دلایلی که همه شرکت ها باید در تکنولوژی سرمایه گذاری کنند
مالکان بنگاههای کوچک و کسانی که سودای تاسیس استارت آپ در سر دارند از اهمیت تکنولوژی در خصوص  رابطه با مشتریان،ارباب رجوع بالقوه ،سایر بنگاهها و کل دنیا واقف هستند.
اگر چه گنجاندن تکنولوژی عمیق تر از فیس بوک،اینستاگرام یا لینکدین (یک شبکه اجتماعی تجاری)در بودجه بنگاههای کوچک ممکن است بنظر فشار آور باشد،اما امکان پذیر است.
و از نظر تاریخی،ثابت شده است که برای رشد و پیشرفت یک بنگاه قطع نظر از شکل یا اندازه  سرمایه گذاری در تکنولوژی جدید حیاتی است.
بعنوان مدیر عامل و بنیان گذار یک انجمن توسعه نرم افزار آنلاین ، برای توجیه اینکه همه شرکت ها  باید بخشی از سرمایه خود را به توسعه نرم افزار و سایر ابزارهای تکنولوژی  دیگر اختصاص دهند سه دلیل بشرح ذیل عرضه می کنم:
۱-سرمایه گذاری در تکنولوژی موجب کاهش مخارج کلی می گردد.
مهم ترین دلیل،اهمیت  یادآوری این نکته است که عملی سازی تکنولوژی نبایستی گران باشد.استارت آپ ها اغلب از صرف پول بودجه خود برای توسعه نرم افزار یا تکنولوژی دیگر اجتناب می ورزند؛لکن،مقاله ای درسایت Forbes جزئیات هزینه واقعی تکنولوژی در مقایسه با هزینه های منظم دیگر بنگاه را عنوان کرده است.یافته ها اثبات می کند که فضای اداری بطور متوسط ۲دلار در ساعت هزینه دارد.یک "نیروی کار دانشی (نفر فنی که کار او مبتنی بر دانش و اطلاعات است)"تقریبا" ۶۰دلار در ساعت هزینه دارد و هزینه تکنولوژیی مانند یک ایستگاه کاری پیشرفته(کامپیوتر پیشرفته تری که به یک بنگاه امکان می دهد بدون از تاخیر یا مشکلات فنی دیگر از راه حل های تکنولوژی پیشرفته بهره ببرد)یا توسعه نرم افزار جدید توسط یک فرد حرفه ای بطور نمائی کاهش یافته  و فقط  دو دهم (۰.۲)دلار در ساعت است.
اگر چه کارکنان و فضای ظاهری بنگاه بر ارباب رجوع تاثیر می گذارد،ولی  پرداخت سنت هایی(هر سنت معادل یک صدم دلار است) در ساعت برای ابزارهایی که امکان دسترسی بیشتر به مخاطبان زیادتری را فراهم می کند نیز ارزش آن را دارد.
 دلیل دوم آنکه ،استارت آپ ها باید در فرآیند خلق تکنولوژی که باید متناسب با بنگاهها و استارت آپ های کوچک و نه فقط  همتایان تجاری بزرگ آنها باشد نقشی ایفاء کنند.اگر یک گروه تکنولوژیک همانند یک شرکت توسعه نرم افزار ببیند که برای محصولات و خدمات خود  شامل توسعه برنامه کاربردی یا نرم افزار،کد گذاری ،UX(تجربه کاربری) وتوسعه و طراحی شبکه بازاری در دنیای بنگاههای کوچک وجود دارد، بیشتر به سمت خلق روش های حل مساله برای  بنگاههای کوچک بهبود یافته و جدید گرایش می یابند.
*توسعه نرم افزار می تواند موجب بهبود و پیشرفت بنگاه گردد.
ثابت شده است که نرم افزار هوشمند بنگاهها را به جایگاه جلوتری انتقال می دهد.  در دهه ۹۰ شرکت هایی به جایگاههای رفیعی صعود کردندکه  سفرهای موفقیت خود را با جستجوی الگوریتم هایی آغاز کردند که کمک می کردند تا ایده های آنها را به جایگاه جلوتری انتقال دهند.و درست شبیه توسعه دهندگان نرم افزار که به آن کارآفرینان برای تحقق ایده های بزرگشان کمک کردند ،شرکت های توسعه نرم افزار امروز نیز در جستجوی پیشرفت بعدی در نرم افزار هوشمند و ماورای آن برای انتقال یک استارت آپ یا بنگاه کوچک به پروژه بیلیون دلار بعدی هستند.
ادامه دارد
(Source: forbes.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور