چگونه تکنولوژی می تواند دولت را شهروند محورتر سازد
اعتماد آمریکائیان به موسسات دولتی رو به زوال است‌.
مطابق با نظر سنجی مرکز تحقیق پیو،اعتماد عمومی به دولت نزدیک به پایین ترین حد تاریخی خود افول کرده است،فقط ۱۸درصد آمریکائیان،"تقریبا" همیشه "۳درصد یا معمولا" ۱۵درصد می گویند که می توانند به دولت در واشنگتن برای انجام کار درست اعتماد  کنند.درحالیکه سیاست های دولت در این ارتباط که چه کسی و چه هنگام به حکومت اعتماد می کند نقش بزرگی ایفا می کند،ولی  کسب اعتماد عمومی از طریق بهبود تعاملات روزانه با دولت از طریق تجاربی شبیه پرداخت مالیات ها و تعویض یک گواهینامه رانندگی هم امکان پذیر است.
مطابق با گزارشی در خصوص بهبود رضایت شهروندان از آژانس های حکومتی،" خدمات در شکل دهی به اعتماد و ادراک نسبت به بخش عمومی حیاتی هستند.امروز شهروندان از بخش عمومی شفافیت بیشتر،قابلیت دسترسی و پاسخگوئی در ارتباط با ارائه خدمات  انتظار دارند."با کاهش یا حذف پیچیدگی و الگو گیری از بخش خصوصی در زمینه ساده سازی و اثر بخش کردن فرآیندها،آژانس های دولتی می توانند سرویس های اثربخش تر و قابل حصول تری برای شهروندان فراهم می کنند.
صنایع ماورای بخش ها در حال تجربه تغییرات دیجیتال برای اثر گذاشتن بهتر بر تجارب مشتری هستند.آژانس های دولتی به منظور رشد اعتماد و تبدیل شدن به بهترین خدمتگزاران باید استراتژی های مشابه ای را بکار گیرند.سه روش کلیدی که بدان طریق  تکنولوژی می تواند به شهروند  محورتر شدن آژانس ها ی دولتی کمک کند بشرح ذیل هستند؛
۱-تشریفات اداری و بوروکراسی
بیش از نصف کارکنان دولتی محلی و ملی ایالات متحده می گویند فرآیندها و تکنولوژی منسوخ شده شغل هایشان را مشکل تر می سازد.اثر این وضعیت بر روی تجربه عمومی می تواند چند  وجهی باشد:بدست آوردن خدمات مورد نیاز می تواند طولانی تر و  بطور غیر ضروری پیچیده بنظر رسد، بعلاوه ارتباط با کارکنان بخش عمومی که بواسطه چنین وضعیتی دچار عجز و ناتوانی گردیده اند می تواند کیفیت تعاملات بین طرفین را فرسوده سازد.
از اینرو،استفاده از تکنولوژی برای کاهش تشریفات و فرآیندهای ساده سازی واثر بخش سازی از سوی دیگر یک نقطه شروع مهم برای تغییر تجربه شهروند است.برای مثال،یک ساختار اجرائی کار می تواند برای آژانس ها ابزارهای کلیدی جهت کاهش ضرب العجل ها  و وقفه های درون بخشی فراهم کند که خیلی اوقات در ارائه خدمات دولتی بروز می کنند.
ادامه دارد
(Source: forbes.com)
ترجمه و تلخیص ؛غریب واحدی پور
تکنولوژی ,شهروند محور, دولت, شفافیت, پاسخگوئی