۳
اثر تکنولوژی جدید بر روی بنگاهها می تواند از طریق معروفیت رایانش ابری(سرویس های پردازشی در بستر اینترنت) اندازه گیری شود.تقریبا" بنگاهها پس از استقرار یک روش حل مساله مبتنی بر رایانش  ابری مانند SaaS(خدمت نرم افزاری) چابکی بهتر و  پاسخ دهی مطلوب تر ۴۰درصدی را گزارش کرده اند.
همچنانکه خیلی از توسعه دهندگان نرم افزار می دانند ،صورت ها و مغزهای پشت جدیدترین استارت آپ ها اشخاص خیلی تحصیل کرده ای هستند که با تکنولوژی از زمانی که قادر بوده اند تبلتی را در دستشان نگهدارند رشد کرده اند و می دانند که چگونه نرم افزار عالی جدید را کشف کنند.
نسل وای (نسل هزاره )ها می خواهند برای خودشان کار کنند ،و قصد دارندموفق شوند.
سرمایه گذاری آنها  در صنعت تکنولوژی از میان تعداد زیادی صنایع ،نخست صنعت دیگری را فعال کرده است:بنگاههای کوچک  به توسعه،نرم افزار بنگاه،برنامه های کاربردی و سایر محصولاتی دست یافته اند که حتی بهتر از انواع استفاده شده توسط شرکت های بزرگ از چند دهه قبل هستند.
سرمایه گذاری ها بر روی تکنولوژی می تواند  به خلق تعاملات بهتر با مشتریان کمک کند.
به ملاحظه مورد چت بات ها ( چت بات یک برنامه کامپیوتری است که از هوش مصنوعی برای تقلید از مکالمات انسانی یا از طریق  متن یا صدا استفاده می کند.همچنین معمولاً در سرویسهای خدمات مشتری مستقر می شود، معمولاً به عنوان دستیار آنلاین برای خرید است.)بپردازید.
آنها در میان جمعیت جوانتر یک نمونه پر مشتری هستند، ۶۰درصد نسل هزاره حداقل یک مرتبه با چات بات تعامل داشته اند.
در حقیقت،۷۰درصد آن نسل هزاره ای ها تعامل خودشان را مثبت گزارش کرده اند.پس تعجبی ندارد اگر انتظار برود که بازار چات بات تا سال ۲۰۲۵به ۱۰۲۳بیلیون دلار در سطح جهان برسد.چات بات ها با پیشرفت هایی در پردازش زبان طبیعی و افزایش دستیاران صوتی مانند دستار آمازون الکسا (  دستیار مبتنی بر صوتی است که قادر است وظایف مختلفی نظیر پخش موسیقی، کنترل گجت های هوشمند خانگی، خاموش ویا روشن کردن چراغ‌های منزل، قفل درها و حتی تنظیم ترموستات را انجام دهد.)قادر به فراهم کردن پاسخ های سریعتر به سوالات مشتریان ،و بالتبع توانائی برقراری تعاملات بهتری با مشتریان هستند.
همچنین موردی وجود دارد که رسانه های مجازی قادر به بهتر شدن تعاملات مشتری می گردند.۸۴درصد بنگاههای کوچک در ایالات متحده حداقل از زیر ساخت یک رسانه مجازی جهت فراهم کردن اطلاعات  برای مشتریان استفاده می کنند ،و ۸۰درصد کارآفرینان کوچک از تکنولوژی دیجیتال همانند برنامه های کاربردی پیام رسان فوری برای ارتباط با مشتریان و فروشنده ها استفاده می کنند.
همچنانکه تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی شروع به رشد وبلوغ می کنند،می توان انتظار داشت که شخصی سازی در تکنولوژی  به سمت عمومی تر شدن برود، بطریقی که جهت بکار گیری در بنگاههای کوچک مناسب تر گردد.
بنگاههایی که در شروع قرن بیست و یکم اینترنت را نادیده گرفتند برای ماندن در رقابت زمان سختی داشتند.امروز همان قاعده در مورد تکنولوژی صدق می کند.خواه در ارتباط با بخشی از یک استارت آپ یا بنگاه کوچک تاسیس شده ای باشید،همیشه نه فقط برای اینکه در بازی بمانید،بلکه برای ساخت بنگاه بیلیون دلاری بعدی باید  چشم انتظار نوآوری بزرگ بعدی باشید۰
(Source: forbes.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور