اندازه گیری های دقیق مصرف سدیم رابطه آن با مرگ و میر را تأیید می کند.
معروف است که غذاهای با نمک زیاد در افزایش فشار خون نقش دارند,اما آیا آن رابطه خطی به افزایش خطر بیماری قلبی-عروقی و مرگ منتهی می گردد؟
مطالعات گروهی اخیر آن رابطه را رد کرده است,اما تحقیق جدیدی با اندازه گیری های چندگانه آن را تأیید می کند,تحقیق جدید منتشر شده در مجله بین المللی اپیدمی لوژی(همه گیر شناسی)توسط پژوهشگرانی از بریگهام و بیمارستان زنان و همکاران آنها با استفاده از اندازه گیری های چند گانه آن را تأیید می کند.تحقیق بیانگر آن است که یک روش غیر دقیق تخمین مصرف سدیم امکان دارد به توجیه یافته های ضد و نقیض دیگران کمک کند.
دکتر ننسی کوک,یک آمارشناس زیستی در بخش داروییBWH گفت,"اندازه گیری آشکار سدیم سخت است "سدیم مخفی است,اغلب نمی دانید که چه مقداری در حال خوردن هستید,به همین علت تخمین میزان سدیم مصرفی یک شخص از یک پرسشنامه تغذیه ای سخت است.
مصرف سدیم می تواند از طریق استفاده از یک تست فوری برای تعیین میزان نمکی که در نمونه ادرار یک شخص دفع می گردد اندازگیری شود. 
لکن,میزان سدیم ادرار می تواند در سراسر روز نوسان داشته باشد بنابراین یک اندازه گیری دقیق مصرف سدیم شخص در یک روز معین مستلزم نمونه 24ساعته کامل است.بعلاوه,مصرف سدیم ممکن است از روزی به روز دیگر تغییر کند,یعنی اینکه بهترین روش برای گرعتن تصویر کاملی از مصرف سدیم گرفتن نمونه هایی در طی چندین روز می باشد.در حالیکه مطالعات قبلی از نمونه های فوری و فرمول کاواساکی  استفاده کرده اند,تیم مصرف سدیم را طی چند روز از جمله تخمین هایی بر اساس آن فرمول و همینطور بر اساس شیوه استاندارد طلایی که از متوسط نمونه های ادرار غیر متوالی چندگانه استفاده می کند  ارزیابی کردند.آنها نتایج را برای شرکت کنندگان در آزمایشات پیشگیری از فشار خون بالا که در برگیرنده 3000فرد مبتلا به فشار خون بود ارزیابی کردند.
(Source: Science Daily)
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور