۷روش برای ماکزیمم سازی فضای کاری و بهره وری ۲۸نوامبر ۲۰۱۸جیسن مک کین "مشغول بودن به معنای درگیر بودن در کار است،اما بهره ور بودن به معنای بپایان رساندن کار یا بعبارتی راست و ریس کردن کار است." این جملات حکیمانه ممکن است هرگز بر زبان رانده نشده باشند.ولی علی رغم ناشناخته بودن سرچشمه این نقل قول الهام بخش ،بعنوان یک رهبر اگرچه ابتدا در حرفه ام آن را کاملا" درک نکردم‌ ولی بیش از همیشه به آن  باور دارم.در حقیقت،سال ها با هدف ماکزیمم کردن بهره وری خود استراتژی های مختلف را آزمودم و به آموختن بیشتر نیز ادامه می دهم؛در نتیجه،چنین باوری حاصل تجربه ای مادام العمر بوده است. در حالیکه برای جواب ها به پایین و بالا نگاه می کردم،اما یک راه حل کلیدی درست در جلوی من بود:دفتر کارم خیلی شلوغ بود.این مهم است زیرا نه فقط با جستجو از میان چیزهای درهم برهم وقت تلف می شود،بلکه یک فضای سازمان دهی نشده هم  انرژی منفی خلق می کند. بی شک،کارها را انجام می دادم،و به آموختن و رشد در حرفه ام ادامه می دادم،ولی تا چهل سالگی بهره ور نبودم تا اینکه سرانجام به حقیقتی پی بردم که در ماکزیمم کردن فضای کارم اثر گذار است. اکنون که بطور کامل فرمول را اجرا کرده ام،خیلی شادتر و بمراتب بهره ور تر هستم.دفتر کارم اکنون واحه"آبادی یا مرغزاری در میان کویر"من است.این هفت عادتی را که تمام تفاوت را اتخاذ کردند بشرح ذیل مورد توجه قرار دهید: ۱-تمیزی سازی فضای کار ساده سازی اغلب به معنای تمیز کردن است.برخی افراد بطور طبیعی با انظباط تر هستند،اما یک تحقیق روشن می سازد که یک محیط کاری ساده شده  ومرتب بهره وری را برای هر کسی بهبود می دهد.بعلاوه بر روابط با همکاران تاثیر می گذارد،چون خیلی از افراد می پندارند که همکاران دارای محیط های کاری نامرتب و درهم برهم تنبل ،نابسامان و فاقد سازماندهی هستند. راجع به اولین احساسی که داشته اید بیندیشید.موقعی که قدم در یک رستوران،هتل،مستراح یا فروشگاه تمیز می گذارید توجه می کنید.و آگاهانه یا نا آگاهانه،باور می کنید که آن نهاد یا موسسه در خصوص جزئیات حساس بوده و از کار خود احساس رضایت و غرور می کند.همیشه احساس کرده ام که صرف چند دقیقه ای برای اطمینان از تمیز و مرتب بودن فضای کار به فرد امکان می دهد که بر مسائل بزرگتری تمرکز کرده و در فرآیند با صلاحیت تر بنظر برسد. ۲-خلق انرژی مناسب فضای کار منعکس کننده شخصیت فرد است،بنابراین آن را مکانی  ریلکس ،آرام و  و نیز کانونی برای تمرکز سازید.فرمول انجام کار ساده است،اما گنجاندن چند چیز ویژه،یا دو  تصویر شخصی،گیاه گلدانی،مکعب روبیک(پازل مکانیکی) کوچک و فضای دفتری باز زیاد برای تمرکز فکری شگفت انگیز است.نور با کیفیت که نه خیلی درخشنده و نه هم تار باشد برای بهره وری بهینه حیاتی است. موقع سازماندهی  فضای کارم برای رهائی از حواس پرتی  حداقل ها را ترجیح می دهم.و بر این اعتقادم که انرژی مثبت فرد را بهره ورتر می کند.توصیف آن سخت است،اما موقعی آن را احساس می کنید که تجربه اش کنید؛قطعا" برای هر فردی یکسان نیست.اما مهم است که دور وبرتان اجزاء،اثاثیه خانه و کسانی باشند که برای شما انرژی مثبت خلق می کنند.آنچه که به من انرژی مثبت می دهد رنگ های ملایم،نور عالی،گیاهان ،دسترسی به نور طبیعی و البته همکاران شگفت انگیز است.  ۳-اعلان های خود را خاموش سازید. به تماشای کسی مشغول هستید که در حال عرضه سخنرانی است،و اعلان های تبلیغاتی(pop up) را بر روی صفحه نمایشگر جلوی او حفظ می کنند. به گونه ای رفتار می کند که یک عامل حواس پرتی نیست،ولی قبل از ادامه دادن باید توقف کرده و اعلان ها را غیر فعال کند.ما همه آن را مشاهده کرده ایم.همه اوقات اتفاق می افتد.در محل کار شما نیز در حال وقوع است. یکی از بهترین کارهایی که برای بهره وری ام انجام داده ام خاموش کردن اعلان هایم بود.مطلقا" هیچ اعلان تبلیغاتی بر روی مونیتور کامپیوترم نیست،و زنگ هیچ کسی بجز خانواده ام گوشی ام را بصدا در نمی آورد.این ایده که همیشه در دسترس بودن از شما کارگر بهتری می سازد یک افسانه است.اعلان های خود را غیر فعال کنید،برای چک پیام های خود سد کننده های زمانی تعیین کنیدو موج بهره وری خودتان را تماشا کنید. ادامه دارد منبع؛ https://www.success.com ترجمه و تلخیص ؛غریب واحدی پور