چگونه "وای فا" مغزهای انسان ها را به هم متصل و علت "احساسات درونی"را توضیح می دهد
یک پرفسور برجسته ادعا می کند,مغز های انسان ها از طریق نوعی "وای فا" به هم متصل می شوند که امکان گرفتن اطلاعاتی از سایر افراد را که بمراتب بیش از آن است که اطلاع داریم  امکان پذیر می سازد.
پرفسور دیگ بی تنتوم,استاد روان درمانی بالینی در دانشگاه شفیلد بر این باور است که زبان فقط نقشی جزئی در چگونگی ارتباط انسان ها بازی می کندو در واقع مغز به سختی در حال جمع کردن میکرو سیگنال های ریز برای مخابره چیزی است که فرد به آن می اندیشد.
این ایده شرح می دهد که چگونه مردم اغلب یک حس یا شم درونی راجع به شخص یا موقعیتی دارند حتی اگر چه علت آن را نمی دانندِ.شاید به همین علت باشد که حفظ تماس چشمی برای مسافران در یک قطار شلوغ خیلی مشکل است.خیلی از مردم بوسیله اطلاعات نیمه هوشیارانه خیلی زیاد بر مغز بار خیلی زیاد اعمال می کنند,امکان دارد همچنین شرح دهد که چرا خنده مسری است.
او گفت,"ما می توانیم بدون از واسطه راجع به احساسات سایر افراد و اینکه به چه چیزی توجه می کنند اطلاع کسب کنیم."آن بواسطه ارتباط مستقیم بین مغزهای ما و مغزهای سایر افراد و بین مغز آنها و مغز ما است.من آن را" ارتباط بین مغزی"می دانم.
یکی از فوایدش آن است که ارتباطات در زمینه وجود دارد.ما آن را بدون از مطمئن شدن باور داریم مگر اینکه به سطوح ذهن هایمان بیاید.
"مبتلایان با اوتیستم ارتباط بین مغزی ندارند و یا کم دارند.آنها قادر به تحصیل و آموختن در خصوص معنای  جلوه ها و احساسات دیگران هستند و مع الوصف بنظر می رسد قادر به رفع مشکل فقدان ارتباط انسانی نیستند."
پرفسور تنتوم بر این باور است که ارتباط بین مغزها ممکن است بعنوان"تراوش تصادفی"اتفاق بیفتد و امکان دارد در ارتباط با بو باشد.نواحی مغز که بیشترین فعالیت عصبی را دارند در قشر جلویی مغز قرار دارند و در ارتباط با بوییدن هستند.آنها همچنین جایی واقع هستند که خیرگی نگاه صورت می گیرد.
تغییرات جزئی در شیمی مغز فرد می تواند برای مثال مولکول هایی را ساطع کند که برای ترس,بیماری یا تحریک جنسی سیگنال ارسال می کنند حتی اگر فرد در حال گفتن یا انجام هیچ عملی برای عیان ساختن آن حالات نباشد.
پرفسور تنتوم افزود,"ورودی از چشم ها به پشت مغز برای پردازش ارسال می شود اما گیرنده های بینی بطور مستقیم با یک برآمدگی نازک بافت مغز تماس برقرار می کنند."
*ناحیه مغز
نزدیک ترین ناحیه مغز به بینی" قشر اوربیتو فرونتال"است.چنین چیزی امکان دارد چون خیلی از اساسی ترین ارتباطات ما با سایر افراد از طریق بو است."پرفسور تنتوم همچنین توجیه می کند که ارتباط بین مغزی عاملی است که افراد بطرف مذاهب کشیده می شوند یا احساس نیاز می کنند که در گردهمایی های بزرگ برای مسابقات فوتبال یا کنسرت ها شرکت کنند.
او گفت,"تجربه تعالی هم همینطور است و این امکان دارد اساس معنویت و در حقیقت چیزی باشد که خیلی از افراد معنای زندگی می دانند."
در مد جمعی قرار گرفتن ممکن است همچنین موجب شود تا چیزی را تجربه کنیم که چشم انداز,زمان,جایگاه و ظرفیت ما را تعالی بخشد بطریقی که برای یک لحظه احساس کنیم که یک وجود مؤثر هستیم.
(Source: The Telegraph)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور