یک ساختار اجرائی کار مورد توافق و مطمئن به کارکنان امکان می دهد که بطور موثری بصورت بین بخشی همکاری کرده  و زمان واقعی انجام کارها  را به روز کرده و   شهروندان نیز تصور کنند که کارها نیز با استانداردهای مطلوبی صورت می گیرند،بعلاوه به حفظ سرعت انجام کار کمک کرده و تاخیرهایی را که موجب فرسودگی تجارب و رضایت شهروندان می گردند کاهش می دهد. پروژه ها نیز با جلسات و ایمیل های کمتر  از طریق خلق اثر بخشی و کاهش یاس و نو امیدی بسرعت  جلو می روند.
۲-کنار گذاشتن کاغذ بازی
کاغذبازی خیلی زیاد در ارائه خدمات دولتی فقط یک کلیشه نیست.همین کاغذ بازی ها به سرانجام رساندن کارهای برنامه شده هفتگی  اکثریتی از کارکنان دولتی را طی یک هفته نرمال کاری سخت می کند.اما بر خلاف آنچه که تصور می شود کاغذ بازی زیان الزامی یک شغل دولتی نیست.از طریق اتوماسیون می توان بیشتر زمان صرف شده برای وظایف تکراری،دستی از وارد کردن اطلاعات یکسان به درون فرم های تکراری و فایل های اطلاعاتی،تا تهیه گزارشات وضعیت و تا اخذ تصویب ها را حذف کرد.
مطابق با گزارش لوحه هوشمند در خصوص اتوماسیون  در محیط کار، اتوماتیک کردن چنین وظایفی  می تواند موجب صرفه جویی در زمان کارکنان دولتی از ۶ساعت و یا بیشتر در هفته گردد.چنین صرفه جویی های زمانی می تواند در بهبود بازده ها و سرعت ارائه خدمات مهم به عموم کمک کند.اتوماسیون می تواند با کاهش خطای انسانی و بهبود دقت به احیای اعتماد دوباره به سیستم نیز کمک کند.
  ۳-چشم انداز دوباره تجربه شهروندی
دو سال قبل،ایالات متحده دولت لاگین(ورود یا قطع ارتباط باسیستم)را آغاز کرد یعنی روش نام نویسی منفرد(SSO)که به شهروندان اجازه می دهد به خدمات آژانس های چند گانه باستفاده از اطلاعات لاگین یکسان دسترسی یابند.اما با اطلاعات فراهم شده بر روی بیش از ۴۵۰۰وبسایت در ۴۰۰حوزه  فقط برای حکومت فدرال ،هنوز لازم است که بهبود بیشتری صورت پذیرد:یک بازنگری عیان ساخت که ۹مورد از هر ۱۰مورد ین وبسایت ها از نظر طراحی و استانداردهای توسعه ناقص هستند.آژانس ها برای شهروند محورتر شدن  باید این کانال های کلیدی مورد استفاده برای دسترسی به اطلاعات و خدمات دولت را بهبود دهند.چنین کاری مستلزم ایجاد  تعهدی برای شفافیت،پاسخگوئی و کاربردی بودن اطلاعات از طریق تامین اطلاعات به روز و دقیق وابزارهای ایمن و آسان برای استفاده  ونیز  فرم های جمع آوری اطلاعات برای شهروندان است.
مدرنیزه کردن خدمات دولت  بیش از آن چیزی است که فقط یک ایده قشنگ باشد،بلکه مدرنیزه کردن تکنولوژی دولت(MGT)با هدف تامین فوندانسیونی برای دگرگونی دیجیتالی و نوآوری در آژانس های خدماتی دولت است که بیشتر مورد نیاز است‌.اما  آژانس های دولتی در همه سطوح  برای شفافیت،قابلیت دسترسی و پاسخگو بودن باید به تکنولوژی نه فقط فی نفسه بعنوان یک هدف ،بلکه بعنوان وسیله ای برای شهروند محور شدن واقعی بنگرند.
(Source: forbes.com)
ترجمه و تلخیص ؛غریب واحدی پور
تکنولوژی ,شهروند محور, دولت, شفافیت, پاسخگوئی