
می توانید از آگهیPPC  فایده بیشتری ببرید.بخاطر داشته باشید که می توانید از آن برای بهبود سئوی خود استفاده کنید.برای مثال،برخی گزارشات نشان می دهد که ردیابی آگهی های با بیشترین کلیک توسط کاربران ایده هایی را برای  برچسب های فراتر،کلمات کلیدی و محتوایی خلق می کنند که می توانید از آنها بر روی وب سایت خود استفاده کنید.
قبل از استخدام یک متخصص سئو باید برخی اطلاعات را داشته باشید.
باید راجع به رقبای خود بدانید
اهداف خود را شناسایی کنید
بطور کامل بدانید که مشتریانتان چه کسانی هستتد.
وب سایت خود را برای دستگاههای موبایل چک کنید
برخی دلایل  نیاز کسب و کارتان به سئو را بیان کنید.
منبع اصلی ترافیک وب سایت جستجوی اساسی است.
سئو اعتبار و اعتماد ایجاد می کند
تجربه بهتر کاربر می تواند معادل سئوی خوب باشد
افزایش اشتغال،ترافیک و مشتریان بالفعل می تواند یک نتیجه سئو باشد.
سئو می تواند بر سیکل خرید اثر بگذارد.
درک سئو امکان درک محیط وب را مهیا می کند.
سئو یک استراتژی طولانی مدت است
 با سئو فرصت های جدیدساخته می شود.
منبع ؛https://startupik.com
ترجمه و تلخیص ؛غریب واحدی پور