چگونه می توانید سئو (بهینه سازی موتور جستجویSEO)بنگاه خود را بدون از صرف هزینه زیاد بهبود دهید؟آیا رموز قرار دادن وب سایت خود بر روی صدر فهرست نتایج موتور جستجو را می دانید؟برای خیلی از مالکان بنگاههای کوچک پرداخت هزینه جهت قرار گرفتن در صدر لیست موتورهای جستجوی اینترنت امکان پذیر نیست.اما خبر خوب این است که موضوع فقط مربوط به شما نیست.
در این پست،از برخی تکنیک ها برای بهبود سئوی بنگاه کوچک خود مطلع خواهید شد.
بر اساس نتیجه یک نظر سنجی اخیر،مالکان بنگاههای کوچک برای تقویت سئوی خودشان از تاکتیک های ذیل بهره می گیرند.
حدود یک سوم (۳۶درصد)بنگاههای کوچک برای سئو یک استراتژی دارند.بعلاوه ،حدود بیش از ۳۸درصد بر روی سئو در آینده سرمایه گذاری می کنند.
برخی تکنیک هایی که بنگاههای کوچک برای بهبود سئوی خودشان بکار می گیرند عبارتند از:
۶۳درصد بازاریابی رسانه های مجازی
۵۴طراحی یک وب سایت سازگار با موبایل
۵۱درصد تحقیق راجع به کلمات کلیدی
۴۸درصد تولید محتوای با کیفیت بالا
۲۱درصد بهینه کردن وب سایت برای جستجوی صوتی
اکنون علاقه مند هستید دریابید که کدام یک از این تاکتیک ها بزرگترین تفاوت را در وضعیت نتایج موتور جستجوی وب سایت تان بوجود می آورند و کدام یک با احتمال کمتری در این ارتباط ایفای نقش می کنند؟بنابراین مرا دنبال کنید.
۱-بازاریابی رسانه های مجازی
قسمت مهم استراتژی کلی بازاریابی، بازاریابی از طریق رسانه های مجازی است،این استراتژی می تواند آگاهی نسبت به بنگاه را افزایش دهد،برند را بسازد و  به جذب برخی مشتریان کمک کند.اما در بحث از سئو درک دقیق اینکه واقعا" چقدر بازاریابی رسانه های مجازی کمک می کند سخت است.البته این به معنای تکیه بر بازاریابی رسانه های مجازی برای بهبود سئو است که اکثر مالکان بنگاههای کوچک در نظر سنجی اخیر در حال انجام آن هستند ولی احتمالا" نتایجی را که می خواهید در پی نخواهد داشت.
 ۲- طراحی وب سایت سازگار با موبایل
بخاطر داشته باشید که سازگاری با موبایل فاکتور مهمی در رتبه بندی جستجوی گوگل است.اگر سئوی خوبی می خواهید،لازم است بدانید که طراحی  یک وب سایت سازگار با موبایل  ضروری است.
آیا می دانید که چرا سازگاری با موبایل مهم است  زیرا خیلی از مردم از گوشی های خود برای جستجو استفاده می کنند؟نیاز است که از میزان سازگاری وب سایت خود با موبایل از طریق تست با لینک مناسب اطمینان حاصل کنید و یقین حاصل کنید که وب سایت شما با دستگاههای موبایل سریع بارگیری می شود.
۳-تلاش جهت جستجوی کلمات کلیدی
همچنانکه می دانید کلمات کلیدی کلماتی هستند که از بیشترین رکورد جستجو در میان موتورهای جستجو برخوردارند.کلمات جستجو برای هر نوع وب سایت کسب و کاری متفاوت هستند.
برای مثال کلمات کلیدی  استارت آپ،"استارت آپ"و "بازاریابی رسانه های مجازی" و غیره هستند.مطابق رهنمودهای متولی سایت گوگل که به بنگاهها توصیه می کند چگونه رتبه های موتور جستجو را برای سایت های خودافزایش دهند،مقدمتا" باید سایت  را مفید و آموزنده ساخته و از تمام کلمات کلیدی مربوطه که با احتمال بیشتری جستجو گران فضای آنلاین موقع جستجوی کسب و کارهایی شبیه بنگاه شما جستجو می کنند استفاده کنید.
بخاطر داشته باشید که هدف استفاده از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت و نه استفاده افراطی از آنها است. موقعی که کلمات جستجو را فقط برای رتبه پرت می کنید("لایی کلمه کلیدی") موتور های جستجو اطلاع یافته و جریمه تان می کنند.همچنانکه در حال استفاده از ترفندهای نهانی برای بهبود سئوی خود هستید حتی به صفحات درگاهی و  پنهانی توجه نکنید.
می توانید  استفاده از برخی ابزارها مانند طراح کلمات کلیدی Google Adsرا که مجانی است جهت بدست آوردن بهترین کلمات کلیدی برای سایت خود بیازمائید یا ابزاری همانند ردیابی کلمه KeywordSpyor  را بخرید که موارد مجانی را نیز عرضه می کند که قادرید برای پی بردن به اینکه چقدر برای شما کارگر هستند آنها را تست کنید.
همچنین می توانید از تاکتیک های دیگری  در رهنمودهای Google’s Webmaster برای مثال  استفاده از تعداد زیادی لینک های متنی،اطمینان از عدم وجود هیچ لینک شکسته ای در صفحات خود و نیز ازسال  یک نقشه سایت به گوگل بطریقی که گوگل بتواند راجع به سایت شما بیاموزد بهره بگیرید.
 منبع ؛https://startupik.com
ترجمه و تلخیص ؛غریب واحدی پور