هرگز برای اول شدن دیر نیست!
جغرافیای زندگی,نسل,فرهنگ,مذهب و منشأ خانوادگی شما وغیره همه در انتخاب هایی که دارید و چگونگی نگرش تان  نسبت به دنیا سهیم هستند.پیام های فرهنگی وجود دارند که به فرد می گویند چه چیزی مناسب است و چه چیزی به سن ,جنس ,نژاد و سایر خصوصیات فرد مربوط نمی شود.
جمعیت فعلی دنیا دارای امید به زندگی طولانی تری نسبت به قبل است.خیلی از مردم از نسل های مختلف در حال گذران عمر هستند.و همچنان که زندگی می کنند ,مرتب از خود می پرسند که چه کسی هستند و چه کسی می خواهند باشند.
*با تصورات خود شروع کنید
تصورات می توانند فرد را زمینگیر کنند و یا فرصت هایی را بر رویش بگشایند که هرگز تصور نمی کرد امکان پذیر باشند.اگر فکر می کنید که برای شما خیلی دیر است یا عینا" کار خیلی زیادی می طلبد,در تله گرفتار شده وقادر به جلو رفتن نخواهید بود. 
می توانید بی توجه به سن وسال,خود را مجبور به تغییر تصورات و استفاده از آنها برای هدایت به قلمروهایی کنید که تاکنون تجربه نکرده اید.آزادی تصورات به شما فرصت می دهد که خواست های غیر واقعی خود را پیگیری کنید.
اما ابتدا باید از این ایده فارغ شوید که"آزادی برای شما یک انتخاب نیست."باید بدانید که  قرار دادن نیازهایتان بعنوان یک اولویت امکان پذیر است.
*همچنانکه پیر می شوید ساختن خودتان را یک اولویت قرار دهید
مهم نیست که در چه سنی هستید,مهم ادامه جستجوی معنا و مقصود و لذت بردن از زندگی است.تنها حقیقت ثابت زندگی تغییر است;همچنانکه عمر می گذرانید,زندگی تان به شکل های مختلف ادامه می یابد. 
(Source:Psychology Today)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور